GeriKelebek Diyet konuları
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyet konuları

Abone Olgoogle-news

Kışın göbeğini aynalarla arasında sır olarak gören insanlar yazın plajlara akın edince diyet mevsimi de doğal olarak açılmış oluyor.

Bir çok diyet reçetesi var ortada. Ancak bunların hepsi yemek yeme ritminde ciddi bir düşüş içerdikleri için doğal olarak kısa vadeli rejimler.

En büyük tehlike de böyle başlıyor. Diyet yaparken örneğin diyelim 15 gün içinde durmadan kilo veriyorsunuz.

Vücut o yeme ritmine, miktarına alışıyor.

Bütün diyet süresince kişi ızdırabın biteceği günü beklediğinden süre sona erer ermez sanki kıtlıktan çıkılmış gibi yemeğe saldırılıyor.

Ve vücut bu kez de ters bir şoka girerek kilo almaya başlıyor.

Onca azapla verilen kilolar yeniden alınıyor.

Ayrıca bu tür hızlı kilo alıp vermelerin başta kalp olmak üzere hiç bir organa yararlı olmadığı da biliniyor.

*

Galiba yapılacak en iyi şey yeme alışkanlıklarının kalıcı olarak değiştirilmesi.

Ancak bunda da çok dikkatli olunması gereken püf noktaları var. Örneğin piyasada bugün bir çok diyet ürünü satılıyor.

Tabii ki bunlarda kalori sıfır, yağ yok.

Ancak lütfen bunlardan satın alırken mutlaka pakette ürünün içinde var olan maddelerin yazıldığı bölümü iyi okuyun.

Bazı diyet ürünlerinde örneğin sıfır yağlı pretzelde, sıfır yağlı grisini de sodyum oranı yüksek.

Eğer tansiyon sorununuz varsa bunlardan gün boyu tok durmak için atıştırırken başka sorunlara yol açabilirsiniz.

*

Meyve sebze yiyin denir genellikle.

Ancak meyve yerken kan şekeriniz aniden yükselebilir.

Böylece tok durayım diye yediğiniz meyve sizi daha da acıktırabilir.

Meyce yerken yanında sıfır yağlı bir bardak da süt içerseniz bu yan etkiyi minimuma indirmiş olursunuz ve tok durma imkanını yakalarsınız.

Ayrıca bu sıfır yağlı sütü sabah Corn Flakes'le yemenizi de tavsiye ediyorum Bu tabağın içine muz da doğrarsanız akşamüstüne kadar tok kalacağınızı göreceksiniz.

*

Mideyi boş bırakmamamın en iyi yollarından bir tanesi de mevsimine göre değişen ve sıfır yağlı çorbalar içmek.

örneğin sıcak havalarda salatalıktan yapılmış soğuk çorba içebilirsiniz. Salatalığı doğrayın blenderde iyice öğütün sarımsak tozu, su, nane ekleyin kaynatın ve sonra da soğutun.

Kış aylarında ise lahana çorbasını tavsiye ediyorum.

Lahana çorbasının yağ yakıcı bir etkisi olduğu rivayeti de var.

Ayrıca lahana suyu kolalı içecekleri içme hissini de yok ediyor.

Kolalı içecekler acıktırıcı, midede yer açıcı etkiye sahip olduklarından bu da iyi bir şey tabii ki.

Biz lahana çorbasını yaparken lahana yapraklarını da blender'de püre haline getirip suya döküyoruz.

Böylece çorba daha da doyurucu bir hal alıyor, gerçek bir yemek yiyormuş hissi daha da artıyor. Lahana çorbasına ayrıca bol pul biber, biraz soya sosu ilave de edebilirsiniz.

*

Yoğurtun da diyetini alın. Görün bakın tadı gayet güzel.

Beyaz Peynir'in de kutuda diyeti var.

Baklabanın bile diyabetiklere yönelik olanı zaman zaman tatlı ihtiyacınızı öldürmek için herkese lazım olan bir yöyecek. İlla da çikolata diyorsanız onun da diyabetiklerte uygun olanını seçebilirsiniz.

Bu arada haftada bir mutlaka et yiyin. Vücudun ete ihtiyacı var bunu unutmayın.

Yağ eritici hapları kullanmaktan mümkün olduğunca kaçşının çünkü kalp kaslarına bunların zararlı olduğu yolunda kuvvetli şüpheler var.

Vitamin alın ama bunlardan Timed-Release olanlarını yani belirli bir zaman sürecinde vücuda etkipyi küçük dozajlarda yapanu tercih edin.

Bunların dışındaki vitaminler vücuda aniden etki yapıp acıkma hissini aşırı arttırabilirler.

Ve illa da durmadan su için.

Ben de Gurmelerin Güzin ablasına dönüştüm bugün, yeter artık.

Ben kebap yemeye gidiyorum ne haliniz varsa görün. Birbuçuk porsiyon, üzeri tereyağlı ve kesinlikle diyet düşmanı bir kebap. Herşey güzel olacak!

False