Türk tasarımcının yarattığı oyun

Güncelleme Tarihi:

Türk tasarımcının yarattığı oyun
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2005 01:44

Beş ayrı yeteneği harekete geçiren resimleme oyunu Pictomania, kişiye hayal gücünü, el becerisini, hissedebilme gücünü, tanımlama yeteneğini ve pratik zekayı sınama fırsatı sunuyor. Gruplara yönelik tasarlanan Pictomania’yı 10 yaşından büyük olmak üzere genç ya da yetişkin herkes oynayabiliyor.

Oyunda amaç, kartlardaki resimleri takım arkadaşlarına çeşitli yöntemlerle çizerek anlatmak. Takım üyeleri resimleri bildikçe, puanları artıyor, takımın oyun tahtası üzerindeki piyonu ilerliyor. Piyonu bitiş noktasına ilk ulaşan takım oyunu kazanıyor. Bunun için oyuncuların hızlı düşünmesi, doğru ve çabuk çizmesi gerekiyor.

Pictomania’da yaklaşık 1000 adet kart üzerindeki orijinal resmin beş farklı yöntemle çizilmesi ve bu yolla takım arkadaşlarına anlatılması isteniyor. ‘Kır/ Çiz’de karttaki resim kırılan çubuklar ya da evdeki çubuk makarnalarla çiziliyor. ‘Sırta/Çiz’de anlatıcı takım arkadaşının sırtına eliyle çiziyor resmi, arkadaşı ise bu görüntüyü karta aktarıyor. Anlatıcı gerekirse arkadaşını yönlendirebiliyor. ‘Havaya/ Çiz’ bir yandan havaya çizerken, diğer yandan geometrik sözcüklerle arkadaşına bilgi veriyor. Arkadaşı ise kağıda geçiriyor bu şekli. ‘Bakma / Çiz’ kağıda bakmadan çizme yeteneğini sınıyor. ‘Türet / Çiz’ ise anlatıcının türettiği kelimeyi çizerek anlatması üzerine kurulu.

Kategoriler arasında da kolay, orta-zor ve zor olmak üzere üç zorluk derecesi var. Anlatıcının benzetme yapması yasak, sadece kısıtlı kelimeler kullanıyor.

BİRBUÇUK YIL UĞRAŞTI

Oyunun yaratıcısı İrem Rona İnan 42 yaşında. Mesleği iletişim danışmanlığı. İnan, gözlemlerinden yola çıkarak Pictomania’yı yaratmış. ‘Dünya piyasasında da en bilinen ve popüler oyunlar birkaç büyük firma tarafından üretilmiş. Benim gibi amatörce oyun tasarlayıp çok başarılı olanlar da var. Uluslararası standartlarda bir oyun üretebilmek için çok titizlendim. Farklı yaş gruplarından kişilere defalarca denettikten sonra başarılı olduğuna karar verdim.’

Bir buçuk yılda oyuna son şeklini veren İnan, uluslararası değerlendirme yapması amacıyla bir örneğini İngiltere’deki Cactus Marketing Inc.’e göndermiş. Kuruluş, Pictomania hakkında yaptığı değerlendirmede şu özelliklere dikkat çekiyor: ‘Tasarımı etkileyici. Eğlenceli, çocuk, genç ve yetişkin geniş bir kitleye hitap ediyor, kolay anlaşılır, sıkılmadan defalarca oynanabilir.’

Oyunun kart resimlemeleri karikatürist Tan Cemal Genç’e ait. 29.90 YTL’ye satılan Pictomania’nın Türkiye içinde dağıtımı Sunman İthalat - İhracat yapıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!