Citylife, 30 milyon dolara organik gıdayla yayılacak

Güncelleme Tarihi:

Citylife, 30 milyon dolara organik gıdayla yayılacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2008 00:00

Türkiye'nin ilk organik gıda marketi zincirini açan Esas Holding’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, Türkiye’nin tarım ülkesi olduğunu ve bu pazarın tedarikçisi olabilecek kapasiteye sahip olduğunu söyledi.

Artık organik gıdaların kendi mağazaları olması gerektiğini ifade eden Kamışlı, Esom Mağazacılık çatısı altında kurulan Citylife organik gıda marketlerine 30 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını açıkladı.

ÜRETİM 200 BİN HEKTARA ÇIKTI: Emine Sabancı Kamışlı, Türkiye’de 15 bin organik gıda üreticisi bulunduğunun altını çizerek sektör hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: "Organik gıda sektörü 1990’lı yıllarda Türkiye’de gelişme gösterdi. Bugün ise büyük bir sektör haline geldi. İlk yıllarında 1000 hektarlık üretim alanı bulunuyordu. Bu rakam bu gün 200 bin hektara çıktı. Üretici sayısı 15 bini buldu. Dünya pazarı da hızla gelişiyor. Pazarın büyüklüğü 60 milyar dolara ulaştı."

62 GÜNDE 3 MAĞAZA AÇTIK: Esom Mağazacılık Genel Müdürü Ufuk Şevki ise, şirketin 31 Ocak tarihinde kurulduğunu belirterek şirketin önümüzdeki döneme ilişkin hedefleri hakkında şu bilgileri verdi: "Mağazalarımıza ilgi çok büyük. Her tüketici kendine uygun ürünleri kolayca bulup satın alıyor. Bundan sonra daha hızlı büyüyeceğiz. İlk şirketimizi kurduğumuz günden bugüne tam 62 gün geçti. Bu süre zarfında 3 mağazaya ulaştık. Önümüzdeki dönemde daha hızlı bir büyüme yaşayacağız. 2008 yılında her ay 1 mağaza, 2009’da her ay 2 mağaza, 2010 yılında ise her hafta 1 mağaza açarak 4 yılda 150 mağazaya ulaşacağız."

2 BİN 500 ÜRÜN BULUNUYOR: Mağazalarda sadece gıda ürünlerinin bulunmadığını söyleyen Emine Sabancı Kamışlı, yeni mağazaları hakkında şu bilgileri verdi: "Türkiye’de boşluğunu gördüğümüz her alana yatırım yapıyoruz. Bu konuda da yatırım yapmadan önce Türkiye’de böyle bir eksiklik gördük. Bunun için Avrupa’daki örneklerini gezdik. Bu marketlerde herkesin isteklerine cevap bulabilecek bir konsept yarattık. Mağazalarda organik gıda, kişisel bakım, bebek ürünleri, kadın ve erkek ürünleri bulunuyor. Diyet ve diyebetik ürünler, organik ürünler ve kozmetik ürünler çok ilgi görüyor."

Türkiye değişiyor sağlık önem kazanıyor

ESOM Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Osman Müftüoğlu, Türkiye’nin büyük bir değiş süreci geçirdiğini belirterek şunları söyledi: "Bu mağazaları açmak için biraz geç kaldık. Çünkü bu değişim sürecinde sağlık önem kazanıyor. ABD ve Avrupa ülkelerinde sadece bu alanda hizmet veren firmaların çok fazla zincir marketleri bulunuyor. Bu mağazalarda sağlığa ilişkin her şey bulunacak. Özel sertifikalı çalışanlar ürünler hakkında tüketiciye yol gösterecek. Tüketiciye ücretsiz birçok hizmet verilecek ve aynı zamanda bu mağazalarda zaman zaman sağlık söyleşileri de yapılacak."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!