İstanbul Yazıları

Güncelleme Tarihi:

İstanbul Yazıları
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 1999 00:00

Haberin Devamı

Dolly

1963 ve 1965 yıllarının mart ayında İstanbula gelmiş ve Kervensarayda temsiller vermiş fransız Caroussel Revüsünün en gözde artistlerinden ‘‘kız erkek’’ bir delikanlı; Fransada ve Avrupanın diğer bázı memleketlerinde benzerleri bulunup bu revünün husûsiyeti bütün oyuncularının kadın kılık kıyáfetine girmiş, saç uzatmış ve hormon aşıları ile göğüs ve kalça yapılarını kadınlaştırmış bir takım delikanlılardan mürekkeb oluşudur; dekolte kadın tuvaletleri içinde erkekler kadın işvesi ve cilvesi ile kırıtarak yaklaşan bu acáib mahlûkaat, memleketimizde henüz yerleisi bulunmayan cinsî sapıklardır.

İtalyan asıllı olup kendi adı Carlo Mario olan Dolly 1963 senesinde henüz 18-19 yaşlarında bir tüysüz oğlandı; atlet yapısında vücûdu, altın sarısı boyalı saçları ve iri kara gözleriyle büyük ilgi toplamış, bu arada ses ve film yıldızlarından Gönül Yazar'ın kocası ile pek çabuk o kadar yakın dostluk kurmuşdu ki Gönül Yazar kocasına karşı bir boşanma dávásı açmış; bu sûretle bu muhabbetli yakınlık basına intikáal eden bir skandal olmuşdu.

Kızoğlan Dolly, 1963 de bu revüden ‘‘İstanbulda dişi erkekler fırtınası’’ diye bahseden Harman Gazetesi muhábiri ile şöyle konuşmuşdur: ‘‘Kadın kılığında sahneye çıkmak Fransada yeni bir şey değildir, tarafımızdan îcad edilmemişdir, biz, bizden öncekilerin bir devámıyız. Göğüslerimiz, kalçalarımız doktorların yaptığı hormon iğnelerinin eseridir.. bu iğneler yalnız ellerimizle ayaklarımızı değişdiremiyor.. erkekliğimiz bir hüviyet cüzdanlarımızda kalmışdır. Fransadan çıkarken kadın kılığında fakat erkek pasaportları ile çıkdık.’’

Kızoğlana Gönül Yazar skandali hakkında ne düşündüğü sorulmuş ‘‘Bunu sormamış olun!.’’ demişdir. ‘‘Sizi kadın zan ederek gönül veren var mıdır?’’ sualine de: ‘‘ Olmaz olur mu.. ne hikáyelerim var, anlatsam gülmekden katılırsınız..’’ cevabını vermişdir.

Tek büyük korkusu yaklaşmış olan askerlik çağı idi, sapık delikanlı onu da 1964 de İsviçrede ameliyat olarak halletmiş, tamamen cinsiyet değişdirmiş, Carlo Mario adı Carlo Maria olmuş, 1966 da yine Caroussel Revüsü ile İstanbula ikinci defa 21-22 yaşlarında erkekden bozma kız olarak gelmişdir, ve sahnede strip-tease numaraları yaparken çok alkışlanmış, aktüalite mecmuaları tarafından ‘‘ölçüleri son derece áhenkli vücudu, kadife gibi penbe beyaz teni ve kadınca tatlı sesi ile bir áfeti devran’’ diye övülmüşdür. Yaptığı filmlerle türk sinemacılığına Kenan Pars, Ahmed Mekin, Göksel Arsoy, Evrim Fer, Münir Özkul gibi sanatkárları tanıtmış olan film prodüktörü Sırrı Gültekinden bir film çevirme teklifi almış olan Dolly ‘‘Ölüm nöbet bekliyor’’ isimli bir türk filminde baş kadın rolünü oynamak için ibtidáî bir mukavele imzalamışdır. Bu hádiseyi Ses Mecmuası: ‘‘Filmin şerefine kadehler kaldırılırken yerli filmcilik güzel kadın sıkıntısı çekdiği için, diğer ülkelerden gelmiş erkekden bozma güzellere bile kapularını açmak zorunda kalıyordu..’’ diye aksettirmişdir.

(İstanbul Ansiklopedisi. Sayfa 4668-69-70)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!