Film ajansının kapısında artiz kuyruğuna girdim, rakiplerime ne çelmeler attım

Güncelleme Tarihi:

Film ajansının kapısında artiz kuyruğuna girdim, rakiplerime ne çelmeler attım
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 2003 02:01

Yönetmen Kutluğ Ataman Perihan Mağden'in son romanını filme çekmek için ilginç bir yöntem izliyor. Ataman, İki Genç Kızın Romanı filmi için gereken 5 oyuncuyu gazetelere, konservatuvarlara, üniversite ve tiyatro okullarına verdiği duyuru ve ilanlarla seçiyor.

Artiz olmak zor şey. Yapılan duyurulara büyük ilgi var. Aynen söylendiği gibi sabah erken kalkıp kuyruğa girmek gerekiyor. Yalan Dünya Film Ajansı’nın Teşvikiye'deki bürosuna gidiliyor, orada uzun bir form dolduruluyor. İnsana yemek yapmayı bilip bilmediğini bile soruyorlar. Filmin konusu gençler olduğu için başvuru için genelde 18-23 yaş arası insanlar gelmiş. Ama arada 17 yaşındaki bir kızı oynamaya talip otuzunun üstünde gösteren kadınlar da var.

ENTELLER HALKA İNEMEZ

Ama benim rakiplerim onlar değil erkekler. Gerçi ben avantajlıyım, elimde kapı gibi Perihan Mağden'in adıma imzaladığı kitap var. Sonra Yalan Dünya şirketinin ortaklarından Murat Çelikkan yakın arkadaşım. Kutluğ Ataman da iyi insandır ama şu artizliğe giden yol yönetmenin yatağından geçer hikayesi erkekler için de var mıydı acaba?

Formu dolduran, alt katta çekime gidiyor. Kamera karşısına geçip doğrudan ve profilden görüntü veriyor. Ses ve mimiklerini kaydetmek için adaylara birkaç soru soruluyor.

Gelelim rakip ve rakibelerime. Film için üç kız üç erkek oyuncu alınacak. Rollere ailece niyetlenenler var: Murat ve Hakan Özdil. Murat iki kardeşin büyük olanı, 25 yaşında ve boyu 1.86. Sesine hakim, tok ve güzel bir sesi var. Üniversite mezunu, kardeşi ise hazırlanıyor. Evet, Murat benden uzun ve sesi daha iyi ama ben jönlüğe daha uygunum.

Jön deyince şöyle biraz yakışıklı olmalı. Kardeşi Hakan 20 yaşında. İstanbul'a geleli 2 ay olmuş. İkisi de romanı okumamış. Neymiş, popüler olanı önyargıyla karşılıyorlarmış. Bunlar entel, halka inemez. Kesin elendiler.

NEREDE TÜRKAN, NEREDE SEN

Sırada Japon gözlü bir kız var. 17 yaşında. Adı Funda Asena Aktop. Yaşı küçük, ilk filmimde bununla oynamak istemem. Zaten operacı olmak istiyormuş. AKM'de aynı operayı 6-7 kez izliyor diye ailesi şizofren olduğundan kuşkulanıyormuş. Kitaptan da sadece 100 sayfa okumuş. Bitti kızım senin sinema kariyerin.

Bir sonraki daha da tuhaf. Ayağında orası burası kaçmış, yeşil renkte bir külotlu çorap var. Onun üstünde eşofman kumaşından bir etek. Eteğin ucu görünecek şekilde en üstte bir başka elbise. Kolunda çeşitli renklerde bilezikler. Saç baş dağılmış. Gözleri mavi-yeşil. Giydiklerine göre değişiyormuş ama, nerede Türkan nerede sen! Böyle hippi kılığıyla esas kadın olunmaz ki.

ESAS KADIN TAMAMDIR

Bir rakip daha: Cengiz Uzun. Benim kadar yakışıklı değil ama tecrübesi benden fazla. Tiyatro bölümü mezunu. 1993'ten beri Devlet Tiyatroları'nda oynuyor. TRT filmlerinde rol almış. Ama yaşı faul: 31. ‘‘Cengizciğim artık yolun yarısı, bu saatten sonra şöhret olunmaz. Yolu biz gençlere açın artık dedim’’ ama göndermeye ikna edemedim.

