Rotary motorlu Mazda RX-8 sahnede

Güncelleme Tarihi:

Rotary motorlu Mazda RX-8 sahnede
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2004 21:10

Mazda’nın ‘yılın en iyi motoru’ ünvanına sahip RX-8 modeli Türkiye’de ilk kez Auto Show’da vitrine çıkıyor. Türkiye’de satışa sunulacak Renesis Rotary motorlu RX-8, 240 beygir gücünde ve 0’dan 100 km’ye 6.4 saniyede çıkıyor.

MAZDA, Auto Show Fuarı’nda Türkiye’de satılan mevcut modellerinin yanı sıra, yeni modeli RX-8 ve konsept modeli Kusabi’yi tanıtacak. Yeni ve farklı bir konsepte sahip olan RX-8, 4 kişilik oturma alanı ile ve 4 kapılı bir spor otomobil olmasıyla dikkat çekiyor. Mazda RX-8 modelinin en dikkat çeken özelliği ise Mazda’ya özel Renesis Rotary motorlu olması. 2 x 654 cc’lik motor yaklaşık 1300 cc hacminde. 2005 Euro 4 emisyonlarını karşılayan 1.3 litrelik motor 240 beygir güç üretiyor. Otomobil 0’dan 100 km’ye standart versiyonda 7.2 saniyede, yüksek versiyon motorda ise 6.4 saniye çıkıyor. Otomobilin maksimum hızı ise 223 ile 235 km.

Mazda, RX-8 modelinde kullandığı Renesis Rotary motoruyla, uluslararası arenada yılın en iyi motoru ünvanına sahip oldu. RX-8’in Renesis Rotary motoru sadece 2003’ün en iyi motoru seçilmekle kalmadı, ayrıca bütün kategorilerde ödül aldı. Ödülü veren jüri, Mazda’yı Wankel formatını takip eden ve başarılı olan cesur bir marka olarak nitelendirdi.

Aktarma organlarının ön aksın altına yerleştirilmiş olması aracın ağırlığının 50/50 dağılmasını, yeni geliştirilmiş olan çift salıncaklı ön süspansiyon da aracın kolaylıkla kontrol edilmesini kolaylaştırıyor. Altı vitesli şanzımana sahip otomobilde, hem düz hem de debriyajsız olarak otomatik olarak kullanmak mümkün. Ayrıca Formula 1 otomobillerindekine benzer şekilde direksiyondan vites değiştirmek de mümkün.Elektronik klima sistemi, 6-CD changer’lı Bose audio sistemi, sis farları, DSC, LSD, ABS, EBD yan ve perde havayastıkları ise RX-8’in özellikleri arasında yer alıyor.

Rotary motor nedir

Rotary (wankel), 1954 yılında Felix Wankel tarafından geliştirilmiş bir motor türü. Tek silindirli motorda, silindir geometrik elips biçiminde tasarlanmış. Motorun çalışma prensibi; yakıt odasında blok içinde üçgen şeklinde bir döner piston dönerek, silindir içinde değişik yakıt hacimleri ve sıkıştırma oranları meydana getiriyor.

Rotary motorun en önemli avantajları arasında, subap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebiliyor. Pistonun her devrinde üç ateşleme yapması nedeniyle yüksek güce sahip. Ayrıca sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşük. Ama buna karşın, aşınma problemi rotary motorların en büyük düşmanıdır. Ancak, seramik gibi aşınmaya daha dayanıklı malzemeler sayesinde motor ömrü ve verimliliği Mazda tarafından artırılmış.

Mazda, Kusabi ile geleceği yorumlandı

Mazda Motor Corporation’ın yeni konsept aracı Mazda Kusabi ile yarı kompakt spor sınıfında yeni bir sayfa açıyor. Kusabi, hem anavatanı olan Japonya’da hem de sergilendiği bütün fuarlarda büyük ilgi görüyor. Japoncada Karma anlamına gelen Kusabi’nin agresif ve geleceğe yönelik tasarımı, çitf kapaklı bagajı, 4 koltuğu ve iç mekan esnekliği dikkat çekiyor. Araç süperşarjlı 1.3 MZR motor, altı otomatik hızlı değişen maunel şanzıman ve motor rölanti sistemine sahip bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!