Harvey Nichols, ‘metrekarede 7 bin dolar kazanmaya’ geliyor

Güncelleme Tarihi:

Harvey Nichols, ‘metrekarede 7 bin dolar kazanmaya’ geliyor
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 15, 2005 00:00

Dünyanın en seçkin giyim markalarından Ä°ngiliz Harvey Nichols, kendi ülkesi dışındaki 5’inci maÄŸazasını Ä°stanbul Levent’teki Kanyon’da açıyor. Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan, 8 bin metrekarelik maÄŸazalarında, metrekare başına yıllık 7 bin dolar ciro hedeflediklerini belirtti.Ä°NGÄ°LTERE’nin seçkin giyim perakendecilerinden Harvey Nichols, Ä°ngiltere dışındaki beÅŸinci maÄŸazasını Ä°stanbul Levent’teki Kanyon’da açacak. Kadın, erkek, çocuk giyimi ile aksesuvar, kozmetik ve parfüm markalarını tüketicilere sunan Harvey Nichols’un, Eylül 2006’da açılması planlanan maÄŸazasıyla ilgili bir basın toplantısı düzenlendi. METREKAREYE 7 BÄ°N DOLAR: 15 milyon dolarlık bir yatırım hedefiyle geldikleri Türkiye’yi, Ä°stanbul’un kalabalık nüfusu ve halkın modaya olan ilgisi nedeniyle seçtiklerini söyleyen Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan, 8 bin metrekarelik maÄŸazalarında, metrekare başına yıllık 7 bin dolar ciro hedeflediklerini belirtti. Ä°ngiltere’deki 5 maÄŸaza ve 2 restoranıyla 2004 yılında 360 milyon dolarlık ciro elde eden ÅŸirketin CEO’su, Türkiye’de yoÄŸun bir perakende satış faaliyeti gözlemlediklerini kaydetti. Avrupa’nın bir parçası olan Türkiye’de maÄŸaza açmanın kendilerini heyecanlandırdığını vurgulayan Wan, Türk tüketicisinin zeki ve farklılıkları kolayca algılayan bir yapıda olduÄŸunu ifade etti. HEDEF ÃœST SEGMENT: Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim’in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Burç CemiloÄŸlu da, en üst segmentteki moda merkezi maÄŸazacılığıyla Türkiye’de bir ilki baÅŸlatacaklarını dile getirdi. CemiloÄŸlu, Tommy Hilfiger, GAS, Camper ve Accessorize gibi dünyaca ünlü markaların distribütörlüğünü yapan Unitim’in, Ä°stanbul’u bir alışveriÅŸ ÅŸehri olarak konumlandırmak için çalıştığını belirtti. CemiloÄŸlu ayrıca, Atıl KutoÄŸlu ve Hüseyin ÇaÄŸlayan gibi ünlü Türk tasarımcıların giysilerine de Harvey Nichols’larda yer vermeyi düşündüklerini açıkladı.ÇOÄžU SATILDI VE KÄ°RALANDI: Ãœnlü maÄŸazanın yer alacağı Kanyon’un Yönetim Ä°ÅŸletim ve Pazarlama ÅŸirketi Genel Müdürü Markus Lehto ise, projenin içerik ve konseptiyle dünya çapında olduÄŸunun altını çizdi. Lehto, Kanyon Projesi’ndeki 179 konuttan yüzde 99’unun satıldığını, 30 bin metrekarelik ofis alanının yüzde 75’inin, 170 maÄŸazadan ise yüzde 70’inin kiralandığını açıkladı. 200 milyon dolarlık projeECZACIBAÅžI TopluluÄŸu ve Ä°ÅŸ Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı tarafından, ‘YaÅŸa, yarat, keÅŸfet’ sloganıyla baÅŸlanan Kanyon Projesi’nin inÅŸaatı tüm hızıyla devam ediyor. 250 bin metrekare kapalı alana sahip olacak projenin, 2006 yılı Nisan ayında tamamlanması hedefleniyor. Toplam 200 milyon dolara mal olması planlanan Kanyon, daha önce Eczacıbaşı Ä°laç Fabrikası’nın bulunduÄŸu arazide yükseliyor. Kanyon’da iç mimarisi Sevil Peach ve Brigitte Weber’in tasarımıyla ÅŸekillenen 179 daire, 80 metrekare ile 380 metrekare arasında deÄŸiÅŸen büyüklüklerde ve 220 bin ile 2 milyon dolar arasında fiyatla satıldı. Projenin 37 bin 500 metrekare kiralanabilir alana sahip olan 4 katlı alışveriÅŸ merkezinde, 9 sinema salonu, restoranlar, kafeler, barlar, spor-saÄŸlık merkezi, yüzme havuzu, 170 maÄŸaza ve 1 gurme market bulunuyor. 26 katlı ofis binasındaki ofisler içinse 30 bin metrekarelik alan ayrıldı.Türkler AB dışındaki en iyi 5’inci müşteriHARVEY Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim’in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Burç CemiloÄŸlu, Türk tüketicilerinin Harvey Nichols için Avrupa BirliÄŸi ülkeleri dışındaki ülkeler dikkate alındığında en iyi beÅŸinci müşteri durumunda olduÄŸunu söyledi. CemiloÄŸlu, Harvey Nichols’un Türkiye’ye gelme kararında bunun da etkili olduÄŸunu vurguladı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!