Ahlaksız ve terbiyesiz değiliz ama çok seksi, biraz da arsızız

Güncelleme Tarihi:

Ahlaksız ve terbiyesiz değiliz ama çok seksi, biraz da arsızız
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2007 00:00

Erotik ve oyuncu bir iç çamaşırı markası Agent Provocateur (AP). Joseph Corre ve Serena Rees tarafından 1994’te Londra’da yaratıldı. Seksle ilgili her şeyi kalitesiz veya müstehcen gören İngiliz iffetine inat çok ama çok seksi tasarımlar yaptılar.

Böyle bir markanın reklam kampanyası ve katalogları sıradan olamazdı. Kylie Minogue ve Kate Moss’un oynadığı kısa filmler çektiler. İskambil kağıdı şeklinde kataloglar yayınladılar. Son olarak 2007-2008 sonbahar-kış koleksiyonlarını tanıtmak için bir kitap hazırladılar. Agent Provocateur’dan İç Çamaşırı Dersleri adlı kitapta "Sekreter" filmiyle büyük bir çıkış yapan Amerikalı sinema oyuncusu Maggie Gyllenhaal, Miss AP karakterini canlandırıyor. Markanın iki yaratıcısından biri olan Serena Ress’e göre fotoğraflarda gördüğünüz Maggie aşikar bir seks sembolü değil. Ama kendine güveni var, kendi seksapeli üzerinde kontrol sahibi ve bu onu hem erkek hem de kadınlar için çekici kılıyor.

Böylesine iç gıcıklayıcı bir markayı nasıl yarattınız?

- Başlangıçta fikrimiz iç giyim ürünleri, parfüm ve buna benzer güzel ürünler satan bir yaşam tarzı mağazası açmaktı. O dönemde stil sahibi, sofistike iç giyim ürünleri satan bir mağazanın olmadığını fark ettik. İşe tam bu noktadan başlamak istedik ve Londra Soho’daki ilk mağazamızı açtık. Anında, son derece yoğun ve şaşırtıcı bir ilgiyle karşılaştık.

Bu markanın felsefesi ne kadar sizin hayatınız? Markanızla ne kadar benziyorsunuz?

- İkiz kardeşiz diyebilirim. Agent Provocateur benim hayatım. Tasarımdan mağaza düzenlemelerine, mobilyalarına kadar. Kişisel olarak sevmediğimiz hiçbir şeyi mağazalarımızda satmayız.

Bu tahrik edici çamaşırları nasıl tasarlıyorsunuz?

- Agent Provocateur kadını aslında her kadındır; toplumun her kesiminden gelebilir, farklı yaşta ve biçimde olabilir. Tasarım yaparken bunu asla unutmuyoruz. Mesela Fransız dantellerinden oluşan koleksiyonumuz Love’da daha klasik ve ölçülü tasarımlar var. Mor ve siyah puantiyelerden oluşan "Jesse" koleksiyonu canı oyun oynamak isteyen kadınlar için. "Cendrillio" koleksiyonu ise kendini çok seksi ve edepsiz bulanlar için.

Seksilik ile bayağılık arasında ince bir çizgi vardır. Siz bayağı olmamak için neye dikkat ediyorsunuz?

-
Bizim iç giyim ürünlerimiz seksi ve arsızdır ancak ahlaksız değildir. Agent Provocateur terbiyesizliğin ve açık saçıklığın sınırlarını asla geçmez. Ayrıca biz, tasarımlarımızı yüksek kalite kumaşlarla tamamlarız.

Sizin Victoria Secret’dan ne farkınız var?

- Biz, Agent Provocateur’ün dünyanın en önde gelen lüks moda markası olduğunu düşünüyoruz. Hiçbir markanın sunmadığı ürünlere ve marka felsefesine sahibiz.

Ayakkabı, mücevher, parfüm gibi yan ürünleriniz var. Hangisi daha önemli? Güzel kokmak mı, yüksek ökçeler mi, göz kamaştıran takılar mı?

- Söylediklerinizin hepsi bir bütün. İç çamaşırı, baştan çıkarmanın görsel boyutunu oluşturuyor. Bunun yanında kokunun hissettirdikleri de önemlidir. Biz erotik atmosferler için kokulu mum bile üretiyoruz. Seksi yüksek ökçeler, jartiyerli çoraplar ve takılar.... Hepsi baştan çıkarma operasyonuna hizmet eden askerler.

Agent Provocateur marka iç çamaşırları giyen her kadın seksi olabilir mi?

-
Agent Provocateur, her kadın içindir. Seksi bir şeyin içine girdiğiniz anda kendinizi gerçekten seksi hissedersiniz. Kendinize güveniniz artar.

Nelerden ilham alıyorsunuz?

- Sanat, moda, mobilya ve ürün tasarım kitaplarını takip ediyorum. Dünyanın dört bir yanından aldığım, ilham verici birçok kitap var, neredeyse bir kütüphaneye sahibim! İnce detayları görme konusunda özel bir yeteneğim var ve gündelik gözlemlerim sırasında da pek çok bilgi topluyorum.

Markanızın reklamları ve katalogları her zaman çok ses getirdi. Geçen yılki Kate Moss’lu reklamınızı internetten izlemek isteyenler server’ları çökertmişti değil mi?

- Evet. Çünkü çok seksi bir filmdi. Daha önce, Kate’in bir rol sırasında konuştuğunu kimse duymamıştı. Web sitemiz günde ortalama 5 milyon kez ziyaret ediliyor. 300 bin AP Club üyemiz var ve Kate Moss’un filmi geçen yıl 100 bin kişi tarafından izlendi.

Bu yıl film çekmediniz, yerine bir kitap çıkardınız. Neden?

- Biz her yıl, koleksiyonumuzu sunmak için yeni bir format buluruz. Daha önce oyun kartları, gazeteler, filmler yapmıştık. Bu yıl da illüstrasyon ve yazılarla tamamladığımız bir kitap hazırladık. Müşterilerimize koleksiyon yapmaları ve her yıl dört gözle beklemeleri için yeni şeyler vermeyi seviyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!