Türklerin geliştirdiği Moğol barbeküsüne yurtdışından davet yağıyor

Güncelleme Tarihi:

Türklerin geliştirdiği Moğol barbeküsüne yurtdışından davet yağıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2008 00:00

Moğol barbeküsünü geliştirip, Güney Asya mutfağını ekleyerek Türkiye’de 3 Go Mongo restoranı açan Aresta Gıda, Türkiye’de alışveriş merkezlerinde aranan bir restoran olurken, yurtdışından da davetler almaya başladı.

Yurtdışına otel ve alışveriş merkezi yapan Türk girişimciler, Go Mongo markasına büyük ilgi gösteriyor.

GELİŞTİRİLMİŞ Moğol barbeküsü ile Güney Asya mutfağına sahip Go Mongo restoranları, Türkiye’de alışveriş merkezlerinden (AVM) ısrarlı davetler alırken, yurtdışından da yoğun ilgi görmeye başladı. Pizza Days, Go Mongo, Mongolian Barbeque ve GBK restoran markalarının sahibi Aresta Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Uysal, "Go Mongo hem lezzet hem de isim olarak çok beğeniliyor. Türk yatırımcılar yurtdışında otel ve alışveriş projeleri yaptıkça bizi de çağırıyorlar. Mutlaka projelerinde yer almamızı istiyorlar" dedi. Uysal, tekliflerden memnuniyet duyduklarını ancak önceliklerinin Türkiye içinde büyümek olduğunu söyledi.

SADECE ALTYAPIYI GETİRDİK: Türkiye’nin ilk butik birası Taps’i yeni açtıkları dönemde Türkiye’ye yeni bir marka getirmek arayışına girdiklerini belirten Uysal, şöyle konuştu: "Yurtdışında Moğol barbekülerini çok seviyorduk. The Mongolian Barbeque’dan sadece barbekü altyapısını ile know-how getirdik ve üzerine Güney Asya mutfağını kendimiz geliştirdik. Aylarca hem Türkiye hem yurtdışında eğitim aldık. İlk olarak Beylikdüzü Migros’ta açıp, test ettik. Go Mongo orada ortaya çıktı. Moğol barbeküsünü Türk tüketici çok sevdi."

YÜZBİNLER AĞIRLANDI: Go Mongo Suadiye restoranının yılda 100 binden fazla kişiyi ağırladığını belirten Uysal, İstinyePark’taki restoranın ise yılda 150 bin kişiyi rahatlıkla ağırlayacağını söyledi. Uysal Meydan Alışveriş Merkezi restoranın da yılda 100-120 bin civarında kişiyi doyuracağını belirtti.

14 MİLYON DOLAR CİRO: Üç Pizza Days, üç Go Mongo, bir Mongolian Barbeque ve bir GBK olmak üzere şuanda 8 restoranları olduğunu belirten Uysal, 2007 cirolarının 10 milyon dolar, 2008 ciro hedeflerinin de 14 milyon dolar olduğunu açıkladı. İnşaatçı Uysal Ailesi restorancılık işine, 1993 yılında Pizza Days’e finansman desteği sağlamak için girmiş. 2001 yılında Taps’i kuran aile, 2003 yılında hisselerini ortağına satarak çıkmış ve Go Mongo ile diğer restoran markalarına odaklanmış.

TALEPKÁR TÜKETİCİ: Türkiye’de 2000 yılından itibaren daha sofistike ve talepkár bir tüketici kitlesinin oluştuğunu belirten Ahmet Uysal, "Bu kitle ne istediğini çok iyi biliyor. Bunlar aynı zamanda en iyi denetleme mekanizması. Hata yaparsanız anında cezalandırırlar. Hep iyisini sunmanız gerekiyor" dedi.

Hamburger’in Rolls Royce’u GBK Türkiye’de çok tuttu

ARESTA Gıda son olarak Gourmet Servis adlı alt şirketi kurarak, İngiltere’de büyük hayran kitlesi bulunan, Hamburger’in Rolls Royce’u olarak anılan Gourmet Burger Kitchen’ı (GBK) Türkiye’ye getirdi. 2000 yılında Yeni Zelandalı üç arkadaşın kurduğu GBK’in ilk mağazasını Kanyon’da açtıklarını belirten Ahmet Uysal, "Dizayn edilmiş hamburger yapıyorlar. 2003’te 7 şubeleri vardı. Çok tutulan bir restoran zinciri olunca Clupmah House 2004 yılında satın aldı. Türkiye’de de çok tuttu" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!