Bu yılın süsleme trendi turuncu ve bakır renginin kombinasyonları

Güncelleme Tarihi:

Bu yılın süsleme trendi turuncu ve bakır renginin kombinasyonları
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 30, 2004 00:00

Yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü gibi özel zamanlarda alışveriÅŸ merkezleri mutlaka, dev maketlerle, şıkır şıkır figürlerle süsleniyor. Bu sayede müşteri çekmeye, birbirlerine fark atmaya çalışıyorlar. AlışveriÅŸ merkezleri arasında süsleme tasarım yarışmaları bile yapılıyor.Ä°ÅŸte, bu süslü masal dünyalarını yaratanlardan biri de Instore. Yüksek endüstri mühendisi Asım Yıldız’ın sahibi olduÄŸu Instore’un Profilo, Carousel, Galleria, Kule Çarşı, M1 Tepe ve Akmerkez gibi ünlü alışveriÅŸ merkezlerinin görsel düzenleme ve süslemesinde imzası var. Asım Yıldız ve ekibi, bu yılbaşında yapılacak süslemeler için çalışmaya baÅŸlamış bile.Instore’da tam olarak ne yapıyorsunuz?- AlışveriÅŸ merkezlerini, direkt olarak son kullanıcıya, müşteriye cazip hale getirip, bu merkezlere insanları çekmek ve çekmiÅŸken de daha fazla vakit geçirmelerini, dolayısıyla da daha çok alışveriÅŸ yapmalarını saÄŸlamaya yönelik çalışıyoruz. Ä°nsanlar, mesela Disneyland’deki dev oyuncakları, süslemeleri, dekorları görmek için, dünyanın bir ucuna gidiyorlar. Bizim de ana düşüncemiz bu oldu. Ä°nsanların içindeki bu ilgiyi, bir alışveriÅŸ merkezinde oluÅŸturabilmek ve onları çekebilmek. Instore, bu amaca hizmet eden görsel pazarlama aktivitelerini yapıyor. Bu aktiviteler, alışveriÅŸ merkezlerinde kurulan stantların ve reklam alanlarının kiralanması ve özel günlerde ve dönemlerde bu merkezlerde yapılan süsleme ve dekorasyon hizmeti.Åžu ana kadar hangi alışveriÅŸ merkezlerinde Instore’un süslemelerini gördük?Süsleme olarak, Türkiye’deki hemen her alışveriÅŸ merkezinde imzamız var. Akmerkez, Profilo, Kule Çarşı, Carousel, Galleria, Ä°zmir Agora ve tüm Türkiye’deki M1 Tepe AlışveriÅŸ Merkezleri’ni sayabiliriz. Bunlar içinde en dikkat çekeni, Akmerkez’deki Dinozor Åžov’du. Akmerkez’in ortasındaki havuzun üzerine bir platform kurup, Jurassic Park’takilere benzer dev dinozor maketleri yerleÅŸtirdik. Bilgisayar destekli devasa karakterlerdi bunlar, merkeze sokarken giriÅŸ kapılarını sökmemiz gerekti. Hepsi Amerika’dan geldi. Sadece süsleme de deÄŸil, dinozor temasını iÅŸleyen, eÄŸitim ve eÄŸlencenin bir arada sunulduÄŸu çalışmalarımız da oldu çocuklar için.Binlerce metrekarelik alışveriÅŸ merkezlerini süslemek kaç kiÅŸiyle, ne kadar zamanda tamamlanıyor?