Yarışçılar Türkiye’nin elçisi oldu, yurtdışında sizi anlatıyor

Güncelleme Tarihi:

Yarışçılar Türkiye’nin elçisi oldu, yurtdışında sizi anlatıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 06, 2005 00:00

Paris-Dakar Rallisi organizatörü Rene Metge öncülüğü, Türkiye ve Fransız Otomobil Sporları Federasyonları’nın iÅŸbirliÄŸi ile Türkiye’de gerçekleÅŸtirilen Rallye D’Orient off-road yarışı 26 Haziran’da Ankara’dan start aldı. Altı ayaktan oluÅŸan yarışta pilotların Erzuruma gidip Ankara’ya geri döndükleri yarış 2 Temmuz’da sona erdi.BaÅŸta Türkiye’de baÅŸlayıp Ä°ran’da biteceÄŸi açıklanan Rallye D’Orient 2005, komÅŸu ülkenin hazırlıklarını tamamlayamaması nedeni ile rota deÄŸiÅŸtirilerek sadece Türkiye topraklarında koÅŸuldu. Zorlu geçiÅŸlerin bulunduÄŸu 1840 kilometrelik özel etap, 1265 kilometrelik normal etaptan oluÅŸan yarış rotasında aralarında ünlü otomotiv markalarının fabrika takımlarının da bulunduÄŸu 28 motosiklet, 21 arazi aracı (4x4) ve 4 kamyon yarıştı.YARIŞÇILAR ÃœLKENÄ°ZÄ° KEÅžFEDÄ°YORLARBu yılki güzergahı altında 4x4, elinde GPS aletiyle adım adım gezerek yenileyen Rene Metge, bunun kendisi için büyük bir keyif olduÄŸunu söyleyerek, ‘Rallye D’Orient, bir yarış ama aynı zamanda bir keÅŸif. Türkiye deyince akla hep Ä°stanbul geliyor. Oysa burada keÅŸfedilecek çok fazla ÅŸey var. O kadar farklı, güzel ve ilginç yerler var ki deÄŸiÅŸik ülkelerden gelen yarışçılar, Rallye D’Orient sayesinde ülkenizin bu güzelliklerini keÅŸfediyorlar. KeÅŸfettikleri güzellikleri de kendi ülkelerinde anlatıyorlar. Her yarışmacıyı birer sefir olarak görebilirsiniz. Ben de güzergahı belirlerken bu keÅŸfe yardımcı olacak yollardan geçmesine dikkat ediyorum’ dedi.Rallye D’Orient’in, 1992’de Paris-Pekin Rallisi ile baÅŸladığını belirten Metge, şöyle konuÅŸtu:‘Daha sonra sponsor grubun adıyla Master Rallye olarak sürdürüldü. Rusya, Kazakistan, Kırgizistan bölgelerini çok iyi bildiÄŸim için buralarda yarışlar yaptık. Bu yarışlar sırasında o zamanlar TOMSFED’den Metin Çeker’le tanıştım. Federasyonunuz o dönemde çok genç ama yükselen bir federasyondu. Bu tür organizasyonlarda para her zaman ikinci plandadır. Bu iÅŸi seven iki insan karşılaşınca her ÅŸey yapılabiliyor. Teknik konular ondan sonra geliyor. ‘ Ä°RAN AYAÄžI Ä°PTALTürkiye’deki ralli organizasyonunda yetkililer tarafından ciddi yardım gördüklerini anlatan Metge, ‘Araçların geçeceÄŸi rotalarda yetkililere bilgi vermemizden 5 dakika sonra güvenlik tedbirleri alınmış oluyor. K. Afrika’daki yarışlarda bu iÅŸi bu kadar güvenlikle yapmamızın imkanı yok. Türkiye, bu konuda neredeyse Avrupa ülkeleriyle aynı seviyede. Türkiye yıllardır bu tür organizasyonlara alışık. ÖrneÄŸin bu yarışı Ä°ran topraklarına da taşımayı istiyorduk. Ancak orada idari olarak bu iÅŸleri ayarlamak çok güç. Konuyla ilgili bir fikirleri bile yok’ dedi.Rallye D’Orient’te yarışan en güçlü araçlar 450 beygirlik motorlarıyla kamyonlar. 4 kamyonun yer aldığı yarışta Man ve Iveco takımları birer, Mercedes takımı ise 2 kamyonla yarışıyor. Ãœrgüp’te tamamlanan ikinci etapta Man ekibi 14 dakika farkla diÄŸer takımların önünde yer alıyor. Kamyonun pilotu Philippe Jacquot, yarışın bu bölümüne kadar olan baÅŸarılarını ekibin tecrübesine baÄŸlıyor ve finiÅŸe önce ulaÅŸacaklarını iddia ediyor. Jacquot, normalde 280 beygir gücündeki kamyonun MAN’ın Nurnberg’teki fabrikasında yarışlar için 450 beygir gücüne çıkartıldığını söyleyerek, ‘Yaklaşık 9 ton ağırlığındaki bu kamyonla ralli sırasında saatte 150 kilometre hıza kadar ulaÅŸabiliyoruz. Daha da fazla hız yapabilir ama yarış kuralları buna izin vermiyor’ dedi.Bu yarışlarla kamyonları sevdirmeye çalışıyoruzTürkiye pisti için ‘çok zorlu’ yorumunu yapan Jacquot, ‘Çok dar ve çok hızlı geçilen bir pist. Buna raÄŸmen çok fazla viraj var. Zaman zaman da daÄŸlar, tepeler ve büyük su birikintileri gibi tuzaklar karşımıza çıkıyor. Ancak yine de burada yarışmak çok güzel. Hem inanılmaz yerlerle karşılaşıyorsunuz, hem de insanlar çok sıcak. Afrika’da üzerimize taÅŸ atıyorlar, burada ise el sallıyorlar. Araçlarımız arızalandığında veya kaza yaptığımızda bir sürü insan hemen yardımımıza koÅŸuyor’ dedi. Türkiye’de kamyon ÅŸoförlerine ‘trafik canavarı’ yakıştırması yapıldığını bildiÄŸini söyleyen Jacquet, ‘Fransa’da da çok fazla kamyon var. Bizim ülkemizde de kamyoncuların kötü bir imajı vardır. Ama kamyonlar ekonomi için önemlidir. Biz de bu yarışlarla kamyonları sevdirmeye çalışıyoruz’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!