Pirelli Rallisi'ndeki rekabet Avrupa'dakileri aratmadı

Güncelleme Tarihi:

Pirelli Rallisindeki rekabet Avrupadakileri aratmadı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2004 00:52

2004 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 2’inci yarışı, en köklü ve prestili rallilerimizden Pirelli Rallisi’ydi. Türk otomobil sporlarının duayenlerinden rahmetli Ali Sipahi’nin anısına 1980 yılından beri aralıksız olarak düzenlenen ve son 5 yıldır Pirelli Rallisi adıyla koşulan yarışı 25’inci gümüş yılında Ford Opet Rallye Team’den Serkan Yazıcı-Can Okan kazandı.

Haberin Devamı

Yarış, hem genel klasmanda, hem Super 1600'de, çekişme ile başladı. Ford Focus WRC'ler ile Serkan Yazıcı-Can Okan ve Adnan Sarıhan-Orhan Çelen, ilk etapta Hyundai Accent WRC'li Murat Akdilek-Çağlar Süren ve Grup N Subaru Impreza ile yarışan Hakan Dinç-Serdar Kurbanzade ekiplerinin az farkla gerisinde kaldılar. Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları, Citroen Saxo Super 1600'leri ile, Ethem benim-Atıl Atılgan ise Renault Clio Super 1600 ile, ilk etabı 10 dakikanın altında geçebilen Super 1600 ekipleri oldular ancak hemen arkalarında Fiat Abart Motorsport ekipleri Ömer Tolon-Özgür Okan ve Hamdi Ünal-Kaan Özşenler vardı. 2'inci etapla birlikte Serkan Yazıcı'nın liderliğe yerleştiği genel klasman çekişmesi, 3'üncü etapta Murat Akdilek'in yoldan çıkması, Adnan Sarıhan'ın otomobilinin ise alev alması sonucu yarışı terketmeleriyle biraz gevşedi. Ama Kale Racing adına yarışan ve şanzıman problemi yaşayan Atölye Kazaz pilotu Hakan Dinç, yine şanzıman problemi yaşayan Serkan Yazıcı'nın az farkla gerisindeydi.

Super 1600'de ise mücadele had safhadaydı. Üç ayrı takımın 4 pilotu Ercan Kazaz, Ethem Genim, Hamdi Ünal ve Ömer Tolon'un mücadelesi, Avrupa rallilerini aratmıyordu. İlk günün sonunda Serkan Yazıcı-Can Okan, Hakan Dinç-Serdar Kurbanzade'nin 10 saniye önünde yer alırken, Mitsubishi'lerle yarışan Mehmet Besler-Egemen Ertürk ve Murat Ersönmez-Burak Erdener 3'üncü ve 4'üncü sıraları aldılar. İlk günü 5'inci bitiren Hamdi Ünal-Kaan Özşenler, Super 1600'de liderdiler.

50'LÄ°K PÄ°LOT Ä°LK 10'DA

Yarışın ikinci günü ekipler 5 etabı birer kez daha geçtiler. İlk günün ikinci etabından sonra, ikinci günün dördüncü etabı da, Mehmet Besler'in kazasının ardından iptal oldu. Serkan Yazıcı, Ford Focus WRC'si ile arayı açarken, Hakan Dinç de rahat bir ikinciliğe uzanarak Grup N'i ve sınıf 4'ü kazandı. Citroen pilotu Ercan Kazaz, atak yaparak başladığı ikinci günde, finişe 3'üncü sırada ulaşarak alkış topladı ve Super 1600 birincisi oldu. Hamdi Ünal, genel klasman 5'inciliğini ve Super 1600 2'inciliğini kazanırken, Fiat Abarth Motorsport pilotları Ömer Tolon ve Süleyman Atay kaza yaparak yarışı terkettiler. Özellikle Atay'ın, son etabın son 500 metresinde takla atması, seyircileri üzdü. Murat Ersönmez ise 4'üncü oldu. İlk 10'a girerek puan kazanan diğer ekipler, Ender Alkoçlar-İsmet Özbakır, Ali Ersin-Ahmet Yörük, Renault ekibi Ethem Genim-Atıl Atılgan, Opel Ekibi Tarık Öktem-Bahadır Gücenmez ve rallinin en yaşlı pilotlarından Cengiz Yıldız (51)-Batuhan Memiş yazıcı oldular. Genç ekipler kupasını bir kez daha Fatih Kara-Burak Kara kaldırırlarken, sınıf 2'yi Uğur Soylu-Bora Arabacı, sınıf 3'ü Kerem Baykal-Mert Süzgen, sınıf 5'i Cengiz-Zafer Kabatepe, sınıf 6'yı Nejat Avcı-Özden Yılmaz, Sınıf 7'yi ise Yağız Avcı-Ersan Alkır kazandılar. Ödül töreninde, geçmiş 24 yılın biricileri, plaketle onurlandırıldılar.

