Küçük oto satışları artıyor parası olan 4X4’e kayıyor

Güncelleme Tarihi:

Küçük oto satışları artıyor parası olan 4X4’e kayıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2006 00:00

2005 yılında A ve B sınıfı olmak üzere toplam 185 bin küçük otomobil satılırken, bu otomobillerin toplam sektör içindeki payı ise yüzde 42.1’e yükseldi. Bu iki sınıfta yaşanan artış C sınıfı (orta) otomobil satışlarının 2005 yılında yüzde 6 gerilemesine neden oldu. Diğer taraftan, 4X4 araçların satışlarında görülen yüzde 37’lik artışa karşın, orta üst ve üst sınıfta düşüş yaşandı. Bu da parası olanların tercihlerini 4X4 araçlardan yana kullandığını ortaya koyuyor.

2005 yılında otomotiv sektörü hafif ticari araç satışlarıyla 2004 yılına göre artış sağlamasına rağmen, otomobil satışlarında yüzde 3’lük bir düşüş yaşadı. Bunda da satışlardan en fazla payı alan C sınıfında (orta) yaşanan düşüş etkili oldu. C sınıfı otomobillerin satışları 2005 yılında yüzde 6 düşerken, otomobil pazarındaki payı da yüzde 45’ten yüzde 43.2’ye geriledi.

2005 yılında C sınıfında 189 bin 361 adetlik satış gerçekleşirken, bu sınıfı 180 bin 234 adetle B sınıfı (küçük) takip etti. B sınıfında 2004 yılı ile aynı seviyede otomobil satıldı. Ancak C sınıfının yaşadığı düşüşle, B sınıfının toplam pazardaki payı yüzde 39.9’dan yüzde 41.1’e yükseldi.

’MİNİK’ TALEBİ YÜZDE 72 ARTTI

2005 yılında satışlarını en çok yükselten sınıf ise A (minik) oldu. Bu sınıfın satışları bir önceki yıla göre yüzde 72 artışla, 2 bin 536’dan 4 bin 379’a yükseldi. Bu sınıfın pazar payı ise yüzde 0.6’dan yüzde 1’e yükseldi. Türkiye’de küçük otomobilleri temsil eden A ve B sınıfında son dönemde oldukça önemli artışlar yaşanıyor. Bu iki sınıfın toplamı 2005’ta 185 bin adetlik bir satış ve yüzde 42.2’lik bir pazar payı yaratıyor. Bu da C sınıfına oranla küçük otomobillere olan ilginin artığını net bir şekilde ortaya koyuyor.

4X4’LERE DE İLGİ ARTIYOR

Otomobil satışlarında ikinci en yüksek yükseliş ise SUV (4X4) sınıfında yaşandı. Orta üst (D) ve üst sınıfta (E) yer alan otomobillerin satışları sırasıyla yüzde 12 ve yüzde 15 düşerken, bu iki sınıfın düşüşü kadar bir yükseliş SUV sınıfında gerçekleşti. Yani orta üst ve üst sınıfta otomobil almak isteyenler, 2005 yılında 4X4 araçları tercih etti. SUV satışları 2005’te yüzde 37’lik bir artışla, 14 bin 402 adetten 19 bin 756 adede yükseldi. Bu sınıfın pazardaki payı ise yüzde 3.2’den yüzde 4.5’e yükseldi.

Otomobil satışlarında en fazla düşüş ise MPV sınıfında yaşandı. 2004 yılında bu sınıfta 610 adet araç satılırken, 2005 yılında yüzde 31’lik düşüşle bu oran 417’ye geriledi.

Sınıflarına göre otomobil satışları

SınıfSatış Artış (%) Pazar payı (%)

A4.379721

B180.2340.0441.1

C189.361-643.2

D38.574-128.8

E4.338-151

F46690.1

G1.072170.2

MPV417-310.1

SUV19.756374.5

*ODD (Otomotiv Distribütörleri Derneği) raporundan derlenmiştir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!