Otobil

Güncelleme Tarihi:

Otobil
Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2004 00:00

MPV SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°FORD FOCUS C-MAXFord Focus ailesinin son üyesi Ford Focus C-MAX’in diÄŸer Focus modellerinden bir farkı var. O da platformu. Güncel Focus ailesinin bir üyesi olmasına raÄŸmen, 2005 yılında piyasaya çıkacak olan yeni Focus ailesinin platformuna sahip olan Ford Focus C-MAX, özellikle yürür aksam bakımından ileri bir teknolojiye sahip. Zaten Ford Focus ailesinin en bilinen özelliÄŸi de yol tutuÅŸ baÅŸarısı. Ford Focus C-MAX de, ailenin diÄŸer üyelerine göre biraz daha yüksek olmasına raÄŸmen en az onlar kadar baÅŸarılı yol tutuÅŸ özellikleri sergiliyor. Focus C-MAX, sportif ve şık tasarımıyla da dikkat çekiyor. Araçta yer alan çok kollu alaşım jantlar, kavisli tavan çizgisi ve ‘new edge’ ismi verilen, köşeli hatlar ile oval çizgileri buluÅŸturan genel Ford Focus tasarımı gibi sportif öğeler, bu sınıfta sık rastlanan özelliklerden. Türkiye’de iki farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunulan Ford Focus C-MAX, kullanıcılarına hem dizel hem de benzinli motor alternatifi sunuyor. Her ikisi de 1.6 litre hacmindeki bu motorlardan benzinli olanı 100 beygir, turbo beslemeli olan dizel motor ise 109 beygir gücünde. Dizel motor, yüksek tork deÄŸerinin saÄŸladığı baÅŸarılı performansla dikkat çekiyor. Ford Focus C-MAX’de otomatik ÅŸanzıman seçeneÄŸi de bulunuyor. Ford Focus C-MAX, binek Ford Focus’tan 10 cm daha geniÅŸ ve 16 cm daha uzun. Böylece bagaj hacmi 1700 litreye yaklaşıyor.TOYOTA COROLLA VERSOToyota Corolla Verso, Corolla ailesinin son üyesi. Kendisine özgü yepyeni bir platforma sahip olan Toyota Corolla Verso’nun Türkiye için çok farklı bir önemi var. Toyota Corolla Verso, dünyada sadece Adapazarı’ndaki Toyota fabrikasında üretilerek, tüm Avrupa’ya ihraç ediliyor. Bu sayede Türkiye için önemli bir ihraç ürünü haline gelen Toyota Corolla Verso, 5 veya arkadaki ekstra koltuk sırasının monte edilmesiyle 7 kiÅŸilik olarak kullanılabiliyor. Bu koltuklar istendiÄŸinde tek hareketle yatırılabiliyor veya tamamen sökülerek bagaj alanı yaratılabiliyor. Koltukların bir baÅŸka özelliÄŸi ise çok hafif olmaları. Bu sınıftaki diÄŸer rakipleri gibi, kompakt araçlardan biraz daha iri cüsseli olan Toyota Corolla Verso, sportif çizgileriyle bu cüssesini belli etmiyor. Ön kısımdaki geniÅŸ hava giriÅŸleri, alaşımlı sportif jantlar, yuvarlak sis farları, arkaya doÄŸru yükselen yan cam çizgileri ve camların ÅŸekilleri, ters L biçimli stop lambaları gibi tasarım detayları, Toyota Corolla Verso’nun, sınıfındaki diÄŸer otomobillerden daha farklı ve daha sportif görünmesini saÄŸlıyor. Toyota Corolla Verso’nun iki farklı motor seçeneÄŸi bulunuyor. Bu seçenekler 1.6 ve 1.8 litrelik benzinli motor alternatiflerinden oluÅŸuyor. 