Güncelleme Tarihi:
Özgür Selvi: Kötülüğün yakasına
neşe çiçeği taktım
◊ Filmin hikayesi nedir?
- Modern, güçlü bir kadın olan Aslıhan’la, bir baltaya sap olamamış lümpen Serdar, bir cinayeti aydınlatmak için evli numarası yapmak zorunda kalırlar. İkisinin de dedektiflikle ilgili bir fikirleri olmadığı halde büyük bir özgüvenle girdikleri macerada başlarına olmadık işler gelir.
◊ Nerede çekildi?
- Akçakoca’da çektik. Akçakoca’nın misafirperver, sinemayı seven insanları çalışırken ellerinden gelen desteği verdiler. Özellikle Belediye Başkanı Okan Yanmaz ve eşi Nursen Yanmaz müthiş sanatsever, vizyonları geniş, değerli insanlar. Destekleri ve inançları çok şık ve zarifti.
◊ Çekimler nasıl geçti?
- Film setleri genel olarak zorlu çalışma alanlarıdır. Ekibin aşağı yukarı aynı filmi kafasında canlandırması gerekir. Bu da ahlaki ve kültürel donanımları birbirlerinden farklı insanlar için bazen çok zorlayıcı olabilir. Üzerine bir de pandemi eklenince büyük güç gerektiren, zorlu bir sınava dönüştü. Sonucunda en başarılı şekilde engelleri aşmayı başardığımızda gördüm ki iyi bir film yapmak için ihtiyacımız olan tek şey, bir grup delice tutkulu sinemacıymış!
BEN EN ÇOK
KOMEDİ İZLERİM
◊ Neden komedi?
- Komedi benim en çok izlediğim tür. Hayatlarımızı baskı altına alan mantık dışı sosyal kalıpların mizahını üretemezsek sonumuz akıl hastanesi olur. Bütün dünyayı saran küresel pandemik bir felaketin ve onun insani çöküntüsünün karanlığında inatla filizlenmeyi başarmış bir neşe çiçeğidir benim için ‘Çılgın Ortak’. Bu sebeplerden komedi filmi yazmaya ve yapmaya devam edeceğim.
◊ Siz nasıl filmlere gülersiniz?
- David Zucker, Jerry Zucker, Jim Abrahams ekibinin filmlerini defalarca sıkılmadan izlerim. Her türlü polisiye komediyi izlerim. Dizi olarak da ‘Shameless’ ve ‘Fleabag’ ilk aklıma gelenler.
◊ Yerli komedide nelere gülersiniz?
- Ertem Eğilmez’in senaryo matematiği, kurduğu dünyalar, insanı ve toplumu yorumlama biçimiyle klasikleşmiş sineması çok sağlam bir kök. Çok uzun zamandır komedi sineması kahve sohbetinin ötesine geçemiyor. Bir grup erkek kendi aralarında espri yapıp gülüyorlar. Buradan çıkmanın bir yolu olmalı.
◊ Çıkış yolu nedir sizce?
- Ben kendi adıma lümpenliğin toplumsal hayatı bütünüyle işgal eden baskısını mizaha dönüştürerek direndim. Yaptığım film bir lümpenlik parodisidir. Sanat her hâlükârda yaşamı savunmaktır. Kötülüğün yakasına inatçı bir neşe çiçeği taktım!