İyi ve kötü iki kadının arasında bir erkek

Güncelleme Tarihi:

İyi ve kötü iki kadının arasında bir erkek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2005 01:07

Dolunay Soysert (Ayşe):

Banyo dışında ilk defa bir yerde şarkı söyleyeceğim

Yaz başıydı. Gülriz Hanım’la bir telefon görüşmesi yaptık. Rol için beni düşündüklerini söylediler. Çok heyecanlandım. Beni geçen sezon Dostlar Tiyatrosu’nda, Genco Erkal’la oynadığım ‘Buluşma’ adlı oyunda izlemiş, beğenmiş. Banyo dışında ilk defa bir yerde şarkı söyleyeceğim. Bazı şeyler hayatta başınıza gelene kadar ‘Bunu yapar mıyım’ diye sormazsınız. Ben de şarkı söyleyip, söyleyemeyeceğimi bilmiyordum. Denedim, söyleyebildim. Ayşe tertemiz bir karakter. O gerçekten bir masal kahramanı. Çizgi roman gibi.

Hazım Körmükçü (Ahmet):

Zeki Müren’den sonra Ahmet’i seslendirmek benim için handikap

Hazım Körmükçü en son 14 yıl önce Çalıkuşu müzikaliyle sahneye çıkmıştı. Gülriz Sururi onun için şunları söylüyor: ‘Hazım’ın büyükbabasıyla yani büyük Hazım Körmükçü ile benim babam arkadaştı. Müzikal onun genlerinde var.’ Körmükçü, Ahmet’i oynayacağı için hayli heyecanlı: ‘Ahmet’i Radyo Opereti’nde Zeki Müren seslendirmişti. Zeki Müren’in üstüne bu şarkıları söylemek benim için bir handikap olarak düşünülebilir. Tiyatro eğitimimle ve müzikal yeteneğimle bunu en iyi nasıl yapabilirim diye düşünüyorum.’

Ceyda Düvenci:

Ben operetin siyahıyım

Gülriz Hanım beni İstanbul Film Festivali’nde sunuculuk yaparken keşfetti. Sahneye çok yakıştığımı düşünmüş. Bu müzikal benim için birçok şeyin ilki. İçimde konservatuvar okuyamamanın acısı vardı. Ben şimdi en büyük konservatuvarda, rüya konservatuvarında okuyacağım. Ayşe Opereti bana çok şey öğretecek diye düşünüyorum. 10 senedir oyunculuk yapıyorum ilk kez kötü kadını oynayacağım. Ben operetin siyahıyım, Dolunay beyazı. Ama Ahmet’e çok aşığım. Yaptıklarımla herkesi çok güldürüyorum.

Selçuk Borak (Kareograf):

Çarliston da, tango da, halay da, zeybek de var

Altı çiftten oluşan, on iki kişilik bir dansçı kadromuz olacak. Bu demek değildir ki yalnız onlar dans edecek, hayır herkes dans edecek. ‘Dans başladı bitti, haydi şimdi oyuna’ gibi bir şey asla olmayacak. Çarliston da, tango da, halay da, zeybek de var. Gülriz Hanım’la yıllar evvel ‘Kaldırım Serçesi’nde birlikte çalıştık. Açık söyleyeyim ben çok müzikal yaptım. Ondan bir müzikal teklifi geleceğini biliyordum. Ama Ayşe Opereti beni çok şaşırttı. Çünkü Gülriz Hanım’ın elektriği her şeye olumlu yansıyor. Bu olumlu elektrikle birlikte ben oyuncuları iyi yoğuracağım. İyi hamur iyi pasta yani!

Yönetmen Başar Sabuncu:

Masal anlatacağız

Gülriz Sururi ‘Operet Başar Sabuncu ile karşılaşınca hayat buldu’ diyor. Sabuncu, Gülriz Hanım’ı birçok konuda yönlendirmiş. ‘Muhlis Sabahattin Bey’e bu kadar sadık kalmaman gerekir. Yeni şeyler doğur. Günümüzün müzikal anlayışı içinde bir şeyler yap’ demiş. Birlikte kurguyu değiştirmişler. Başar Sabuncu ve Gülriz Sururi geçmişte ‘Kaldırım Serçesi’ gibi önemli bir müzikalde birlikte çalıştılar. Ayşe Opereti için ‘çok hoş bir şey’ yaratacağız diyorlar. ‘Muhlis Sabahattin Bey’in müziğini genç kuşaklarla tanıştıracakları için heyecanlılar. Başar Sabuncu ruh halini şöyle anlatıyor: ‘Gülriz bu proje ile bana geldiğinde, tavan arasında ninemin çeyizlik bohçasını bulmuş gibi oldum. Biraz küf kokuyordu ama küften de tat alınabilir. Spielberg bütün seyircilerin eninde sonunda çocuk olduğunu ve masal dinlemekten hoşlandıklarını yeniden keşfetti. Biz de bundan yararlanacağız ve masal anlatacağız. İnsanları körlenmiş duyarlılıklarını sınamaya davet edeceğiz. Bu duyarlılığın günümüz televizyon dizilerinde bir karşılığı yok.’

Selim Atakan (Müzik sorumlusu):

10 kişilik canlı orkestra olacak

Müzikalde şarkı şarkı söylemek için değil oyunun bir parçası olarak kullanır. Biz buna çok dikkat edeceğiz. Müzikleri günümüze uyarladım. Basit ve tekdüze bir müzik kullanmak istemiyorum. Çağdaş müzikallerde olduğu gibi süslemek istiyorum. Şarkı dinleyiciyi sıkmasın, fazla tekrara düşmeyelim istiyorum. 10 kişilik canlı bir orkestra ile çalacağız.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!