1.6 litrelik motor 110 beygir, 1.8 litrelik motor ise 129 beygir güç üretirlerken, 1.8 litrelik motora sahip modelin konfor ve güvenlik donanımının daha zengin olması dikkat çekiyor.VOLKSWAGEN TOURANTouran’ı spor ve eÄŸlence için geniÅŸ taşıma kapasitesine gerek duyan, otomobilde iÅŸlevsellik ve esneklik arayan ailelerle, özel veya iÅŸ amaçlarıyla kullanan serbest meslek sahipleri tercih ediyor. Touran, iÅŸlevselliÄŸi, koltukların esnekliÄŸi, konfor ve iç mekanın ferahlığıyla dikkat çekiyor. Touran’ın 5 koltuklu versiyonunun bagaj kapasitesi 695 litre. Koltukların yatırılmasıyla toplam kapasite 1898 litreye çıkabiliyor. Ä°kinci sırada bulunan koltuklar ileri, geri hareket edebiliyor. Ortadan bulunan koltuk ise yatırılarak küçük bir masaya dönüşüyor. Böylelikle Touran’ın iç mekanı adeta bir karavana dönüşüyor. Ayırca, özellikle çok çocuklu aileler, 5 koltuklu bu otomobile, isteÄŸe baÄŸlı olarak sunulan bir sıra koltuk daha ekleyerek 7 koltuklu hale getirebiliyorlar. Bu açıdan Volkswagen Touran, iç mekanında farklı ve pratik çözümler ile dikkat çekiyor. Touran’da küçük eÅŸyaları koymak için sayıları 39’u bulan çekmece ve gözler bulunuyor. Volkswagen Touran, 1.6 lt. 102 beygir, 1.6 lt 115 beygir FSI (Direkt enjeksiyonlu) benzinli ve 1.9 lt. 100 beygir, 2.0 litre 136 beygir olmak üzere iki turbo-dizel motorla satışa sunuluyor. Touran’da sınıfında ilk kez 6 ileri düz ÅŸanzıman standart olarak bulunuyor. Volkswagen tarafından geliÅŸtirilen FSI motor, yüksek torku sayesinde sürücüsüne tatminkar bir performans sunuyor. FSI motor ve 6 vitesli düz ÅŸanzıman sayesinde motor sessiz çalışıyor, yakıt tüketimi düşüyor ve servis giderleri azalıyor.COUPE CABRIOLET SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°AUDI TTÄ°lk olarak 2000 yılında piyasaya çıkan Audi TT, markanın geleneksel ve muhafazakar çizgilerden oluÅŸan tasarım anlayışına aykırı olan, oldukça sportif çizgileriyle dikkatleri üzerine çekmiÅŸti. Yuvarlak hatlarıyla köşeli camlar, stop lambaları ve krom kaplı parçalar gibi detay tasarımlarının güçlü ve agresif bir görüntü kazandırdığı iki kiÅŸilik Audi TT’nin iç mekanı da en az dış tasarımı kadar sportif. Küçük ve basık olan iç mekanda sportif tasarımlara yer verilmiÅŸ. Audi TT, coupe ve roadster olmak üzere iki farklı karoser seçeneÄŸine sahip. Yurt dışında bir çok farklı motor alternatifine sahip olan Audi TT, Türkiye’de sadece iki farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor. Her ikisi de 1.8 litre hacimli ve turbo beslemeli olan bu benzinli motorlardan ilki 180 beygir güç üretirken, farklı modifikasyonlara sahip diÄŸer 1.8 litrelik motor 225 beygir gücünde. Audi TT, tiptronic isimli özel otomatik ÅŸanzıman ile de satın alınabiliyor. Tiptronic isimli bu ÅŸanzımanda vites deÄŸiÅŸimleri otomatik olarak yapılabildiÄŸi gibi, vites kolundan verilen komutlar sayesinde sürücü atrafından manuel olarak da yapılabiliyor. Audi’nin quattro isimli patentli dört tekerlekten çekiÅŸ sistemi, Audi TT’de de kullanılıyor.BMW Z4Ä°ki kiÅŸilik BMW Z4, kendisinden