Ambalaj deyip geçme

Güncelleme Tarihi:

Ambalaj deyip geçme
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 14, 2004 00:00

Kozmetik ürünleri sunuldukları şık ambalajları dışında, ÅŸiÅŸeleri ya da kutularıyla da dikkat çekiyor, ürünlerin içeriklerini de koruyucu bir görev üstleniyor. YaÅŸasın fonksiyonel tasarımlar...Ambalajların, tüketim dünyasında sadece gereksiz abartılar ve çevre için fazladan yükler olduÄŸunu düşünenlerdenseniz, o zaman sizi bu yazıyı mutlaka okmaya davet ediyoruz. Çünkü bir muhafazanın bugün kozmetik dünyasında katettiÄŸi yolun ardında aslında bambaÅŸka bir hikaye gizli... Bir ambalaj ilk bakışta ürünün tüm felsefesi hakkında bilgilendirici olmalı. Müşteri, satın aldığı ürünle arasında o anda bir iliÅŸki geliÅŸtirmeli. Müşteri üründen beklediklerini daha ürünü eline alır almaz ambalajından anlayabilmeli diyor kozmetikçiler. Peki, ya ‘ambalaja kanmak, benim için önemli olan öncelikle ürünün içeriÄŸidir’ diyen müşterilere ne demeli? Ä°ÅŸte, iÅŸin püf noktası da burada zaten. Dünyaca ünlü kozmetik markaları kutularda ya da ÅŸiÅŸelerde bizlere sundukları ‘fantastik içerik’lerini her anlamda ambalajlarına yansıtma çabası içindeler son yıllarda. Çünkü müşteri için önemli olan içeriÄŸin iÅŸtah açıcılığı ve sunduÄŸu bilgiler dışında ürünün içeriÄŸinden de izler taşıyor olması. Yani kozmetikçiler ürünlerinin içeriÄŸini korurken aynı zamanda son damlasına kadar müşteriye teslim etmek durumundalar.Ambalaj deyip geçmeyinBelirgin cilt tiplerine hitap eden yüksek teknoloji eseri kozmetik ürünleri seçici etkinlikliklerinin yanı sıra hassas özellikleriyle de öne çıkıyor artık. Vitamin, bitki ekstreli ya da özel içerikli... Ãœrünlerin herbiri sadece zarar vermeye kodlanmış bir dış dünyaya karşı savaÅŸmak zorunda. BirçoÄŸunun bileÅŸiminde koruyucu madde bulunsa da, kremler ışık, hava ve baÅŸka ciltlerle temas gibi dış etkenlere karşı savunmalara sahip deÄŸiller. Bunu saÄŸlayacak tek ÅŸey, mükemmel teknikli ambalajlar... Juvena ve Yves Saint Laurent, bitakım ürünlerinde kullandıkları aluminyum laminat torbalarıyla ürünün ışık ve havayla temasını önleyerek hem ömrünü uzatıyor hem ciltteki etkisini artırıyor, hem de son damlaya kadar... Prada ise ürünlerinde kullandığı tekli ambalajlar sayesinde minimal korumayla maksimum etkiyi artırma yoluna gidiyor. Bu arada, dünyaca ünlü kozmetik devlerinin bir ürünün geliÅŸtirilmesi için zamanlarının yüzde 70’ini harcadıklarını belirtmekte fayda var. Kazandıklarının yüzde 45’ini ise ambalajlar için harcadıklarını da unutmamalı.Ambalaj endüstrisi geliÅŸen teknolojiyle birlikte yaratıcılığa ve yeniliklere son derece açık. Çünkü hergün binlerce ürün vitrinlere çıkıyor dolayısıyla insanların seçiliÄŸi artıyor. Ãœrün yaratma ve geliÅŸtirme süreleri ise giderek düşüyor. Tasarım, geliÅŸtirme ve hatta konsept oluÅŸturma son yıllarda öne çıkmış durumda. Dolayısıyla ambalajın sadece üretilmesinin dışında içinin doldurulması ve hemen müşteriye sunulması gerekiyor.Kozmetikleri mikroptan