Fuad'la yeni bir şey denedik

Güncelleme Tarihi:

Fuadla yeni bir şey denedik
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2006 00:00

Nükhet Duru'nun beş yıl aradan sonra çıkardığı "Gece Saat On İki"de albümü satış listelerinde üst sıralara tırmandı. Duru, yenilikçi sound'yla dikkat çeken albümde Arif Mardin'in öğrencilerinden Fuad Abdullah'la çalıştı. Fuad Abdullah'la enerjilerinin çok tuttuğunu söyleyen Duru, "Bu albümde yepyeni bir şey yapmak istiyordum. Fuad'la bunu başardık" diyor. İkiliyle bir araya gelip bu projeyi konuştuk.

Haberin Devamı

 Nükhet Duru’nun beş yıl aradan sonra çıkardığı "Gece Saat On İki" albümü, satış listelerinde üst sıralara tırmandı. Yenilikçi sound’yla dikkat çeken albümde, Arif Mardin’in öğrencilerinden Fuad Abdullah’la çalışan Duru, "Yepyeni bir şey yapmak istiyordum. Bunu başardık" diyor.

n İlk kez bir arada çalışıyorsunuz, nasıl bir araya geldiniz?


Nükhet Duru: Benim bugüne kadar bütün yaptıklarımda yeni kelimesi çok önemli oldu. Sürekli yenilenerek kendimi hayatta hoş tutabiliyorum. Müzikte bu yenileşme çabamı tam olarak kime anlatacağım konusunda çekinceler duyuyordum. Tabi ki Fuad’dan çok eski değerli müzisyen arkadaşlarım var.

n Fuad Bey, Nükhet Duru’nun aklını çelmeyi nasıl başardınız?

Fuad Abdullah: Ben Arif Mardin’in öğrencisiyim. Arif Mardin, dönem sanatçılarının yeni dönemlerde kendilerini gösterip ifade etmelerini sağlayan bir uzmandı. Nükhet Duru’nun dönem sanatçısı olarak Barbra Streisand’dan, Bettle Middler’den hiçbir farkı yok. Bizim Türkiye’de böyle bir kompleksimiz var. Burada olan bir sanatçıyla orada olan arasında dağlar kadar fark olduğunu düşünüyoruz. Ama bu doğru değil. Güzel ses, dünyanın her yerinde güzel sestir. Ben de Nükhet Duru’ya ona bu dönem için nasıl bir şey yapmamız gerektiğini anlattım.

BAĞNAZLIĞIMDAN KURTULDUM

n Nasıl bir şeyler yapılmalıydı Nükhet Duru için, nasıl fikirler vardı kafanızda ona ilk gittiğinizde?


F.A: Bir kere Nükhet Duru’nun 30 yıldır çok iyi bilinen ve herkesin hafızasında yer etmiş bir tonu var. Bununla oynamaya kalkışmak çok yanlış olurdu. Ben bu tonu en iyi şekilde koruyup onun etrafında bir senaryo geliştirmeye çalıştım. Bu senaryonun şarkıcıyla olan macerası işin en heyecanlı, aynı zamanda da en riskli yanıdır. Ama bunu becerirsen tarihe çizik atmış olursun.

n Nükhet Duru nasıl bir şarkıcı size göre? Bu albümde nasıl bir şey yaptınız onun için?

F.A:
Nükhet Duru öyle bir sanatçı ki alaturka söylemede de, popta da, dans müziğinde de, balad söylemede de uzman. Normalde herhangi bir şarkıcıda bunlardan bir ya da ikisi vardır. Dördünün birlikte olması hem olumlu bir şey hem de büyük bir tehlike. Diğer prodüktörlerin Nükhet Duru’da zorlandıkları şey buydu. Onu 360 derece göremediler diye düşünüyorum. Benim iddiam, Nükhet Duru’yu 360 derece göstermekti.

n Albümde yeni şarkıların yanı sıra 4 cover şarkı da var. Nasıl oluşturuldu bu repertuvar?

F.A
: Repertuvar, tamamen sanatçının macerasıyla ilintili. Albüme hiçbir şarkı ’Bu şarkı güzel, şu da güzel’ diye alınmadı. Hatta bu proje için özel şarkılar bile üretildi. İkimize İçelim, Şu Senin Çekip Gitmelerin böyle şarkılardır. Bir de en önemlisi Nükhet Duru söylediği şarkıları kendinin kılar. O söyledikten sonra bir daha başka birinin o şarkıyla aynı etkiyi yapması çok zor.

N.D: En önemlisi de aşık olmadığım hiçbir şarkıyı söylemedim albümde. Gerçi bütün kariyerim boyunca da buna hep dikkat ettim.

n On İkiye On Kala çok eski bir Suat Sayın bestesi... Nereden ve neden çıktı bu cover?

F.A:
On İkiye On Kala, Murathan Mungan’ın önerisiydi.

N.D: Ben daha önce hiç cover şarkı söylemedim. Murathan yıllardır baskı yapıyordu. "Senin bu bağnazlığından bıktım. Artık ne olur canın ne istiyorsa onu söyle." deyip duruyordu. Sonra bu albüm için Murathan’la konuşurken ona artık bu bağnazlığımdan kurtulduğumu söyledim. Murathan ve diğer dostlarım bana çeşitli şarkılar önerdiler. Leman Sam’ın Hey Yıllar’ı, Kibariye’nin İyimserim’i ve Seyyal Taner’in Gülme Komşuna’sını albüme aldık.

n Bu albümde ilk kez Nükhet Duru’nun kendi yazdığı şarkı sözleri de var...

F.A:
Nükhet Duru şarkı sözü yazmak zorundaydı. Çünkü bu kadar güzel konuşan, kendini bu kadar farklı ifade eden bir insanın şarkı sözü yazması gerekiyor. Ama eğer güzel bir şey ortaya çıkmasaydı veto da ederdim. Ki müziğe uymuyor bu sözler diye veto ettiğim de oldu.

EROTİZM BU ALBÜMDE ÖNEMLİ ROL OYNUYOR

Fuad Abdullah: Bu, erotik bir albüm. Şarkılarda, alt yapılarda, Nükhet’in yorumlarında cinsel bir feminenlik var. Erotizm, Nükhet Duru’nun doğasında var. Bu, onun sahne performansında da var ve utanılacak bir şey değil. Hatta gurur duyulacak bir şey. Çok kapalı bir toplumda yaşıyoruz. Bu yüzden bu erotizmi albümde yansıtmalıyız ve insanlara bunu göstermeliyiz dedim. Sadece hareketli şarkılarda değil baladlarla da bunu yansıtmak için gerekli zemini hazırladım. Albümün adının Gece Saat On İki olma sebebi de bu erotizmle ilgili biraz.

İTÜ’DE DERS OLARAK OKUTULDU

Fuad Abdullah bir süre öncesine kadar İTÜ Miam’ın koordinatörlüğünü yapıyordu. Bölümde ders de veren Abdullah, Nükhet Duru’nun bu albümünün alt yapılarını öğrencileriyle uygulamalı derslerde incelediğini söylüyor: ’Bu sadece Nükhet Duru’ya özel bir şey değil. Ajda Pekkan’a yaptığım Sen İste’yi de, MFÖ’nün son albümünü de derslerde incelemiştik.’

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55eab0a8f018fbb8f8907a93

 

 

Haberin Devamı

                          Röportaj: Suat KAVUKLUOĞLU

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!