önceki nesil roadster modeli olan BMW Z3’ten daha uzun ve daha geniÅŸ. Fakat BMW Z4, tasarım özellikleriyle Z3’ten daha sportif çizgilere sahip. Kendine has ÅŸekillere sahip farlarından geniÅŸ BMW böbreÄŸine, dodikli çamurluklarından stop lambalarının ÅŸekillerine, iç mekanından motor seçeneklerine kadar, Z3’ten çok daha sportif bir otomobil olan BMW Z4, elektrikli açılır tavanı sayesinde dört mevsimlik bir otomobil. İç mekanda iki kiÅŸi için yeterli hacim sunan BMW Z4, özelikle spor otomobil kavramı ile örtüşen sportif tasarımlı kokpiti ile dikkat çekiyor. BMW Z4, Türkiye’de üç farklı motor alternatifiyle satışa sunuluyor. Tamamı benzinli ve sıralı 6 silindirli motorlardan oluÅŸan bu yelpazede yer alan güç ünitelerinden 2.2 litre hacimli olanı 170 beygir, 2.5 litre hacimli olanı 192 beygir ve 3 litre hacimli olanı 231 beygir güce sahipler. Bu motor seçenekleri manuel veya steptronic isimli otomatik ÅŸanzımanlarla donatılıyor. Steptronic ÅŸanzıman, vites deÄŸiÅŸimlerini manuel komutlarla da gerçekleÅŸtirebiliyor. BMW Z4’ün birçok karoser ve döşeme rengi ve çeÅŸitli ebat ve tasarımlarda jant ve karoser kitleri seçenekleri bulunuyor. Böylece BMW Z4, kiÅŸiye özel olarak ÅŸekillendirilebiliyor. BMW Z4’ün konfor ve güvenlik donanımı da zenginliÄŸiyle dikkat çekiyor. Bu donanım seviyesi, oldukça uzun olan ekstra donanım listesindeki aksesuvarlarla daha da yükseltilebiliyor.MERCEDES SLKYenilenen Mercedes SLK, eski SLK serisinden çok daha farklı ve sportif bir görünümle piyasaya çıktı. Öncelikle eski SLK’nın sade ve sıradan görüntüsü yerine, spor otomobil sınıfına uygun, çok daha sportif bir görünüme kavuÅŸturulan Mercedes SLK, tasarım detaylarında aile büyükleri olan abileri SL ve SLR serilerinden izler taşıyor. Kaput tasarımında, çamurluklar, farlar, ön tampon, dikiz aynalarında yer alan sinyaller ve yeni biçimli stop lambalarında farkedilen bu izler, yeni Mercedes SLK’nın çok daha sportif ve agresif görünmesini saÄŸlıyor. Ä°ki kiÅŸilik bir roadster olan yeni Mercedes SLK’nın iç mekanı da, eski SLK’nın sedan Mercedes modellerinden alınan klasik tasarımlı kokpitinden çok daha sportif bir tasarıma sahip. Mercedes SLK, sadece görüntüde deÄŸil, sürüş sırasında da sportif olduÄŸunu, sert süspansiyonu ile belli ediyor. Bu özellik, SLK’ya diÄŸer Mercedes’lerden daha farklı bir kimlik kazandırıyor. Otomobilde yer alan air-scarf isimli sistem, otomobilin üstü açıkken boyun bölgesine hava üfleyerek, bu bölgede olabilecek rahatsızlıkları önlüyor.Mercedes SLK, Türkiye’de SLK 200 Kompressor ve SLK 350 olmak üzere iki farklı motora sahip model opsiyonuyla satılıyor. 163 ve 272 beygir gücündeki bu motorların gücü tekerleklere otomatik ÅŸanzımanlarla aktarılıyor. Özellikle SLK 350’de görev yapan 7 G-Tronic isimli, ileri teknoloji ürünü 7 ileri vitesli otomatik ÅŸanzıman sunduÄŸu hem konforlu hem de performanslı sürüş ile dikkat çekiyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!