İsmet Numan'ın yaşı benden ufak, 27 yaşında ama o da olmaz. Hafif tombul. Şöhret dediğin ekranda dal gibi durmalı. İsmet rahat bir 90 kilo kadar var. Gerçi Sivas'tan gelmiş başvurmak için, sanat aşkını takdir ettim ama dediğim gibi beyazperde maalesef fiziksel kusur kabul etmez.

Sonraki galiba bir yakının nikahından çıkmış gelmiş. Makyaj-kıyafet yerinde. 10 yıllık tiyatro deneyimi var. Kitabı okumamış ama olsun o da benim gibi sinemaya sıcak bakıyor. Esas kadın rolleri için biçilmiş kaftan. Bu filmde olmaz ama başka bir filmde mutlaka oynayabiliriz. Çünkü yaşı 31.

En çok bunu tuttum. Galiba rejisör de bunu seçecek. Çünkü çok hisli. Kitabı okurken ağla ağla ölmüş. Deneyimi de var, kısa filmlerde rol almış daha önce. Göbeği çok güzel. Harika bir body'yle de açıkta bırakmış. Kalçalarına oturan hoş bir İspanyol kot giyiyor. Külot mu, tayt mı anlayamadım ama body'yle kot arasında kırmızı bir şey görünüyor. 1.66 boyundaki bu kız sanatçının arada sırada masumane frikikler vermesi gerektiğini kavramış. 20 yaşında, Kutluğ ne düşünür bilmem ama ben ilk filmim için bu kızı tuttum.

AKLI SIRA ROLÜMÜ KAPACAK

Öğle arasından evvel kuyruğun sonu. 21 yaşında Erdinç Kef var sırada. Boyu ben kadar, 1.82. Saçları dalgalı, tipi düzgün. 3 yıldır okul tiyatrosundaymış. Kısa film senaryosu yazıyor. Bu filmden para kazanırsa filmleri için kamera alacakmış. Bak nasıl Kutluğ'u etkilemeye çalışıyor, aklı sıra rolümü kapacak. Ama Kutluğ yer mi? Hem arabesk filmi değil ki bu film.

Başvuruların yoğunluğundan deneme çekimleri uzatıldı. İki günde toplam 200 çekim yaptılar. Bu çekimlerden seçilenler bir daha çağrılacak, tekstli denemeler yapılacak. Sonra da nihai karar verilecek. Yani artiz olmak zor iş. Ne yapalım artık sanat için katlanacağız...

FİLMİN KADROSU

Roman : Perihan Maden

Uyarlayan : Kutluğ Ataman

Diyaloglar : Yıldırım Türker

Müzik Danışmanı : Naim Dilmener

Yapım : Murat Çelikkan, Gülen Hurley

Bütçe : 800 bin dolar

Uzunluk : 110 dk

Kadro : 3'ü başrol, 35 oyuncu, 160 figüran

Çekim yeri : İstanbul

Çekim süresi : 6 hafta

Gösterim zamanı : 2004 başı


PERİHAN MAĞDEN (İki Genç Kızın Romanı'nın yazarı)

Çocuğunu okula bırakır gibi

Bu benim filme çekilecek olan ilk kitabım. O yüzden çok heyecanlıyım. Tıpkı insanın çocuğunu okula emanet etmesi gibi. Öyle ya, ya evde kendin yetişeceksin ya da öğretmenlere teslim edeceksin. O yüzden ekip çok önemli. Bu teklif başka bir yerden gelseydi asla kabul etmezdim.

KUTLUĞ ATAMAN (Yönetmen)

Bu film bir ilkler zinciri

Bu filmde oyuncuları klasik yoldan bulmamak gibi pek çok yenilik deniyoruz. Benim son video çalışmalarımdan edindiğim bir deneyim var: Kamerayı haberci gibi kullanmak. Yani olmakta olan bir şeyi kameraya çeker gibi. Perihan'ın da sinemaya uyarlanan ilk kitabı ve ilk gençlik filmi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!