Tansaş’ın akıl almaz hakları

Güncelleme Tarihi:

Tansaş’ın akıl almaz hakları
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 02, 2004 00:00

ARTIK şu Tansaş’ın ‘Akılalmaz Tüketici’ hakları olayına bir el atmamız gerektiğine inanıyorum. Tansaş ‘Tüketici haklarına sahip çıkarak farklılaşma projesine’ 2003 yılında başladı. Bu proje kapsamında tüketicilere altı güvence verdi ve bu güvenceleri iletişim kampanyası yardımıyla açıklamaya çalıştı. Neydi bu güvenceler anımsıyor musunuz? Konumuz açısından önemli olduğu için bu güvenceleri birbir anımsatmakta yarar görüyorum. İşte Tansaş güvenceleri:Gıdada İade Güvencesi: Tansaş’tan hangi gıda ürünü alırsanız alın kısmen tüketseniz bile koşulsuz iade edebilir.Promosyon Güvencesi: Tansaş’ta reklamı yapılan promosyonlu ürün rafta kalmadıysa eşdeğeri ya da bir üst kalitede olanı aynı fiyata verilir.Taze Ürün Güvencesi: Tansaş’ta rafta günü geçmiş ürün bulursanız yenisi hediye olarak verilir.Sigorta Güvencesi: Tansaş Müşterileri, mağaza dahilinde meydana gelecek her türlü kazaya ve Tansaş’tan alınan gıda ürünlerinden kaynaklanan olası sağlık sorunlarına karşı sigortalıdır.Fiyat Güvencesi: Tansaş’ta etiketle kasa fiyatı farklıysa ucuz olan fiyat geçerlidir.Basım Hatası Güvencesi: Tansaş basım hatası sonucu bir ürünün fiyatını düşük ilan ederse bu fiyat kasalarda geçerlidir. Kabul edelim, Tansaş’ın sağladığı haklar sağlam haklar. Bu hakların bazılarını diğer markalar da sağlıyor ama ortaya çıkıp açık açık ‘ben bu hakların arkasında duruyorum’ demek lojistik açıdan biraz yürek istiyor, herşeyden önce Tansaş’ı kutlamak lazım.2003 Yılında % 47 Artış!Yukarıda anımsattım hala mı Tansaş’ın sağladığı tüketici haklarını anımsamadınız?. Reklamları da mı anımsamadınız? Hani gözleri yuvalarına bol gelen bir tüketicimiz oynardı reklamlarda..Bir elinde cımbız bir elinde ayna bir kasiyer kızımız vardı, tüketiciyi anasından doğduğuna pişman eden bir kasap bir de manav falan..Hah..İşte o kampanya...Reklamlar Tansaş’a kuş kondurmuyordu ama derdini anlatıyor, mizahi ton nedeniyle de gerekli iknayı sağlıyorlardı. Tansaş Genel Müdürü Servet Topaloğlu 2004 yılı başında yaptığı açıklamada ‘Halkın Tansaş’ın vaatlerine inandığını’ bunun sonucunda 2003 yılında % 47 artışla 505 milyon dolar satış gerçekleştirdiğini açıkladı. İşin gerçeği söz konusu artışın tamamı tabii ki ‘Akılalmaz Tüketici Hakları’na bağlanamaz. Proje mutlaka satışları etkilemiştir ama ama bu etkinin öncelikle iletişimin anlaşılırlığından başlayarak ölçülmesinde fayda olduğunu düşünüyorum. Acaba şu anda Tansaş’ın müşterilerinin % kaçı bu hakları tamamını biliyor? Ya da sadece bu haklar nedeniyle Tansaş’ı tercih eden kaç kişi? Bilmem anlatabildim mi?Yeni bir akıl almazlık: Gıda güvencesiTANSAŞ’ın ‘Tüketici Hakları’ projesini sakın küçümsediğimi falan sanmayın. Tansaş’ın tüketiciyi böylesine sahiplenmesine kesinlikle saygı duyuyor ve destekliyorum. Benim gelmek istedim nokta başka. O noktayı da birazdan anlayacaksınız. 2004 yılı başında Tansaş akılalmaz tüketici haklarından birini daha devreye soktu:Gıda Güvencesi: Tansaş’ta üretim izni olmayan ambalajlı hiçbir gıda ürünü satılmaz. Tansaş mağazaları Tübitak Marmara Araştırma Merkezi tarafından denetlenmektedir. Tansaş yaklaşık altı aydır da yeni güvencenin iletişimini yapıyor. Yeni kampanyanın televizyon ayağı kesinlikle ilki kadar etkili değil. Anımsıyor musunuz yeni Tansaş reklamını? Ana, baba ve çocuk Tansaş’a gidiyorlar, raflarda gezinirken bir takım küçülmüş yaratıklar ürünlerin arasından onlara ‘ceeee...’ deyip gıda güvenliği mesajı vermeye çalışıyorlar, çocuk da bilmiş bilmiş bir takım gıda güvenliği mesajları veriyor, sonra da ana-baba çocuğa dönüp ‘Sen nereden biliyorsun bunları bakayım?’diyorlar. Beğenilirlik, tekrar izlenme katsayısı sıfır ama biz sonuca bakalım. Tansaş ‘gıda güvenliği’ mesajını her ortamda o kadar sık tekrarladı ki artık Türkiye’de Tansaş’ın ‘üretim izni olmayan hiçbir gıda satmadığını’ duymayan kalmadı diyebiliriz. Akılalmaz Tüketici Haklarını’da herkes biliyor diyelim..Peki herkes niye hala Tansaş’tan alışveriş yapmıyor? Yoksa tüketici hakkı makkı kimsenin umurunda değil mi? ‘Güvenilir gıda’ da mı Türk halkının umrunda değil? Bize gelen bilgiler ‘gıda güvenliği’ kampanyası esnasında Tansaş’ta satışların % 7 arttığı yolunda. Böyle bir kampanyanın hakkı bu mu olmalı? Yoksa Tansaş’ın yarattığı ‘B(-),C1 ve C2’ hedef kitleye bu tür sosyal sorumluluk mesajları bir numara bol mu geliyor?Tansaş’ın 2004 yılı satış hedefi %30 artışla 665 milyon dolar. Operasyon karı hedefi ise 30 milyon dolar..Tansaş’ın bu hedeflere ulaşacağını eminim. Dediğim gibi, niye Tansaş’ın mesajlarından çok daha fazla insan etkilenmiyor, onu anlamıyorum. Tansaş’ın mesajı sunma biçimi mi etkisiz? İnandırıcılıkta sorun olabilir mi? Yoksa bir marka ne yaparsa yapsın pazarın hepsine sahip olmaz mı? Ne dersiniz?ÇekirgelikBaşarı basitçe ifade etnek gerekirse şans işidir. İnanmıyorsanız başarısız birine sorun! (Earl Wilson)
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!