Estee Lauder, alışveriş cenneti Türkiye’deki fiyatları Avrupa’ya uydurdu

Güncelleme Tarihi:

Estee Lauder, alışveriş cenneti Türkiye’deki fiyatları Avrupa’ya uydurdu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2008 00:00

7 milyar dolar cirolu kozmetik devi Estee Lauder, Clinique, DKNY markalarının sahibi Estee Lauder Companies, 2006’da ofis açıp direkt faaliyet göstermeye başladığı Türkiye’de, perakende fiyatlarını Avrupa’ya uydurdu. Yüzde 35, 45, 60’a varan oranda ürünlerde indirim olduğunu anlatan Estee Lauder Türkiye Genel Müdürü Ahmet Ramiz, Türkiye’nin bir alışveriş cenneti olduğunu söyledi.

137 ülkede faaliyet gösteren, cirosu 7 milyar doları aşan dünyanın en büyük selektif kozmetik şirketi Estee Lauder Companies, Temmuz 2006’da ofis açıp direkt faaliyet göstermeye başladığı Türkiye’de, parakende fiyatlarını Avrupa’ya uydurdu. Estee Lauder, Clinique, DKNY markalarının sahibi Estee Lauder Companies, önce Clinique markasının tavsiye edilen azami parakende satış fiyatlarını Avrupa’ya paralel bir seviyeye getirdi. Bu uygulama ile fiyatların 1 Mayıs itibariyle Avrupa’ya paralel bir seviyeye geldiğini ve ürün fiyatlarında yüzde 35, 45 hatta 60 oranında indirim yaşandığını belirten Elca Kozmetik ve Estee Lauder Türkiye Genel Müdürü Ahmet Ramiz, tüketicinin bu uygulamadan memnun olduğunu söyledi.

Türkiye alışveriş cenneti

Uygulama ile Estee Lauder markalarının mass (kitlesel) ürünler haline gelmediğini, sadece Lafayette’te fiyatlar ne ise Türkiye’de de aynı seviyeye geldiği bilgisini veren Ramiz, "Vergi, kur gibi farklar olabiliyor. Tüketici yurtdışındaki fiyatları bildiği için Türkiye’de alışveriş yapmıyordu. Şimdi kredi kartları, taksitler, ödeme kolaylıklarıyla Türkiye, Estee Lauder’in alışveriş cenneti oldu. 2008 yılında Elca, Türkiye’nin en büyük selektif kozmetik şirketi olacak" dedi. Uygulama ile Clinique fiyatlarında yüzde 30’lara, yüzde 60’lara varan indirim olmuş. Estee Lauder markasında ise yüzde 45’i yüzde 35’i bulan indirimler söz konusu.

’Zengin alır’ı değiştirdik

Elca Kozmetik 2006’da kurulunca Türkiye’deki markaları global çatıyla uyumlu hale getirmeyi amaçladıklarını kaydeden Ramiz şunları söyledi: "Lüks ürün sınırlı bir kesime hitap ediyordu. Bunu kırınca piyasanın şekli değişti. Daha geniş kesime yayıldık. Pazar büyümeye başladı. Zengin alır, diğeri alamaz yaklaşımı vardı. Artık bu değişti."

Durgunluk bize dokunmadı

Piyasadaki durgunluktan etkilenmediklerini, doğru işler yaptıkları için önemli büyüme rakamları yakaladıklarını anlatan Ramiz, "Yabancılar Türkiye’ye direkt gelmiyor çünkü yanlışları düzeltmek çok vakit alıyor. Bu Don Kişot olmak demek. Türkiye’de 150 noktaya ulaşıyoruz. Türkiye’de satış kanalları büyük problem; çok dar ve bazen doğru yerlere ulaşmıyor" diye konuştu. Şu ana kadar Türkiye’de 6 tane MAC mağazası açan şirket, bu sayıyı 2010’a kadar 10’a çıkaracak. W Hotel’de Darphin Spa by Estee Lauder açan şirket, Türkiye’deki 350 çalışan sayısını 2 yılda 2’ye katlamaya hazırlanıyor. Şirket DKNY, Donna Karan, Tommy Hilfiger markalarına sahip.

