Etiketleri evlerimize aksesuvar yapacaklar

Güncelleme Tarihi:

Etiketleri evlerimize aksesuvar yapacaklar
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2007 00:00

Satın aldığınız kıyafetlerin etiketleri, üzerlerinden sallanan kartonları veya marka logoları başlı başına bir tasarım konusu.

Moda dünyasında bu alana "Branding" deniliyor. Moda tasarımcısı İdil Tarzi bu alanda da çalışıyor. GAP Kids, Calvin Klein, Principles ve Tom Tailor gibi markalara hizmet veren İsveç kökenli Nilorn Design’ın tasarım ekibinde. Türkiye’de ADV, Damat, Network, Fabrika ve Altınyıldız gibi markalarla çalışıyor. Nilorn Design’ın CEO’su Stefan Tingstrom ve İdil Tarzi’yle kıyafetlerdeki aksesuvarların moda dünyasındaki, hayatımızdaki önemini konuştuk.

Moda tasarımcısı İdil Tarzi kısa zaman önce "Branding" işine el attı. Bu alan kıyafetlerinizin üzerindeki bir çok detayı kapsıyor. Dokuma yaka etiketi, karton etiket, metal aksesuvarlar, plastik aksesuvarlar, düğmeler, fermuar uçları, armalar, kotların üzerindeki deri etiketler, nakışlar, yıkama talimatları gibi... Branding için sınır yok. Tişörtlerde gördüğümüz yaka şeritleri, satın aldığınız ürünün poşetleri ve özel kıyafet kutuları bile bu alana dahil. Öyle ki bu çözümler mağaza tasarımına kadar gidebiliyor.

MARKALARI AYRIŞTIRMA

Tarzi, beş yıldır branding konusunda uzman firmalardan Nilorn ile çalışıyor. Nilorn yurtdışında Calvin Klein, Gap Kids, Henry Llyod, John lewis, Tom Tailor gibi markalara aksesuvar ve etiket hizmeti veriyor. Firmanın CEO’su Stefan Tingstrom markaların global bir rekabet içinde olduklarını, küçücük etiketlere verilen önemin markaları öne çıkarmada fark yarattığını söylüyor:

Tarzi ve Nilorn’un branding tasarımları Türkiye’de Damat, ADV, Altınyıldız kumaş koleksiyonu, Network, Fabrika, Cross Jeans ve Yünsa ile sürüyor. Öncelikle markaların, üzerlerindeki etiket ve aksesuvar tasarımlarıyla nasıl farklılaşabileceğine karar veriliyor. Her marka için bir yaklaşım yaratılıyor. Markanın konseptine göre ürünler tasarlanıyor. Bazen logoların markaları taşıyamadığı düşünülüyor, yeni logo çalışmaları yapılıyor. Hedef ambleme ilk bakışta markanın algılanması, tanınması. Bu yaklaşımla örneğin Network için sonsuz işaretinden yola çıkan yeni bir amblem hazırlanmış. Damat markasına da üç boyutlu bir logo geliştirilmiş.

Tarzi, markaların hediye kutuları ve torbalarını da tasarlıyor. Stefan Tingstrom’a güzel torba aşkına alışveriş yapılabilir mi, diye sorduğumuzda "maalesef evet" diyor. "Tüketici taşıdığı poşetin prestijini etkilediğini biliyor.

Branding özellikle sezonluk çalışmalarda modadaki trendlerden de etkiliyor. Mesela bu sene moda olan android formlar, etiketlere de yansıyor. Ayrıca Sevgililer Günü veya yılbaşı gibi özel günler için özel tasarımlar üretiliyor.

TAKLİDİ ÖNLEYEN AKILLI ETİKETLER

Branding, markaların ve etiketlerin taklit edilmesini önlemek için de öneriler sunuyor. Örneğin Altınyıldız etiketlerinde elektromanyetik bir ip kullanılıyor. Bu ip sadece Altınyıldız’da bulunan özel bir kalemle görülebiliyor. Bunun gibi başka güvenlik sistemleri de var.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!