GeriKelebek Fazla tuza dikkat
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fazla tuza dikkat

Abone Olgoogle-news

Hergün ortalama 10 gram tuz tüketiyoruz. Oysa bu miktarın yarısı bile vücudumuz için yeterli. Özellikle dışarıda yemeyi alışkanlık haline getirmiş kişilerde, günlük tuz tüketimi bu miktarın çok üzerine çıkabiliyor. Çünkü tadı daha lezzetli olsun diye restoranlar tuzu oldukça bol kullanıyorlar. Günlük ihtiyacımızı karşılamak için, yaptığımız yemeklere konan tuzun yanında, besinlerin kendisinde bulunan tuzların oranlarını da ayarlamalıyız. Bunun için bazı besinlerde daha dikkatli olmalı, bazı besinleri ise hayatımızdan çıkarmalıyız. İşte size birkaç küçük örnek:

Tüketeceğimiz besinler: Bezelye, bal, yumurta, lor peyniri, lahana, patates, taze meyve, kabak, zeytinyağı, şeker, makarna, pirinç, et ve balık.

Azaltacağımız besinler: Meyve suyu, kakao, reçel, kuru meyveler, sakatat, ıspanak, enginar, havuç, şarap, deniz kabukluları.

Yememeniz gereken besinler: Patates cipsleri, füme yiyecekler, salam ve diğer türdeş besinler, paketteki etsuları, konserve yiyecekler.

Bu arada vücudunuzda meydana gelecek tuz kayıpları da oldukça önemli; eğer yeme alışkanlığınız çok zengin değilse ve de tuz kaybınız ter, mide bulantısı, kusma, ishal gibi nedenlerden dolayı çok fazlaysa, çeşitli rahatsızlıklar meydana gelebilir. Bu rahatsızlıklara iştahsızlık, yorgunluk, mide bulantısı, kas krampları, ani tansiyon düşmesi ve bayılmalar örnek gösterilebilir. Genellikle bu rahatsızlıklar, 2-3 saat içinde meydana gelen tuz kayıplarında görülüyor. Ayrıca dikkat isteyen ve uzun süren spor karşılaşmalarında tuz kaybı yüksek oluyor.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle