Motorda Grup pek zevklidir

Güncelleme Tarihi:

Motorda Grup pek zevklidir
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2005 00:00

Çok canım sıkılıyor çoook... Sormayın gitsin! 4 senelik hayat arkadaşımla yollarımızı ayırmış bulunuyorum.. Benim için vermesi zor bir karardı, ama verdim iÅŸte... Artık dönüşü de yok üstelik... Yani son 1-2 senedir zaten aramız o ilk günlerdeki gibi deÄŸildi.Yani çok seviyordum, ama gözüm dışarı kaymaya baÅŸlamış hatta huzurlarınızda, ‘Yok gazeteye yazıcam, yok televizyonda program yapıcam’ bahaneleriyle, pek çok defa kendisini bizzat baÅŸkalarıyla aldatmıştım. Neredeyse ona hiç vakit ayırmaz olmuÅŸtum. O ne yaptı? Sustu oturdu hep bir köşede. Ama ben artık dayanamadım. Fark ettim ki ona eski özen ve ehemmiyeti gösteremiyorum. Birbirleriyle alakaları olmamalarına raÄŸmen gözüm bir 1200GS’e bir Fazer 600’e kayıp duruyor. Bir yolunu bulup, bir hafta sonu biriyle, diÄŸer hafta sonu öbürüyle kırıştırıyorum. Ee hoÅŸ deÄŸil tabii... Ben de sonunda durumu kendisine zor da olsa açıkladım. Åžimdi benim eski sevgilim BMW F 650 GS’em satılık unvanıyla onu benden daha çok sevecek yeni hayat arkadaşını bekliyor. Yaaa, aksi bu ya, ben tam bu kararı aldım, havalar sen bir güzelleÅŸ, bir güzelleÅŸ... Tatlı su motorcuları dahil bütün motorcular, çekmiÅŸler altlarına motorlarını pırın pırın gezerken, bu durumda, ben ne yapıyorum dersiniz?.. Hani ÅŸu henüz motorum olmadığı dönemlerdeki gibi, geçen her motorun arkasından aÄŸzıma peçete tutarak bakıyorum. ‘Vuuun’ sesine cama yapışıyorum.. Bu ayrılıklar insanın ömründen ömür götürüyor vallaha.. Tabii bir yandan da hayatıma yeni girecek ‘şanslı delikanlıyı’ bekliyorum. Tamam açık konuÅŸacağım çok hoÅŸlandığım biri var aslında. Acayip yakışıklı, hırçın, güçlü, hatta biraz yabani ve vahÅŸi bakışlı. Önümüzdeki haftalarda, hayatıma katmayı planladığım, ama yurt dışından bir türlü gelemeyen bu yakışıklıyla sizi tanıştıracağım. Bu haftaysa konumuzu, geçtiÄŸimiz hafta sonlarının birinde bu yakışıklıyla ilk gezim olması dolayısıyla, ‘motosiklette grup gitmenin incelikleri’ olarak belirledim. Her ÅŸeyden önce ÅŸunu söylemeliyim motosiklette grup gitmek, herkes ayarı tutturursa pek keyiflidir! Ama grup içinden çıkacak bir tane ‘zırtapoz’ bile tüm grubun keyfini kabusa çevirebilir, yani ince ayar gerektirir.Anzaklar bahane yol ÅŸahaneKızıltoprak kendimi en iyi hissettiÄŸim yerlerin başında gelir. Pek çok sevdiÄŸim insanı, pek çok sevdiÄŸim motoru ve pek çok sevdiÄŸim ÅŸeyi bir arada bulabilmemin bunda payı büyük. Ä°ÅŸte günlerden bir gün Kızıltoprak Mototaş’ta sevgili Hakkı Aytuğ’un (saygılar abicim) ‘Haftasonu Anzaklara geliyo musun?’ demesiyle baÅŸladı her ÅŸey. 20 küsür motor, Rotary motosiklet dostluk grubu organizasyonunda Çanakkale’ye her yıl gelen Anzaklar’ın ziyaretini izlemeye gidecekmiÅŸ. Tamam deyip kabul ettim. 20 küsür motor... Sabahın erken saatlerinde buluÅŸtuk. Çok şükür bu konuda rüştünü az çok ispatlamış biri olarak daha önce yaÅŸadığım; ‘Ulen onca motorcunun arasında yavaÅŸ kalmam, karizmayı bozmam inÅŸallah’ sendromuna girmedim. Hatta sık sık yavaÅŸlayıp beklediÄŸimiz bir arka grup vardı ki bazen kendimizi boÄŸazda gezintiye çıkmış gibi hissettirdi. ÅžiiÅŸÅŸt kimse alınmasın ÅŸikayet deÄŸil bu genel olarak grupta herkesler pek uyumluydu ve çok güzel bir geziydi. Hayatında hiç grup gitmemiÅŸlerin ‘Nedir bu uyumlu olmak durumu?’ dediÄŸini duyar gibi oluyorum. Hımm... Åžimdi baÅŸtan alalım o zaman. Grup gitmeye hazırlanan her motorcunun aklından çıkarmaması gereken birkaç altın kural var. Bunların başında ‘Kendi güvenliÄŸini asla gruba emanet etme’ geliyor. Bu demek oluyor ki sen emin olmadan arkandaki önündeki bir ÅŸey yapıyor diye sen de aynısını sakın yapma! Grup sürüşlerde önemli iki kiÅŸi vardır. Biri grup başı, diÄŸeri en arkadan gelen artçı sürücü. Grup sürüşünde motorlar aynı ÅŸeritte ‘fermuar düzeni’ dediÄŸimiz düzende ortalama iki saniye aralıklarla dizilirler. Fermuar düzenini nasıl anlatabilirim? Hımm... Birinci motorun ÅŸeridin soluna yakın, ÅŸeritte giden bir otomobilin sol teker hizasında olduÄŸunu düşünürsek, bir arkasındaki ÅŸeridin sağına yakın yani öndeki otomobilin saÄŸ lastik hizasında olmalı, bir arkasındaki yine solda, bir arkasındaki saÄŸda ve aralarında iki saniye ÅŸeklinde dizilmeli grup üyeleri. Ä°pe dizilen boncuk misali peÅŸ peÅŸe dizilmek tehlikeli ve yasaktır. Sert viraj dönüşleri ve mecburi haller dışında tabii... Grubun sürüş hızı hiçbir zaman gruptaki en hızlı motorcuya göre ayarlanmaz. Aksine genelde en yavaÅŸ olan grubun ortalama hızını yakından etkiler. Grup sürüşlerinde aklınızdan çıkmayacak sloganlardan biri de; ‘Öndekine yetiÅŸmeye çalışma arkadakini bekle!’ dir. Böylece, herkes bir arkasındakini kollayarak grubun dağılması, önde bir grubun uzayıp gitmesi engellenmiÅŸ olur. Bunun dışında bir mühim konu da sollamalarda yaÅŸanır. DediÄŸim gibi hiçbir zaman ‘Aman öndeki geçti ben de geçerim’ demeyin. Kaldı ki özellikle büyük araçların sollamasında önde giden grup lideri bir arkasındakini sollama yaparken çıkıp çıkmaması konusunda sol eliyle uyarır. Sonra diÄŸer sollayan arkasındakini, diÄŸeri onun arkasındakini ÅŸeklinde zincir devam eder. Önünüzdekinin iÅŸaretine raÄŸmen, gözünüz yemiyorsa, sollamaya çıkmaya hazır hissetmiyorsanız, doÄŸru zamanı bulana kadar sollamaya çıkmayın. ‘Öndekiler uzadı, yetiÅŸmeliyim’ diye düşünüp kendinizi kasmayın. Ne demiÅŸtik güvenliÄŸinizi kimselere bırakmak yok! Öndekiler sizi mutlaka bekleyecektir.Düşeni grupta kimse sevmezGrup giden motorcuların hepsinde, ben dahil, enteresan bir ÅŸekilde yarışmak duygusu su üstüne çıkar. Özellikle, ışıklarda filan yan yana durulduÄŸunda ara gazlar vermeler vs. tüm motorcuları fena gaza getirebilir. Aman diyeyim siz içinizden gelen o sese kulak asmayın. Tüm grubun, mesela 20 motorun ışıklarda gaza gelip yarıştığını düşünmek bile istemiyorum. Grup sürüşü yarış deÄŸildir! PaÅŸa paÅŸa keyif sürün! Unutmayın tüm grubun ve koca bir hafta sonunun keyfini kaçırdığı için aptallık yaparak düşen motorcuyu kimse sevmez. Adam gibi git ciÄŸerimi ye... EÄŸer aranızda grup sürüşü denememiÅŸ motorcular varsa ÅŸiddetle ilk fırsatta denemelerini tavsiye ediyorum. Önünüzde ve aynalarınızda dizilen o muhteÅŸem ikitekerli varlıkların seyrine doyamayacağınızı ve ‘Ben de bu zincirin bir parçasıyım’ diye düşünürken yüzünüze yapışacak 10 numaralı gülümsemeyi garanti ederim.Gülümseten FotoÄŸraflarÄ°ÅŸte uzun zamandır koymak istediÄŸim bir iki komik motosiklet fotoÄŸrafları. Bu hafta yorum yapmıyorum, size bırakıyorum. Sadece hani bir sergide yer alsa bu fotoÄŸraflar diye düşünüp isim taktım onlara. Ä°lk fotoÄŸraf ‘yazlık motorcu’, diÄŸer ikisi de ‘hayvan sevgisi’.Vespa severlere duyrulurHenüz kullanma fırsatı bulamama raÄŸmen bu yeni model Vespa XL 150 bence Vespa severlerin baÅŸ tacı olabilecek özelliklere sahip. Vespa’nın 139 modeli olan bu tatlı çocuk 11.7 beygir, 110 kg. ve 151 cc hacminde bir motora sahip. Benim için en önemli yeniliÄŸi ise 11 inçlik ön tekeri. Bu bir Vespa’da ilk kez deneniyor. Vespa bence bu haliyle çok daha ÅŸeker ve güvenli olmuÅŸ. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!