İkinci yarıda yoldan çıkmasa iyi olacakmış…

Güncelleme Tarihi:

İkinci yarıda yoldan çıkmasa iyi olacakmış…
Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2015 10:48

‘Yoldan Çıkan Oyun’ vodvil türüyle dalgasını geçen bir komedi. Sarp Apak, Bartu Küçükçağlayan ve Öner Erkan’ı sahnede buluşturan oyun ilk yarıda kesintisiz güldürüyor, ikinci yarıda cinsiyetçi esprilerin tuzağına düşüyor...

Haberin Devamı

Zincirleme aksilikler, birbirini tetikleyen cinayetler, sakarlıklar ve yanlış anlamalarla dolu bir malikâne. Tipik bir vodvil olacakken, esasen vodvil türündeki oyunlarla inceden dalga geçen bir komedi: Yoldan Çıkan Oyun.

 

İkinci yarıda yoldan çıkmasa iyi olacakmış…

 

 

Talimhane Tiyatrosu’nun İngiltere’den ithal ettiği (Mischief Theater) ve Zorlu PSM prodüksiyonu olarak sahnelenen oyunda ekranın tanıdık simalarından Öner Erkan, Sarp Apak, Bartu Küçükçağlayan ile Gökçen Gökçebağ başta olmak üzere, tüm ekip sıkı bir komedi performansı sergiliyor. ‘Yoldan Çıkan Oyun’, bir ‘oyun içinde oyun’. Amatör bir topluluğun, 1920’lerden gizemli bir cinayet öyküsünü sahnelemesi esnasında başlarından geçen terslikleri mizah dozu yüksek bir dil ve rejiyle izliyoruz.

 

Haberin Devamı

İkinci yarıda yoldan çıkmasa iyi olacakmış…

 

 

Mehmet Ergen’in Türkçeye akıcı bir dille kazandırdığı, Lerzan Pamir’in ustalıkla sahnelediği, ekibin de seyirciyi sarıp sarmalayan jest ve mimiklerle sahneyi doldurduğu bir iş. Bilhassa Erkan, Apak ve Küçükçağlayan üçlüsünün birbirini puzzle gibi tamamlamasında ortak sit-com mesailerinin de katkısı olduğuna şüphe yok. Güliz Gençoğlu, Kubilay Çamlıdağ ve Kemal Kayaoğlu’nun performansları oyunu tamamlıyor ama asıl sürpriz isim ‘doğal komik’ Defne Koldaş.

 

İkinci yarıda yoldan çıkmasa iyi olacakmış…

 

 

Haberin Devamı

‘Yoldan Çıkan Oyun’ bazı evrensel sahne üstü kazalarıyla (oyuncuların sahnede ‘mış gibi yapmaları’, ışık kapanınca görünmeyecekleri yanılgısına düşmeleri, rol kavgaları ve dekor hatalarıyla) ve vodvil türüyle kafa bulduğu için ilgi çekici. Ama ikinci perdede mizah kalitesi düşüş gösteriyor. İlk perdede oyuncuların performansına ve öykünün gizemli hallerine dayanan komedinin yerini ikinci yarıda cinselliğe dayanan bayat espriler alıyor, sahne üstü kazalarına dayanan mizah da tekrara düşüyor. Başlarda vodvilin komedisini yapan oyun, ikinci yarıda vodvilin ta kendisine dönüşüyor. Orijinalinde de böyle olduğunu tahmin etsem de (Zira Londra’daki versiyonla aynı dekor ve çok yakın kostüm tasarımları tercih edilmiş) bir kadın yönetmenin elinden daha az cinsiyetçi bir
dramaturji bekliyor insan.

Haberin Devamı

Bir ‘kendini iyi hisset’ oyunu. Gülmek isteyenlere...

 

İkinci yarıda yoldan çıkmasa iyi olacakmış…

 

OYUNLA İLGİLİ BİLMENİZ GEREKENLER

Dekor: Behlüldane Tor’un elinden çıkan dekorun başına, oyun boyunca gelmeyen kalmayacak!
Bir cümle: Bir telefon daha mı!
Alametifarikası: Ekranda uzun süre birlikte rol kesen Sarp Apak, Bartu Küçükçağlayan, Öner Erkan üçlüsüne bu kez canlı canlı gülebilirsiniz.
Sürprizi: Oyunun kadın oyuncularından Defne Koldaş!

 

Yoldan Çıkan Oyun
Yazan: Henry Lewis, Jonathan Sayer, Henry Shields
Yöneten: Lerzan Pamir
Oyuncular: Sarp Apak, Öner Erkan, Defne Koldaş, Güliz Gençoğlu, Bartu Küçükçağlayan, Yılmaz Kemal Kayaoğlu, Kubilay Çamlıdağ, Gökçen Gökçebağ
Süre: 120 dk.

BAKMADAN GEÇME!