Türkiye’ye gelen turistler rakip ülkeleri biliyor, ona göre davranalım

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’ye gelen turistler rakip ülkeleri biliyor, ona göre davranalım
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2007 00:00

Kongre turizminin Türkiye’nin asli turizm işi haline gelmesi gerektiğini belirten Club Hotel Sera Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özer Saraçoğlu, "Yazın işlet, kışın tamir et" anlayışının ötesine geçmekte geç bile kalındığını belirterek şöyle şöyle devam etti:

"Artık işler eskisi gibi değil. Daha teknik analizler yapmak ve stratejilerimizi bunların ışığında oluşturmak durumundayız. Örneğin Avrupa pazarında yer alan ve Türkiye’ye gelen turistlerin yüzde 80’i İspanya’yı, yüzde 70’i İtalya’yı, yüzde 63’ü Yunanistan’ı da ziyaret etmiş. Yani bizi başkalarıyla karşılaştırmış. Bunların yüzde 72 si ’deniz tatili’, yüzde 38’i de ’kültür tatili’ için gelmiş. Yani malzemeyi biliyor. Gelenlerin yüzde 37’si lise, yüzde 50 si üniversite mezunu. Yani belli bir eğitim seviyesinin üstünde. Ülkemizi ziyaret eden her 100 Avrupalı turistin 50 si bir daha gelmiş. Yani ürün değerini doğru yere koymuş. Potansiyele bakın. Türkiye’yi bilen, ikinci kez gelecek kadar seven, yüzde 86’sı lise ve üniversite mezunu milyonlarca Avrupalı."

ÖNEMLİ KOZ: Travelextra’nın toplantı turizmi için rüzgarın yönünü değiştirme çabaları içinde olan sektörün elinde önemli bir koz olarak ortaya çıktığını belirten Özer Saraçoğlu, "Turizm 12 aydır diyorsak, öncelikle ’çeşit’ dediğimiz şeylerin ’asıl’ olduğunu kavramalıyız" dedi.

Türkiye’ye gelen turist hangi ülkelere gidiyor

ÜLKEORAN

İspanya80

İtalya70

Yunanistan63
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!