Erkekler istiyorsa etek giyebilir İsteyen kazağını bacağına geçirebilir

Güncelleme Tarihi:

Erkekler istiyorsa etek giyebilir İsteyen kazağını bacağına geçirebilir
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2007 00:00

Nurdal Semiz, LC Waikiki’nin pazarlama direktörüydü. Markayı Türkiye’nin dört bir yanındaki bayilere o pazarlıyordu. İlkay Göregen, Sabri Özel markasının baş tasarımcısıydı. Eşi Ergin Göregen, yurtdışındaki önemli markalara üretim yapan Venüs Giyim Sanayii’nde yıllarca çalışmıştı. Göregen çifti aynı zamanda arkadaşları olan Nurdal Semiz ile işbirliği yapmaya, kendilerine ait bir marka yaratmaya dört yıl önce karar verdi.

Markanın ismini bulmaları zor olmadı. İnsanların yalnız yüzeydeki ile ilgilenmesinden, kimsenin derindekini görmek için çaba harcamamasından üçü de şikayetçiydi. Gençlik derindekine önem versin istiyorlardı. Bu sebeple gençlere ve sokak giyimine yönelik markalarına Türkçesi derinlik anlamına gelen Deepness ismini verdiler

Deepness ilk sezonunda bir tişört markası olarak ortaya çıktı. Yüzde yüz organik pamuk tişörtler teneke kutular içinde sergilendi. Ve maalesef hiç kimse kutulara yaklaşmadı. Ergin Göregen anlatıyor: "Kutuları açmaya, ellemeye korktular. Süs zannettiler. İndirim döneminde, tişörtler kutuların içinden bir anda tükendi."

Stratejik bir hata yapmışlardı. Malı açık seçik sergilemek gerektiğini ilk sezonda öğrendiler. Tişört satarak da bir yere varamayacaklarını anladılar. Marka dediğin her şeyi üretmeliydi. Gömlek, pantolon, kazak ayırt etmemeliydi. Ürün yelpazesini yavaş yavaş genişlettiler. İki sattılar, üç ürettiler. Kárın hepsini sermayeye eklediler, zamanla büyüdüler. Şu anda Türkiye genelinde 54 şehirde YKM, Ender Mağazaları gibi yaklaşık 250 satış noktasındalar.

İlk mağazalarını İzmir’de, Ege Park’ın içinde açtılar: "İzmir farklı olanı kolay kabul edebilen bir şehir. Bu birinci neden. İkinci neden ise İzmir insanının güzelliği. Vücut proporsiyonları iyi olduğu için en iddialı tasarımı bile vücutlarında kolayca taşıyabiliyorlar." İstanbul Şirinevler’de sezon sonu ürünlerinin satıldığı bir outlet’leri var. 3-4 ay içinde Kadıköy, Ankara Bilkent, Eskişehir ve Çanakkale’de birer mağaza açacaklar. İlk hedef lise ve üniversite öğrencileri...
/images/100/0x0/55eb0e8ff018fbb8f8a83a64


Marka bir sokak giyimi markası, ama sokak asaletini hedefliyorlar. Tasarımcı İlkay Göregen açıklıyor: "Sokakta bile fark edilmek, orada da aristokrat giyinmek isteyenler bizim müşterimiz. Bize benzeyen markaların çoğu temelde jean markası, koleksiyonlarını tamamlamak için üst grupta çalışıyorlar. Bizde tam tersi. Eğer sezonun trendleri gerektiriyorsa jean üretiyoruz. İlk günden beri her türlü kombine açık tasarımlar yapıyorum. İnsanların kendi stillerini yaratmalarına fırsat veriyorum. Yani erkekler istiyorsa etek giyebilir. İsteyen kazağını bacaklarına geçirebilir." İlkay Hanım şaka yapmıyor. 2007-2008 sonbahar-kış koleksiyon fotoğraflarında tarif ettiği gibi giyinenleri görüyoruz. O fotoğrafları özgür stillere davetiye çıkarmak için çekmişler.

Sloganlı tişörtler, renkli skinny jeanler

Deepness 2007-2008 sonbahar-kış koleksiyonunda, alt üst dengesi iyi kurulmuş. Kadın ve erkek için renkli çizgili trikolar, kürk detaylarının kullanıldığı bluzlar öne çıkıyor. Eskitme efektli yıkanmış kargo ve denim pantolonlar ve renkli skinny jeanler geniş yer tutuyor. Pilot montlara ve ekoseli gömleklere dikkat. Susuzluk temasına gönderme yapılan slogan yazılı tişörtler önemli bir detay. Doğaya geri dönüş işaretini pek çok yerde baskı olarak kullanmışlar. Favori renkler ise gri, siyah, yeşil ve mor.

BU KIŞIN TEMASI SUSUZLUK

Deepness ilk günden beri her koleksiyonun bir hikayesi olmasına özen gösteriyor. Bu kışın ana teması susuzluk. Küresel ısınmanın insan üzerindeki etkilerine vurgu yapmaya çalıştılar. Fotoğraflar Kapadokya’da Koray Kasap tarafından çekildi. Mankenlerin tamamı amatör. "Gerçek manken kullanmıyoruz. Çünkü mükemmel vücutlara ve kusursuz suratlara satış yapmıyoruz" diyorlar. Fotoğraflara baktığınızda susuzluğun insanı nasıl bir yaratığa çevirdiğini görüyorsunuz. Cilt çatlıyor, gözbebekleri büyüyor. "Mankenlere kum ve alçı ile makyaj yaptık. Gözbebeklerinin büyütülmesi dışında hiçbir photoshop uygulaması yapılmadı. Çekimler 20 kişilik bir ekiple, bir haftada tamamladı. Katalog bayilerimize bir suyun içinde gönderildi. Hatta bu katalog bize yurtdışının kapılarını açtı. Şu anda Rusya’nın önemli bir alıcısı ile ve Amerika’da Nordstrom mağazaları ile görüşüyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!