korumak içinÃœretilen ürünlerin bileÅŸimlerindeki koruyucu maddeler, ürünü üretim aÅŸamasından depolama ve kullanım aÅŸamasına kadar mikroorganizmaların olumsuz etkenlerinden korumak için geliÅŸtirilmiÅŸtir. Bakteriler ve mantarlar uygun ortamlarda oldukça hızlı ürerler. Kozmetik ürünleri de onlar için ideal ortamlar sunar. Her kullanımda mikrop ürünün içine yerleÅŸir. Özellikle bir ürünün birden fazla kiÅŸi tarafından ve çok uzun süre kullanıldığı düşünülürse mikropların hızla çoÄŸalması ve o kozmetik ürününde kendileri için ideal ortamlar yaratması hiç de zor olmaz.Sıcak mekanlar, nemli banyolarda saklanan kozmetik ürünleri mikroorganizmalar için ideal birer ortamdır.DoÄŸal içerikli ürünler özellikle dikkat çekicidir. Bitki ekstreli ürünler mikroskobik mikropların hızla üremesi için ideal ortamlar yaratır.Kozmetik ürünlerinin birçoÄŸunun içeriÄŸinde önemli bir yere sahip olan su bu kirliliÄŸin en büyük sebepleri arasında yer alır.Kozmetik her zaman taze kalması içinVücudunuz için kullandığınız her ürünü kuru, havadar ve soÄŸuk yerlerde saklayın.Kozmetik ürünlerini asla buzdolabında saklamayın çünkü burası aynı zamanda nem deposudur. Nem de ürünün içeriÄŸini olumsuz yönde deÄŸiÅŸtirme etkisine sahiptir.Sünger, fırça ya da köpük aplikatörlerini düzenli olarak haftada en az bir kez yüz temizleme ürünleriyle ya da ÅŸampuanla yıkayın.Kompak ürünlerin makyaj süngerlerini asla doÄŸrudan rengin üzerinde bırakmayın. Cildin nem ve yağı ürünün dayanıklılığını azaltır.YaÄŸlı ciltler için kullandığınız kompakt pudraları uygularken en iyisi makyaj pamuÄŸu kullanmak ve hergün yenilemek.ÃœRÃœN MARKETBaÅŸtan çıkaran cazibeYumuÅŸak, belli belirsiz, Asya nefesi ile hayat bulan taze, parlak bir koku. ‘Gucci Eau de Parfum II’, kadın şıklığının seksi ve ışık saçan bir yorumu olarak karşımıza çıkıyor. Ruhu tamamen kendine özgü, çiçeksi-meyveli koku tabanında kolayca fark edilen misk var. Ayrıca güçlü bir duygusallığa sahip, tamamiyle baÅŸtan çıkarıcı. Parfümün ruhundaki diÅŸilik tende büyüleyici bir havaya dönüşüyor. Mandarin, acı portakal ve kuşüzümü ise doÄŸal bir ışığın gizli aktörleri. Zambak ve böğürtlenin karışımı ise kompozisyona duygusallık katıyor. Misk, taze yasemin ve sedir aÄŸacı ‘Gucci Eau de Parfum II’ye saflık ve sofistike bir anlam katıyor.Erkeklere özelAvon’un erkeklerin günlük bakım ihtiyaçlarını karşılayan ürünü ‘Avon for Men’ yoÄŸun nemlendirici krem, derin temizleme için yüz jeli, tıraÅŸ jeli ve tıraÅŸ sonrası balsamdan oluÅŸuyor. Seriye ait ürünlerin herbiri cildi pürüzsüzleÅŸtirme ve arındırma özelliÄŸiyle bilinen çay aÄŸacı özü içeriyor. Nemlendirici krem cildin elastikiyetini ve sıkılığını korurken, yüz jeli hafif ve nazik formülüyle cildi etkili bir ÅŸekilde koruyor. Hızlı köpüren jel ise pürüzsüz bir tıraÅŸa cildi hazırlıyor. TıraÅŸ sonrası balsama gelince; yÄŸ ve alkol içermediÄŸi için nemlendirici formülüyle kolayca emiliyor, cildi rahatlatıp ferahlatılyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!