Rekabet endişemiz hiç yok ama Akmerkez’i yeniliyoruz

Güncelleme Tarihi:

Rekabet endişemiz hiç yok ama Akmerkez’i yeniliyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2008 00:00

15 yıl önce İstanbul’da açılan Akmerkez 25 milyon dolarlık yatırımla yenileniyor. "Rekabet endişesi taşımıyoruz" diyen Akmerkez Yönetim Kurulu Üyesi Raif Dinçkök, alışveriş merkezlerinin 10-15 yılda bir yenilenmesi gerektiğinin altını çizdi.

İSTANBUL’da 1993 yılında açılan Akmerkez, 15 yıl sonra yenileniyor. 25 milyon dolarlık yatırımla baştan aşağıya yenilenecek olan Akmerkez için teknolojinin de ön plana çıkacağı bir proje hazırlandı. Şubat ayında başlanacak projenin 1 yılda tamamlanması planlanıyor. Alışveriş merkezlerinin 10 ile 15 yılda bir yenilenmesi gerektiğini söyleyen Akmerkez Yönetim Kurulu Üyesi Raif Dinçkök, "Son dönemlerde İstanbul’da birçok alışveriş merkezi açıldı. Ancak Akmerkez’in rekabet endişesi bulunmuyor. yaptığımız çalışma tamamen ihtiyaçları karşılamaya yönelik olacak" dedi. Dinçkök, renovasyon projesinin merkezi Bangkok’ta bulunan uluslararası bir tasarım stüdyosu olan "Concept i-Corporate" firması tarafından gerçekleştirileceğini söyledi.

KAPALI OLDUĞU SAATLERDE: Raif Dinçkök, alışveriş merkezlerinin zaman içerisinde insanların değişim ve gelişimleri göz önüne alınarak yenilenmeye ihtiyacı olduğunu vurgulayarak, "Dünyadaki trendler ve toplumdaki değişimler zaman içinde meydana çıkıyor. Bu yüzden de alışveriş merkezlerinin de 10-15 yılda bir yenilenmesi gerekiyor. Bu projeyi müşterilerin talebini de göz önüne alarak yapacağız" diye konuştu. Merkezin yeniden yapılandırılmasına önümüzdeki ay başlanacağını anlatan Dinçkök, projedeki çalışmaların Akmerkez’in kapalı olduğu saat aralıklarında yürütüleceğini ve gündüz saatlerinde müşterilerin gezebileceği alanlara dikkat edileceğini kaydetti.

MAĞAZALAR ZATEN YENİLENİYOR: Projenin Akmerkez’deki mağaza içlerini kapsamadığını söyleyen Dinçkök, "Zaten kiracılar zaman içerisinde dekorasyonlarını yeniliyor. Mağaza içlerini sürekli değiştiriyor. Ayrıca rezidans ve ofislerde bu yenilenme gerçekleşmeyecek" dedi. Dinçkök ayrıca, yenilenme projesinden sonra kira fiyatların da değişiklik olmayacağını vurguladı. Her yıl müşteri profili üzerinde araştırmalar yaptıklarını söyleyen Akmerkez Genel Müdürü Zeynep Oral, "Müşterilerin isteğine göre mağazalar yılda 1-2 defa yenileniyor. Akmerkez’in yeni görünümü için herkes sabırsızlanıyor" diye konuştu.

TEKNOLOJİYLE BİRLEŞECEK: Consept i Genel Müdürü Geoff Morrison yeni iç tasarımın zarif ve yumuşak olduğu kadar, bir lüks marka ortamı olarak düşünüldüğünü belirterek proje hakkında şu bilgileri verdi: "Alışveriş merkezi için ışık ve mültimedya yolu ile sürekli değişiklik yapılabilecek özel bir cephe oluşturulacak. Yeni öncü yiyecek ve içecek konseptleri yaratılacak. Ayrıca taze, seçkin bir iç dekorasyon ortamı yaratılacak. Atrium alanları bulunacak. Yeni tarz ışıklandırma, dinamik bir biçimde aydınlatılmış alanlar Akmerkez’i teknolojiyle birleştiren LCD ekranlar bulunacak."

1000 metrekare yeni alan oluşacak

AKMERKEZ’in yeni projesinde teras katlara özen gösterileceğini söyleyen Raif Dinçkök, yeni yeme içme yerleriyle merkezin baştan aşağıya değişeceğini söyledi. "1000 metrekarelik yeni alanlar oluşacak" diyen Dinçkök şöyle devam etti: "Şimdilik Akmerkez’e yeni girecek markalar veya çıkacak markalarla ilgili bir şey söylemek doğru olmaz. Hiçbir şey kesin değil. Planlarımız ve projelerimiz sürüyor. Her şey önümüzdeki dönemde belli olacaktır."

Suları yaran gemileri sembolize edecek

GEOFF Morrison, Boğaziçi’nin çok güçlü bir simge olduğunu İstanbul’un ruhu ve kalbi anlamına geldiğini belirterek, "Bu yeni tasarıda Boğaziçi’nden de etkiler olacak. Tıpkı akımların ve su gibi akışkan güçlerin bir karışımının göz alıcı bir ışık, yansıma, çizgiler ve hareket duygusu ile iç içe geçmesi gibi" dedi. Merkezin dev taşları, keskin kenar ve bıçak ağızları gibi tasarlanmış olacağını da anlatan Morrison, "Bunlar belki de suları yaran gemileri sembolize edecek" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!