Çekirdek bir ekibimiz var hiç deÄŸiÅŸmeyen, bunun dışında montaj yapacağımız zamanlarda, ekibimiz geniÅŸliyor. Çünkü bu dönemsel bir iÅŸ. Bu iÅŸ mimarlık gerektiriyor ilk baÅŸta. Çünkü hazır, yapılmış bir yapının mimarisini bozmadan, üzerine baÅŸka bir ÅŸey yapıyorsunuz. Sonra, mühendislik ve elektronik bilgisi gerekiyor. Çünkü farklı farklı teknik detayları olan, on binlerce obje kullanıyoruz. Mesela, Profilo’daki ipin üzerinde inip çıkan Noel Baba süslemesi bu yönden zor bir çalışmaydı. Dolayısıyla kadronun geniÅŸliÄŸinden çok, ekibin konuya hakim olması önemli. BeÅŸ kiÅŸiyle de montajı bitirebiliyoruz. Uzun zamanlara yayarak, geceleri çalışıyoruz. YılbaÅŸlarında örneÄŸin pek çok gece sabaha kadar montaj yapıyoruz. Süslemeleri yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Güvenlik çok önemli. Bu sebeple, biz malzemelerin özelliklerine çok dikkat ediyoruz. On binlerce malzeme kullanılıyor ve güvenlik açısından, hepsinin olabildiÄŸince hafif olması gerekiyor. Karton hamurundan yapılan kardanadamlar, toplar, yıldızlar filan kullanıyoruz. Mimari yapıyı bozmamaya da montaj aÅŸamasında dikkat ediyoruz. Biz malzemelerimizi Amerika’dan alıyoruz çoÄŸunlukla. AlışveriÅŸ merkezlerinin mimari yapıları süslemeye yön veriyor. Bazıları inÅŸaat aÅŸamasında yanlış yapılandırılıyor, sizden süsleme yapmanızı istiyorlar ama malzemelerinizi asacak, elektrik alacak yer yok. Her taraftan kablo ve ipler sarkması da isteyeceÄŸimiz en son ÅŸey. AlışveriÅŸ merkezleri ne kadar müdahale ediyor süslemelere?Onlar maliyetle yakından ilgileniyorlar tabii. Ama biz sadece kardan adam, renkli toplar, objeler deÄŸil, bir iletiÅŸim satıyoruz. Onları bu ÅŸekilde ikna etmeye çalışıyoruz. Çünkü biz süsleme malzemelerini yığıp bırakmıyoruz. Ortada bir düzenleme ve iletiÅŸim konusu var. Ä°stanbul’da onlarca alışveriÅŸ merkezi var ve birbirlerinden ayrılmak için bu tür aktivitelere ihtiyaçları var. Özel günlerde merkezler süslenmezse müşteri sayısı azalır mı sizce? Süslemelerin hedef kitlesi kim?Yılbaşı, Anneler Günü, Sevgililer Günü gibi özel günlerde insanların alışveriÅŸ dürtüleri harekete geçiyor zaten. Biz yardımcı bir unsuruz. Hepimizin içinde küçük bir çocuk var ve biz ona hitap ediyoruz. Herkes masalsı ÅŸeyleri, süslü, şıkır şıkır mekanları sever. AlışveriÅŸ yapacağı zaman, sadece dört duvar göreceÄŸi bir yerdense, böyle bir masal dünyasına gitmeyi tercih eder. Yaptığınız süslemeyi, dekorasyonu önce çocuklar beÄŸenmeli. Onların sevmediÄŸi hiç bir ÅŸeyi pazarlayamıyorsunuz. Sırf çocuklar istiyor diye, insanlar kalkıp DisneyLand’e gidiyor. Bir de süslemenin gizeminin iç mekana gizlenmesi çok önemli. AlışveriÅŸ merkezlerinin dışı süslenmesin demiyorum ama, insanlar önünden geçerken görebileceklerse, içeri girmezler. MaÄŸazalar içeride olduÄŸuna göre, biz de insanları içeriye çekecek iÅŸler yapmalıyız.Süslemelerde her yıl deÄŸiÅŸen trendler var mı?Tabii ki. Yurtdışında bu iÅŸi yapanların modayı belirledikleri toplantılar oluyor. Orada bu yılın yılbaşı süslemeleri için trendler belirlendi. Bizim hangi merkez için neler yapacağımızı söyleyemem ama yılbaşının kırmızı, altın sarısı ve yeÅŸilin kombinasyonundan oluÅŸan süslemelerinin deÄŸiÅŸeceÄŸini söyleyebilirim. Turuncu ve bakır renginin kombinasyonları olacak yılbaşı süslemelerinde.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!