Reklamcılıkta artık tüketiciyi iyi gözleyen kazanıyor

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılıkta artık tüketiciyi iyi gözleyen kazanıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2008 00:00

Reklamcılar Derneği tarafından bu yıl 20’ncisi düzenlenen Kristal Elma Ödülleri, önceki akşam düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, reklamcılık sektöründe, ’Kristal Elma Ödülü’nün verilmeye başlandığı 20 yıl öncesine göre çok şeyin değiştiğini söyledi. Topçuoğlu, yaşanan teknolojik gelişmelerin yepyeni mecralar ortaya çıkardığını, ancak değişmeyen tek şeyin ’fikir’ olduğunu vurguladı.

Topçuloğlu, reklamverenler, ajanslar ve medya olarak 20 yılda zor bir işin başarıldığını belirterek, şöyle konuştu: "Markalar yarattık. Hiper enflasyona, beşer yıllık dalgalarla gelen krizlere, fırlatılan anayasalara, ticari ifade özgürlüğüne yönelik tehditlere birlikte göğüs gerdik. Parayla para kazanmanın esas olduğu bir iklimde, üretimi esas tuttuk. Yaratıcılığa saygı duymayan ajanslar ve markalar silindiler. Farklılaştıran, rekabetçi yaratıcılık kazandı. Kendine yaratıcı’lar yok oldu. Tüketiciyi gözlemleyen ve yanıtlayanlar kazandı. Emeğe saygı duymayan, emeğin karşılığını önemsemeyen, teamülleri yıkan ajanslar ve reklamverenler silindi. Verimlilik, hesap verebilirlik kazandı. Arasıra’cılar, bazen’ciler, aklına esen’ciler iletişim sahnesinden silindi. Planlayanlar, yönetenler, sürekliliği gözetenlerin bileği güçlendi."

999 eser başvurdu

Santralistanbul’da, oyuncu Gürgen Öz ile spor spikeri Burcu Esmersoy’un sunduğu törende ’Basın’, ’Televizyon’, ’Açıkhava’, ’Radyo’, ’Sinema’, ’İnternet’, ’Yaratıcı Medya Kullanımı’, ’Çok Mecralı Kampanya’, ’Ortam Reklamı’ ve ’Doğrudan Pazarlama’ dallarında 72 kategoride en çok puanı alanlara Kristal Elma Ödülü verildi. Yarışmaya 999 eser başvurdu.

Özel ödül

Bu yıl ilk kez Reklamveren Özel Ödülü Kristal Elma’da en çok ödül alan üç marka, mutlak ödül sayısı değil, büyük ödülden başarı belgesine kadar her ödül ağırlıklı olarak puanlandırılarak belirlendi. Ödüller Garanti, Turkcell ve Beko’ya verildi.

Basın dalında ödüle değer bulunanlar

GECEDE, ’Basın’ dalında Kristal Elma Ödülü’nü ’Gıda’ kategorisinde ’Calve Acılı Ketçap’ reklamıyla Lowe Reklam Ajansı kazanırken, ’Çikolata / Şekerleme /Çerez’ kategorisinde ’Dankek’ reklamıyla, ’Bankacılık’ kategorisinde ’İş Bankası Kuruluş Yıldönümü’ reklamıyla Medina Turgul DDB Reklam Ajansı ödüle değer görüldü.

Televizyon dalında ödül alanlar

TELEVİZYON dalında Kristal Elma Ödülü, ’Kozmetik ve Kişisel Bakım’ kategorisinde ’Revivogen Saç Bakım Losyonu’ reklamıyla Taze Fikir Reklam Ajansı’na, ’Ev Araç ve Gereçleri’ kategorisinde ’Profilo’ reklamıyla Rafineri Reklam Ajansı’na ve ’İpragaz-Tüpgaz’ reklamıyla Tayfa Reklam Ajansı’na, ’Elektronik’ kategorisinde de ’Arçelik LCD TV’ reklamıyla Y&R Reklamevi’ne verildi. Seçici Kurul Özel Ödülü’ne ise ’I-Pod Hediye Kampanyası’yla Works Reklam Ajansı, ’Mercedes Benz Kamyonlar’ reklamıyla Alice BBDO Reklam Ajansı ve ’Passat Variant-Baba’ reklamıyla Medina Turgul DDB Reklam Ajansı layık görüldü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!