Çocuklara iş dünyası oyunları

Güncelleme Tarihi:

Çocuklara iş dünyası oyunları
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2008 00:00

Vİdeo oyunları, iş dünyasına eleman yetiştirme ve karar verme süreçlerini iyileştirme amacıyla kullanılıyor. Stanford Üniversitesi’nde bu konularla ilgili çalışan Prof. Byron Reeves’in sözleri kehanet niteliğinde: "İş dünyasında liderlik konusunun 3-5 yıl içinde nasıl bir nitelik kazanacağını tahmin için, video oyunlarına bakmak yeter."

Bununla kastedilen şu: İş dünyası gitgide daha yoğun biçimde sanal ortamları kullandıkça ve merkezi iş yapma teknikleri, yerini dağınık (distributed) iş yapma biçimlerine bıraktıkça, iş dünyasında liderliğin tanımı ve işlevi de değişiyor.

Acaba bu yeni durumu gençlere nasıl öğretebiliriz? İşte bu noktada, çocuklara "doğru karar verme, doğru mantık yürütme, liderlik" konularında eğitimi bazı video oyunlarından başkası veremeyecek gibi görünüyor.

Monopoly: Para-pul-yatırım oyunlarının babası. İ.Ö. döneminde (İnternet Öncesi!) karton oyun levhası üzerinde oynanırdı. 1934’te icat edildiğinden bu yana hala popüler. İ.S. dönemde (İnternet Sonrası!) elektronik oldu.

KidsWealth Money Kit: Çocuklara, gerçek yaşamda para nasıl yönetilir, nasıl çoğaltılırı öğreten bir oyun. Paranın değerini anlamaları için, tasarrufu ve ellerindeki parayı akıllıca harcamaları için yol yöntem bilgisi.

The Sims 2: Open for Business: PC dönemi başladığında çıkmıştı Sims ve Monoploy gibi sürekli popüler oldu. Karakter yaratmak, Sims’le başladı. İş yeri yaratmak da. Sims’de istediğiniz işi kurabilirsiniz.

Stock Rush Game: Akıllıca yatırım yapmak... Alınabilecek riski almak... Ama daha ötesine geçmemek... Yani, ayağını yorganı biraz aşacak kadar uzatmak, ama ayağı açıkta bırakmadan... Bu oyunda çocuklar, borsada alım-satım konusuna ısınıyor. En akıllıca kararlarla nasıl zengin olunuru öğreniyor.

Zoo Tycoon: Zoo=hayvanat bahçesi. Tycoon=süper zengin. Bir hayvanat bahçesi nasıl yönetilir? Para akışı, yatırım, pazarlama, iş planı, iş modeli nasıl yapılır? Hayvansever çocuklar için ideal bu oyunla, bir hayvanat bahçesinin sadece hayvan seyretmekten ibaret olmadığı gösteriliyor. Eğer orası bir "iş" (business) olarak işletilmezse, kimse gelmez ve hayvanları izlemez.

Fairy Godmother Tycoon: Aslen peri olan bir anne anneyle onun tılsımlı dünyasında yaşam. Acaba hangi köye bugün lanet yağacak? Hangi köye gönenç yağacak? Bütün bu iş yönetimi nasıl örgütlenecek? İhaleye nasıl çıkılacak? Fiyat pazarlığı nasıl yapılacak?

My Horse Farm: At çiftliği yönetimiyle ilgili bu oyun için Amazon.com, "Oyuncu 8 yaşından büyük olmalı, çünkü okuyup anlayacak çok laf var" diyor. Bir at çiftliğinde atlar kadar seyisler, eğitmenler de önemli. Giyimleri, gıdaları, bakımları... Konkur atı için farklı, koşu atı için farklı stratejiler geliştirmek.

Lemonade Tycoon: "Limon satarak zirilyoner oldum evlat" tarzı bir öykü için ideal oyun. Limonata satarak zengin olunmaz elbette ama çocuklar, erken yaşlarında doğru karar vermeyi, gerektiğinde taviz vererek ilerlemeyi öğrenebilir. Bütün bu süreç, bir sağduyuyla karar verme süreci çünkü. Oyunla birlikte gerçek limonata yapma aygıtı da satılıyor. Oyunu oynayan, limonata yaparak ’satma’ hevesiyle oynuyor. Girişimciliği öğreniyor.

Supermarket Checkout & Set: Yaşamın acı gerçeklerinden biri de kredi kartıyla alışveriş. Çocuklara bunu erken yaşta öğretmek gerekiyor. Nasıl akıllıca kullanılır? Nasıl akılsızca kullanılır? Bir süpermarket ’açmak ve işletmek’ ne demektir?
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!