Cevahir’le Türkiye’ye gelen yeni markaları tanıyalım

Güncelleme Tarihi:

Cevahir’le Türkiye’ye gelen yeni markaları tanıyalım
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 2005 00:00

İstanbul Şişli’de açılan Cevahir Alışveriş Merkezi’nin en önemli özelliklerinden biri de Türkiye’de daha önce bulunmayan markalara yer veriyor olması. Zara’yı da bünyesinde bulunduran Inditex Grubu’na ait altı markanın ilk mağazaları burada açıldı. İspanya kökenli Bershka, Stradivarius, Pull And Bear ve Oysho; Zara ve Mango gibi kısa zamanda büyük ilgi toplamaya başladı.

Bir diğer İspanyol da, Zara’nın ev dekorasyon mağazası Zara Home. İstanbul Cevahir’deki en büyük mağazalardan biriyse, İngiliz departman mağaza zinciri Debenhams’a ait. 4 bin 500 metrekarelik Debenhams, önümüzdeki haftalarda açılacak. ABD’li günlük giyim markası Club Monaco da birkaç hafta içinde yerini alacak. Avrupa’nın en ünlü teknoloji market zinciri Alman Electronic Partner’ın (EP) gelişi de, teknoloji meraklılarını heyecanlandırdı. Cevahir Alışveriş Merkezi’ndeki bu yeni markalar ne satıyor, kime hitap ediyor, ucuz mu pahalı mı, onları yakından tanıyalım.

Marks and Spencer’ın rakibi

İngiliz departman mağaza zinciri Debenhams, bizde Boyner ve YKM gibi çok katlı mağazalara rakip olarak geliyor. Kendi ülkesindeyse Marks and Spencer (M&S) ile yarış halinde. Orta ve üst gelir grubuna hitap ediyor. M&S kriz döneminde Debenhams’ın tasarımcısına talip bile olmuştu. Debenhams yılda 5 milyar dolarlık satış yapıyor. Cevahir’deki mağazada kadın, erkek ve çocuk giyimi, kozmetik, mobilya, elektronik ürünler satılacak. 4 bin 500 metrekarelik mağazasının açılması için biraz daha bekleyeceğiz.

Gençlere yönelik koleksiyon

Inditex Grubu’na ait Bershka, kısa sürede Cevahir’in en çok ilgi gören mağazası oldu. Mango-Zara gibi İspanyolların izinden giden, gençlere yönelik bir koleksiyonu var. Kadın ve erkek ürünleri bulabilirsiniz. Kargo pantolonlar, süet çizmeler, yırtık jean, baskılı, desenli bluzların yanında, çanta ve kemerde bol seçenek sunuyor. Yedi yıl önce kurulan Bershka’nın 15 ülkede 300’ü aşkın mağazası var. Özellikle İspanya, Belçika ve Portekiz’de trend belirliyor ve çok seviliyor. Şimdiden soyunma kabinleri ile kasada kuyruk oluşmaya başladı. Fiyatları Mango ayarında. Gidince mutlaka çiçek işli asker pantolonlarına bakın. Fiyatı 65 YTL.

Adını keman ustasından alıyor

Adını, ünlü keman yapım ustası Antonio Stradivari’nin Stradivarius isimli kemanlarından alıyor. Marka 1994’te kuruldu. 20’li ve 30’lu yaşlarındaki çalışan, şehirli kadına yönelik, klasik sayılabilecek bir tarza sahip. Renkli keçe kabanlar, binici çizmeleri, el örgüsü hırkalar, yünlü bermudalar, az topuklu ayakkabılar en temel parçaları oluşturuyor. Kabanlar 140-190, pantolonlar 70 YTL civarında. Hırka ve bluzları da ortalama 40-50 YTL’ye bulabilirsiniz.

İç çamaşırında iddialı

Oysho, iç giyim modasında başı çeken markalardan biri. Son dönemde iç giyimin önem kazanması, popülerleşmesi ve trendleri olan bir alan haline gelmesinde önemli rol oynamış. İç çamaşırı, gecelik, pijama, atlet-şort gibi rahat yatak kıyafetlerinden oluşan bir koleksiyon satılıyor. Bunların yanında kozmetik ürünleri, çorap, ev terliği ve ayakkabıları, atkı, cüzdan ve şapka gibi aksesuvarlar da bulabilirsiniz. Sade, ağırbaşlı, siyah-beyazın hakim olduğu, geniş bir iç çamaşırı koleksiyonu var. Diğer ürünlerinde de sade şıklık ve açık renkler ön planda. Sutyenler ve tişörtler 30, pijamaların fiyatı 50 YTL civarında.

Zara’nın ev aksesuvarları

Zara’nın mobilya ve ev tekstil markası Zara Home, orta üstü gelir grubuna hitap ediyor. Dünyada, Zara giyim mağazalarından çok daha az sayıda, sadece 80 Zara Home mağazası var. Zara Home’un yıllık cirosu 40 milyar Euro civarında. Tüm ürünlerinde minimalist bir hava var. Siyah, krem ve beyaz renkler ağırlıkta. Koltuk, yatak, kanepe gibi mobilyalardan, yastık ve çerçeveye kadar her türlü aksesuvarı da bulabilirsiniz. Fiyatların yerli markalarla kıyaslandığında biraz yüksek olduğu söylenebilir.

Jean meraklıları mutlaka baksın

Amerikalı Club Monaco’nun, ABD ve Kanada’da onlarca mağazası bulunuyor. Orta ve üst gelir grubuna hitap ediyor. Jean ağırlıklı bir koleksiyonu var. Erkekler için jean pantolon ve ceket, kanvas pantolon ve pamuklu gömleklerle spor, şık bir hava sunuyor. Markanın tarzı Tommy Hilfiger’a benziyor. Kadınlar içinse saten elbise, ince topuklular gibi sürprizler çıkabilir karşınıza. Lüks mağazalar açan markanın Cevahir’deki ilk şubesi önümüzdeki haftalarda hizmete girecek.

Nadir bulunan teknoloji ürünleri

Almanyalı teknoloji marketi, kısaca EP olarak biliniyor. EP’nin, Fransa, Belçika, Portekiz, İsviçre, Avusturya, İspanya, İtalya, Lüksemburg gibi Avrupa ülkelerinde mağazaları var. Laptop, televizyon, mp3 çalar, DVD oynatıcılar, fotoğraf makinesi, kamera gibi en son teknoloji ürünleri satılıyor. Bizde pek yaygın olmayan Sharp, Pentax, BenQ gibi markaların geniş ürün çeşitlerini bulabilirsiniz.

Avrupa’da çok seviliyor

İspanyol Pull And Bear, ilginç, farklı ve eğlenceli imajıyla Avrupa’da çok seviliyor. Zara ile aynı marka grubuna bağlı Pull And Bear, satıldığı ülkelerde Zara kadar popüler. Ama tarzı daha asi, spor ve genç. Yırtık erkek jean’leri, kot etekler, rengarenk üstler, bolerolar, kadife bermudalar ve süet botlarına göz atın. Dünyada 390 mağazası olan Pull and Bear, İstanbul’la aynı dönemde, Paris’te ilk mağazasını açtı. Fiyatlar da uygun. İşli, tüllü kot etekler 45, kadife montlar 80, uzun kaban 140, kapri ve bermudalar 65, eşofman üstleri 25-30 YTL civarında.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!