İç giyimde gövde gösterisi

Güncelleme Tarihi:

İç giyimde gövde gösterisi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2012 00:00

Her ne kadar çoğunluğun aklına mayoyu getirse de, Kom mayodan önce bir iç giyim markası. Üstelik 62 yıllık! Bu yıl hem bu köklü mirasın hakkını vermek hem de iç çamaşırlarını tüketiciye yakınlaştırmak için kolları sıvadılar. İşte kalitesi kadar sutyen kalıplarıyla da iddialı 2012 Kom iç çamaşırı koleksiyonu

Haberin Devamı

Hasan Cansız tarafından 1950’de kurulan Kom firması, üretim serüvenine İstanbul’un göbeğinde Galatasaray semtindeki küçük bir atölyede iç çamaşırı üreterek başladı. 1961’de Şişli-Bomonti’deki fabrika binasına geçen Kom, kendi kumaş ve dantelini üretmek için makine parkına yatırım yaptı. Aynı yıllarda Manhattan International ile ek bir lisans anlaşması yaparak erkek gömlek dikimine de başladı. 1978’de stratejik bir hamle geldi: Kom, erkek gömlek üretimine son verip bir İtalyan ve Fransız mayo firmasının koleksiyonlarını özel bir anlaşmayla Türkiye için imal etmeye başladı. Modaya uygun mayo dikimini hedeflediler.
Markanın büyümesi 1980’li yıllarda da sürdü. Am iç çamaşırın hiçbir zaman bırakmadılar. Hâlâ da markanın ana uğraşı iç çamaşırı. Yıllardır her sezon farklı sutyen kalıpları üzerinde çalışıyorlar, farklı tasarımlar yapıyorlar. Kalıp uzmanlığı Kom’un en iddialı olduğu konu. Üretimi lastiğinden balenine kendi fabrikasında yapan bir marka olduğu için bu konuda kalite yakalanıyor. Bir tek, kumaş ve dantel ithal ediliyor.
Kom, çok sıkı bir fuar takipçisi. Ama asıl üzerine eğildikleri alan tasarım. İç giyim koleksiyonu İtalya ve Fransa’da tasarlanıyor. Tasarımcılar her ayın iki haftasını da fabrikada geçiriyor. Mağazada da vakit geçirip hem satış personelini eğitiyorlar hem de müşterinin ne talep ettiğini birinci ağızdan takip ediyorlar.
Doğru sutyen ölçüsünün önemi, altını hassasiyetle çizdikleri bir konu. Bu konu gerek ilanlarda gerek ambalajlarda önemle vurgulanıyor. Çünkü Türk kadını maalesef henüz doğru ölçü alıp doğru sutyeni çizmede pek başarılı değil. Oysa ki yanlış sutyen zamanla vücutta fiziksel bozukluklara bile yol açabiliyor.
Bir de unutmayalım, emzirme sutyeninin kesinlikle pamuklu kumaştan üretilmesi gerekiyor. Kom’un yeni koleksiyonunda desenli, renkli ve tabii ki pamuklu emzirme sutyenleri mevcut.
Diğer modellere gelince... Kesinlikle estetik ve cazibe ön planda. Ekru, mürdüm, yeşil ve mavi tonları dantel ve satenle süslenmiş. Bu romantik tasarımların yanı sıra siyah ve bejin gipür dantellerle birlikte kullanıldığı zarif modeller de mevcut. Puantiye isteyene puantiye, çiçek deseni sevene çiçek çalışılmış.

Haberin Devamı

YILDA 3 MİLYON İÇ ÇAMAŞIRI

Haberin Devamı

25 bin metrekarelik tesislerinde, yılda 1 milyon adede yakın erkek, kadın ve çocuk mayosu üreten Kom’un iç çamaşırındaysa üretim adedi 2.5-3 milyon. ABD, Danimarka, Almanya, İngiltere, Rusya, İsrail, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Yunanistan, İspanya, Belçika, Şili, Kanada, Mısır, Lübnan, Birleşik Arap Emirlikleri ihracat yapılan ülkelerden bazıları.

Online alışverişte vintage şöleni

Dünyaca ünlü birçok markayı tüketiciyle buluşturan online alışveriş sitesi beyazkutu.com 2 Nisan’da bir vintage koleksiyonu satışa sundu. Beyazkutu’nun

/images/100/0x0/55ea3446f018fbb8f87135e5
CEO’su Hamdi Külahçıoğlu, Missoni, Balenciaga, Lanvin gibi birçok ünlü tasarımcının vintage koleksiyonlarının sadece beyazkutu.com adresinde olduğunun altını çiziyor

Haberin Devamı

Vintage koleksiyonunu yaratma fikri nasıl doğdu?
- Aslında bu fikir ilk günden beri vardı, designer markaların ikinci el ürünlerini Beyazkutu’da satmak istiyorduk. Özel markaların özel ürünlerini seçip internet üzerinden meraklısıyla buluşturuyoruz. Müşterilerimize farklı bir tecrübe sunmak amacındayız.
Marka seçimlerinde önem verdiğiniz kriter nedir?
- Beyazkutu’da şu anda başka hiçbir normal veya internet mağazasında bulamayacağınız marka çeşitliliği var. İkinci el koleksiyonlardaysa çok daha yukarıda konumlanmış dünyaca ünlü tasarımcı markaların ürünlerine yer vermek istedik. Ünlü tasarımcıların vintage koleksiyonları aslında zaman geçtikçe daha da değerleniyor. Bugün birçok ödül töreninde ünlü film yıldızları vintage tasarımcı kıyafetleri giymeyi tercih ediyor.
Hangi markalar var?
- Tory Burch, Missoni, Balenciaga, Oscar de la Renta, Diane Von Furstenberg, Moschino, Lanvin, Fendi, D&G ve Yves Saint Laurent, Roberto Cavalli gibi birçok ünlü tasarımcı... Özenle seçilmiş ve yıllar içinde iyiden iyiye değer kazanan ve her zaman bir klasik olarak gardıroplarınızdaki yerlerini alacak parçalar seçtik.
Nasıl bir kitleye hitap ediyorsunuz?
- İnternet ortamı çok fırsat odaklı, biz kalite odaklıyız ve her zaman müşterimize farklı bir tecrübe sunmayı amaçlıyoruz.
Beyazkutu üyeleri kendi vintage ürünlerini de sitede satma şansı bulabilecek mi?
- Şu anda değil ama ileride olabilir. Beyazkutu’da her zaman yenilikler ve sürprizler olmaya devam edecek. Ayrıca vintage koleksiyonu bahar aylarında özel bir etkinlikle İstanbul’un en güzel mekânlarından birinde üyelerimize sunacağız.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!