Erkekler de güzelliğine düşkün, epilasyon yaptıranlar bile var

AHMET Ramiz erkek tüketicilere ilişkin ilginç açıklamalarda bulundu:

En çok satan erkek ürünü göz çevresi kremi. Erkekler göz çevresindeki değişimi hemen fark ediyor. Göz çevresindeki morluk, şişlik, kırışıklık erkeği rahatsız ediyor.

Erkekler saç ürünlerine çok meraklılar. Bazıları kadınlardan daha düşkün saçlarına. Çünkü saç güçtür. Saç dökülmeyi önleyen ürünlere ilgileri çok yüksek.

Erkekler alışverişe gitmiyor çünkü kozmetik ortamı çok kadınsı. Her şey kadına göre düşünüldüğü için kendini rahat hissedemiyor ve o feminen ortamda alışveriş yapmıyor, yapamıyor.

Erkek ve kadına yaklaşım farklı olmalı. Bir ürünü erkeğe de aynı şekilde satmaya kalkarsanız erkek almaz. Erkeğe belki ’Otomobiline bakıyorsun kendine neden bakmıyorsun’ demek lazım.

Parfümler hariç dünya kozmetik pazarının sadece yüzde 6’sı erkek tüketicilerden oluşuyor.

Türkiye’de parfüm pazarında erkeklerin payı yüzde 24. Dünyada da bu civarda.

Bizde satış artış oranı yüzde 120 olan erkek ürünleri var. Clinique markamızın erkek ürürleri çok satıyor. Bu ürünler kırılmayan, plastik, gri kutularda. Pembe ambalajlı ürünü erkek almaz. Ambalaj renkleri bile önemli.

Epilasyon yaptıran erkekler de var. Özellikle sporcular.

Metropol yaşamı erkeğin hayatını değiştiren önemli bir şey. Anne evinin dışına evlenmeden çıkmaya başladılar. Kendi hayatını kuruyor, özgür ve ihtiyaçlarını, tercihlerini kendi belirliyor. Acımasız metropol yaşamında kendimize güvenimizi tazelemek için iyi görünmek ve bakım bir ihtiyaç halini alıyor.


8 milyar dolar ciro bekliyor

ESTEE Lauder temmuzda biten 2007 mali yılında global olarak 7.037 milyar dolar ciro yaptı. 2008 temmuzda biten mali yılda ise yüzde 12 büyümeyle 8 milyar dolar ciro bekliyor. Estee Lauder’in 1946’da kurduğu kendi adını taşıyan firması, bugün dünyanın en büyük kozmetik şirketleri arasında bulunuyor. Lauder, iki yıl önce ölünce şirket çocuklarına geçmişti.

Türkiye’de selektif 270 milyon dolarlık pazar

KOZMETİĞİN mass (kitlesel) ve selektif olmak üzere ikiye ayrıldığını belirten Ahmet Ramiz, "Selektif kozmetik Türkiye’de 270 milyon dolarlık bir perakende büyüklüğüne ulaştı. Bu yıl sektörün Türkiye’de yüzde 9.6 büyümesi bekleniyor. Estee Lauder’in Türkiye’de kurduğu şirket Elca Kozmetik ise yüzde 28 büyüyecek. Geçen yıl yüzde 39 büyümüştük. Türkiye’de sektörün büyümesinin çok üstüne çıkıyoruz" dedi.

Pleasures parfümü 250 milyon dolar ciroya sahip

DÜNYANIN en popüler parfümleri arasında bulunan Estee Lauder Pleasures’ın yıllık cirosunun 250 milyon doları bulduğunu belirten Ahmet Ramis, "Bu orta ölçekli pek çok şirketin cirosuna denk. Hatta daha büyük" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!