Yeni Kanarya: Savaşçı ruhlu, maskülen ve başkaldırıcı

Güncelleme Tarihi:

Yeni Kanarya: Savaşçı ruhlu, maskülen ve başkaldırıcı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2009 00:00

İmaj danışmanlığını sadece şarkıcılar değil, politikacılar, büyük şirketler, iş adamları ve sporcular da kullanıyor. Bunun en iyi örneklerinden biri F.Bahçe Spor Kulübü. İmaj Danışmanı Alp Üstüngör, 12 yıldır Aziz Yıldırım’la çalışıyor. 1998 seçimlerindeki meşhur “Bir Gün Herkes Fenerbahçeli Olacak” sloganının mucidi o. 10+3 diye adlandırılan son seçim kampanyasını da o yürüttü. Fenerium markası onun eseri. Son 1.5 yıldır da bütün takımın imajıyla ilgileniyor. Futbolcuların konuşmaları, kıyafetleri, imajlarından sorumlu. Yeni transfer Mehmet Topuz’u ise Fener’in Beckham’ı olarak tasarlıyor.

Son Fenerbahçe Olağan Genel Kurulu seçimlerinde Aziz Yıldırım’ın sakin tavırları dikkat çekti. Kulübün geleceğine odaklanan başkan imajı beğeni topladı. İşte bu görüntünün arkasında güçlü bir imaj danışmanlığı hizmeti yatıyor. İmaj danışmanları çalıştıkları insanların kamuoyu ve basın önünde vermek istedikleri mesajı doğru aktarmalarına yardımcı olan uzmanlar. Bazıları bu hizmeti aldığı kişileri danışmanım, bazıları dostum, bazıları da yardım istediğim ekibim diye tanıştırıyor.
Alp Üstüngör de bunlardan biri. Uzun yıllardır Aziz Yıldırım’ın imaj danışmanlığını yapıyor.
İmaj danışmanlığı serüveni 13 yaşında eğitim için İngiltere’ye gitmesiyle başladı. Hayalini kurduğu reklamcılık dalında eğitim aldı. 25 yaşında Türkiye’ye döndükten sonra bir ajansta işe girdi. Başarı ve şansın yardımıyla Turgut Özal’ın imaj danışmanlığı grubunun içinde yer aldı. Politikacıların farklı yönlerini gösteren “İcraatın İçinden” isimli dönemin önemli programlarından birinin yazı kadrosunda bulundu. Kariyerinin dönüm noktası Aziz Yıldırım’la tanışması oldu. 1998’de pek çok kişinin Vefa Küçük’ün kazanacağını sandığı seçimi Aziz Yıldırım’ın bir oy farkla kazanmasında, perde arkasındaki ismin o olduğu söylendi.

AZİZ BEY DENENMEMİŞ ŞEYLERE CESARET EDEREK BUGÜNE GELDİ

Peki 12 yıldır çalıştığı Aziz Yıldırım’ın imajında neleri değiştirdi? Alp Üstüngör, 1990’larda ufak bir değişikliğin çok çabuk dikkat çektiğini söylüyor: “Çünkü eskiden büyük isimlerin imajla ilgili kaygıları yoktu. Çıkıp söylemeleri gerekenleri söylerlerdi. Fakat Aziz Bey bizim ona önerdiğimiz giyim tarzından kravat rengine, hatta gözlük şekline kadar her konudaki fikirlerimize olumlu yanıt verdi. Mesela, beyaz gömlek ve koyu renk takımla açık mavi kravat, başkana çok yakışıyordu. Bunu söyledik. Kısaca Aziz Bey, insanların daha önce hiç denemediği şeyleri deneme cesareti göstererek bugünkü konumuna geldi.” 1.5 yıldır da Aziz Yıldırım’ın yanı sıra bütün F.Bahçe Kulübü’nün iletişimi ve imajı konusunda Ali Koç ile çalışıyor. Birlikte çalıştığı 20 kişilik kadro, yaratıcı ekip, stratejik danışmanlık ve medya ilişkileri bölümünden oluşuyor. “Aziz Yıldırım’la çalışmak sanılanın aksine zor değil” diyor.

ÇAPKINLIĞI KAFAYA KOYUNCA NE KADAR KONUŞSAN FAYDA YOK

Alp Üstüngör, çalıştığı kişileri keşfetmek için önce ailesiyle tanışıyor. Eşiyle, sevgilisiyle, arkadaşlarıyla iletişimlerini gözlüyor. Karşısındakini sonuna kadar dinliyor. Saç kesimi, giyim kuşam ve aksesuvar gibi konularda da o dalların uzmanlarına danışıyor.
Peki bu işte futbolculara nereye kadar müdahale ediliyor? Özel hayatlarına, çapkınlıklarına karışabiliyor mu? “Sadece öneride bulunabiliyorum. Sonuçta sabaha kadar konuşsak da bir gencin önüne öyle bir fırsat çıkarsa ve o da her şeyi riske etmeye karar verirse, yapacak bir şey yok. Herkesin özel hayatı kendine.”
Alp Üstüngör ünlü bir politikacıyla yaşadıklarını anlatıyor: “Bir seçim sırasında politikacının Türkiye’deki kadın oylarına ihtiyacı vardı. Eşiyle birlikte bir basın toplantısı yapmasını rica ettim. Bana ‘hop buraya kadar’ dedi.”

F.BAHÇE MASKÜLEN BİR KURUM, BAŞKANI PARFÜM BİLE KULLANMAZ

Aziz Bey sadece fikrimi almak için beni arar. Onu dinler, sorduğu sorulara cevap veririm. Kafasına yatanları uygular. Kıyafetlerine 10 yıl önce dokunurduk. Artık buna gerek yok. O bizden daha iyi biliyor bu işi. Son dönemde Harvey Nichols’tan giyiniyor. Pek parfüm kullanmıyor. Çünkü F.Bahçe maskülen ve savaşçı bir kurum.

EN KAPRİSSİZ CARLOS EN ZOR ADAM LUGANO

Roberto Carlos çalışması en kolay isimlerden. Olumlu ve neşe saçan biri. “Küçük yıldızların büyük kaprisleri olur. Büyük yıldızların hiç kaprisi olmaz” der. Gerçekten kaprissiz. En zor isim de Lugano. Şirin ama öfkesini kontrol edemiyor. Sahada öfkenizi kontrol edemezseniz bizim yapabileceğimiz hiçbir şey yok.

FENERBAHÇE’DEN BİR BECKHAM ÇIKARSA, O MEHMET TOPUZ OLUR

Mehmet Topuz’un imaj danışmanlığını da yapıyorum. Beni, transfer bittikten bir saat sonra aradılar. Yurtdışındaydım, hemen Türkiye’ye çağırdılar. “Kamuoyunda duyduklarını unut. Dünyanın en temiz insanlarından biri, çok iyi bir oyuncu. Bu çocuğun psikolojik olarak eğitilmesini gerek, taraftarla buluştuğunda zorluk çekmesin” dediler. Mehmet Topuz’a ilk lafımız “İzin verirsen seni David Beckham yapmak istiyoruz” oldu. Çünkü takımdan eğer bir David Beckham çıkma ihtimali varsa bu Mehmet’le gerçekleşebilir. İlk iş moda fotoğrafçısı arkadaşım Serkan Şedele’yi aradım. Ardından estetik konusunda önerilerine önem verdiğim arkadaşlarıma ulaştım. Saçlarının stilinden giyeceği kravatın rengine kadar düşündük. Cilt bakımı, solarium gibi şeylere girmedik. O maskülen bir sporcu. Metroseksüel bir havası olmayacak. ,

FENER İMAJININ DOKUNULMAZLARI DA VAR

Fenerbahçe’nin gideceği nokta ve transfer kriterleri belli. İki iyi oyuncu düşünün! Biri hayatı boyunca hiç kırmızı kart görmemiş ve çevresine örnek olan biri. Diğeri 1 milyon dolar daha az ücret istiyor ama hırçın, huysuz biri. Tahmin ediyorum Fenerbahçe yönetimi ilkini tercih edecektir. Fenerbahçe’nin imajında asla dokunulamayacak çok şey var. Mesela 1907 tarihi, Atatürk’ün Fenerbahçeli olması, arma ve hissettirdikleri, taraftar tutkusu gibi. Bu öğeleri beslemek gerekir. FB’nin imajı “yenilikçi, olumlu düzeyde başkaldırıcı ve savaşçı ruha sahip”. Geçen sene bu ruhu çok sergileyemediğimiz için titiz bir hazırlık döneminden geçeceğiz.

F.BAHÇE BAŞKANI AZİZ YILDIRIM

F.Bahçe’nin bir parçası


Alp Üstüngör’le 1998’den beri de çalışıyoruz. Birbirimizi çok iyi tanırız, güvendiğimiz, işinden memnun olduğumuz bir dostumuz. Giydiğimiz kravata da fikir verir, kurduğumuz cümlelere de. Ne zaman ihtiyacımız olsa yanımızda. Bizi bir müşteri gibi görmez. F.Bahçe’nin bir parçası.

F.BAHÇE ASBAŞKANI ALİ KOÇ

Kampanyası başarılı oldu


Alp Bey’le başkanımız sayesinde tanıştık. Bu son seçim kampanyasında da çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Kolay iletişim kurabilen biri. Neyin gizli kalması, neyin iletişiminin yapılması gerektiğini gayet iyi kavrıyor. Kendisine katıldığım konuların başında F.Bahçe markasının yönetimi geliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!