Haberin Devamı

25. Pirelli Rallisi Genel Klasmanı

Pilot             Co-pilot              Otomobil         Â

Haberin Devamı

1- Serkan Yazıcı - Can Okan - Ford Focus WRC   Â

2- Hakan Dinç - Serdar Kurbanzade - Subaru Impreza   Â

3- Ercan Kazaz - Cem Bakançocukları - Citroen Saxo Super 1600

4- Murat Ersönmez - Burak Erdener - Mitsubishi Evo 7 Â

5- Hamdi Ünal - Kaan Özşenler - Fiat Palio Super 1600

6- Ender Alkoçlar - İsmet Özbakır - Mitsubishi Evo 6

7- Ali Ersin - Ahmet Yörük - Mitsubishi Evo 6

8- Ethem Genim - Atıl Atılgan - Renault Clio Super 1600

9- Tarık Öktem - Bahadır Gücenmez - Opel Corsa Super 1600

10- Cengiz Yıldız - Batuhan Memişyazıcı - Mitsubishi Evo 8

Ara verenler geri döndüler

Sezonun ilk yarışı olan Ege Rallisi'ne katılmayan Celal Gülerhan-Mehmet Yazıcı ve bayanlar şampiyonu Zeynep Merkit-Begüm Özkan, bu yarıştan itibaren sezonu takip edecekler. Merkit-Özkan, bu yarışı da bayanlar birincisi olarak tamamladılar. Geçtiğimiz yıl yarışmayan Ali Ersin-Ahmet Yörük ikilisi, geçtiğimiz yıllarda Tommi Makkinen için hazırlanan bir Grup A Mitsubishi Evo 6 ile dönüş yaparlarken, eski pilotlardan Kerem Üstünkaya ve co-pilotu Bülent Korzay, yepyeni bir Mitsubishi Evo 8 ile yarışa katıldılar.

Rakipten şanzıman jesti

Yarışın ilk günü sonundaki servis alanında ilginç gelişmeler oldu. Grup N Subaru Impreza ile yarışan Hakan Dinç, servise şanzımanı kırık olarak ulaştı. Kırık olan şanzımanın aynısı serviste olmadığı için Subaru'nun ithalatçı firması Baylas'ın Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar'ın cadde otomobili Impreza STI'ının standart şanzımanı sökülerek, Hakan Dinç'in otomobiline monte edildi. Kendisi de Subaru Impreza ile yarışan ve Hakan Dinç'in rakibi olan Mustafa Bayraktar'ın bu jesti sayesinde, Kale Racing pilotu Hakan Dinç yarışa devam etti ve genel klasman ikincisi oldu. Mustafa Bayraktar'ın Şile'ye sağlam gelen cadde otomobili ise çekici ile garajına döndü.

Adnan'ın yangın kabusu

Adnan Sarıhan'ın Ford Focus WRC'si, 4'üncü özel etapta alev alınca, tecrübeli pilot zor anlar yaşadı. Tam 7 sene önce, Yeşil Bursa Rallisi'nde yine Ford marka bir araçla yarışan Sarıhan'ın otomobili alev almış ve bir servet değerindeki Escort Cosworth'ten geriye sadece bir hurda kalmıştı. Bu kez Sarıhan ve co-pilotu Çelen, yangına hemen müdahele ederek Focus WRC'yi kül olmaktan kurtardılar ve tecrübeli pilot'un kötü anıları tekrarlanmadı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!