Brezilyalı terlik markası Gisele ve Roberto Carlos ile atakta

Güncelleme Tarihi:

Brezilyalı terlik markası Gisele ve Roberto Carlos ile atakta
Oluşturulma Tarihi: Mart 31, 2006 19:35

Firmanın adı Grendene. Dünyanın en büyük terlik üreticilerinden biri. Geçen yıl 121 milyon çift terlik ürettiler. Şirket çatısı altında Ipanema ve Rider gibi dünyaca ünlü markalar var. Bu markaları Türkiye’ye Twigy getiriyor. Kadın terliği Ipanema’nın reklamlarında Gisele Bündchen, erkek terliği Rider’in reklamlarında ise Roberto Carlos rol alıyor.

Brezilyalı terlik markası Gisele ve Roberto Carlos ile atakta
İpanema markalı parmak arası terlikler Amazon’da yetişen bir reçineden, özel bir formülle hijyenik olarak üretiliyor. İlkokuldaki kokulu silgilerimiz gibi kokuyor. Rider marka erkek terliklerinin en büyük özelliği ise hava yastıklı olması. Reklam filminde Roberto Carlos top niyetine terlikle şut çekiyor. Terlik uçuyor, uçuyor, reklam icabı sevdiği kızın evinin duvarına çakılıyor. Ipanema ve Rider markalarını yakından tanımak için, Grenede’nin Yaratıcı Yönetmeni Edson Matsuo ile röportaj yaptım. Japon bir ailenin çocuğu olarak Brezilya’da doğdu. Tasarımla sekiz yaşında tanıştı. Mimarlık eğitimi aldı. Mezun olduktan sonra çeşitli firmalarda illüstratör, karikatürist, grafik tasarımcısı ve sanat yönetmeni olarak çalıştı. 21 yıldır Grenede için tasarım yapıyor. Markanın yaratıcı yönetmeni olan Edson Matsuo, yeni projeler ve fikirler üzerine çalışan 120 kişiden sorumlu. "Tasarımcılara sanatsal liderlik yapıyorum. Grendene’yi tüm dünyada bir moda markası yapmak için çalışıyorum. İyi bir tasarım insanın yaşam kalitesine değer katmalıdır" diyor. Matsuo, Japon asıllı bir Brezilyalı olarak, Japon icadı olan parmak arası terlikleri Brezilyalıların geliştirmesini doğal karşılıyor. "Çünkü Brezilya’daki kumsallar Japonya’da yok" diyor. Tasarım yaparken sekiz bin kilometrelik Brezilya sahillerinden ilham aldığını, çıktığı yolculuklardan beslendiğini söylüyor. Ekibiyle birlikte yılda 500 farklı model terlik tasarlayan Edson Matsuo, zaman zaman ünlü tasarımcılarla da çalışıyor. Donna Karan, Alexandre Herchcovith, Karim Rashid ve Judy Blame ilk aklına gelenler. Grenedene terliklerinin uzun ömürlü olduğunu söylüyor Edson Matsuo: "Birkaç yaz giyilebilir; fakat her yıl piyasaya sürülen yeni modeller tüketicileri cezbediyor ve genellikle terliklerini eskimeden değiştiriyorlar." Edson Matsuo’ya sorduk:Kate Moss’un başına gelenler Gisele’in başına gelirse?Reklamlarınızda ünlüleri kullanmanızın temel nedeni nedir? Bu hem yararlı, hem de riskli. Kate Moss’un başına gelenler Gisele Bündchen’in de başına gelse ne yaparsınız? - Olacakları kontrol etmek çok zordur. Başımıza geleceklerin kontrolü bizim elimizde değildir! Ne var ki fırsat yaratmak risk almakla ilişkilidir. Peki neden Roberto Carlos’u seçtiniz? Erkekleri parmak arası terlik giymeye teşvik etmeye mi çalışıyorsunuz? - Sporu ve coşkuyu desteklemek için onu seçtik. Sporla ilgili bir ürün her zaman gençlik, hareket ve dinamizm imajı yaratır. Fakat aynı zamanda ürünlerimizin erkeklere de hitap ettiğini vurgulamak istedik. Kadınların ayağı her yıl biraz daha büyüyor Twigy’nin sahibi Sinan Öncel 2006 yaz sezonunda Türkiye’ye gelecek terlik modellerini şöyle anlatıyor: "Edson Matsuo ve ekibi bu sezon canlı renkleri ve çiçek desenlerini kullanmış. Parmak arası modeller yine çok gözde. Ancak bu defa biraz daha platformlu olanlar tercih edilecek. Türkiye’de kadınların ayak numaraları her yıl biraz daha büyüyor. Bu yüzden numara dağılımında 39-40 ve 41’ler giderek çoğalıyor. Türk tüketicisi her zaman biraz topuklu giymek istiyor."
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!