60 ülkeye gümüÅŸle yayıldı ‘So Chic’ zinciri kuruyor

Güncelleme Tarihi:

60 ülkeye gümüşle yayıldı ‘So Chic’ zinciri kuruyor
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 19, 2005 00:00

Sezgin Mücevherat’ın patronu Hakan Sezgin, baba mesleÄŸi kuyumculuktan yola çıkıp 60 ülkeye ihracat yapabilen bir ÅŸirket yarattı. Yılda 10 ton gümüş iÅŸleyen Sezgin Mücevherat, ÅŸimdi ‘So Chic’ maÄŸazalarıyla Türkiye ve dünyada zincir oluÅŸturacak.MÃœCEVHERAT iÅŸinde ‘gümüşten’ hareketle farklı çizgi sergileyen Sezgin Mücevherat Gümüşçülük Sanayi A.Åž.’nin sahibi ve Genel Müdürü Hakan Sezgin, babasının 1950’lerde bir Ermeni ustadan öğrendiÄŸi sanatı uluslararası ticaretle buluÅŸturmayı baÅŸardı. 60 ülkeye ihracat yapan firma ÅŸimdi uluslararası marka olma yolunda en önemli yatırımını yapıyor ve kendi kurduÄŸu So Chic (çok şık) maÄŸaza zincirinde çok büyük markaları buluÅŸturuyor.BABADAN AYRILDIM: Hakan Sezgin şöyle baÅŸlıyor anlatmaya: ‘Rahmetli babam bu iÅŸe 1950’li yıllarda baÅŸlamış. Gümüş iÅŸini bir Ermeni ustadan öğrendi. Babamın Kapalıçarşı’da bir dükkanı vardı. Gümüş ve altın mücevherler satardı. Ben de yaz tatillerimde yanında çalışırdım. Okul hayatı bittikten sonra ticarete atılmaya karar verdim ve babamla yollarımı ayırdım. Küçük bir sermaye ile ben de Kapalıçarşı’da bir dükkan açtım. Ben tamamen gümüşe odaklandım. Önceleri sadece turistik bölgelere mal satıyorduk. 1987’de Aksaray’da küçük bir atölye de kurdum. Daha sonra da yurtdışındaki fuarlara katılmaya ve küçük çaplı ihracat yapmaya baÅŸladım. Åžu anda Avcılar’da 2 bin 250 metrekarelik bir fabrikaya ve Çemberlitaş’ta 750 metrekarelik bir yönetim merkezine sahibim. Yılda 12 farklı fuara katılıyorum. Yılda 10 ton gümüş iÅŸliyoruz.’KRÄ°Z SAYESÄ°NDE: Hakan Sezgin, kurduÄŸu ÅŸirketi uluslararası geliÅŸtirme fikrinin büyük ölçüde ‘ekonomik krizler’den kaynaklandığını söylüyor ve şöyle konuÅŸuyor: ‘Ekonomik krizler bize çok ÅŸey öğretti. Ä°hracat çalışmalarımıza çok daha fazla ağırlık verdik. Ä°ÅŸimizi büyütmeye yarayan en önemli fırsatları krizlerden çıkardığımız derslerle deÄŸerlendirdik. Esnaf zihniyetinden uzaklaşıp, markalaÅŸma mantalitesine kavuÅŸmamıza da bu krizler neden oldu. Onun haricinde de gerçekten çok yoÄŸun çalışıyoruz.’SO CHIC YAYILACAK: Hakan Sezgin, yeni kurduÄŸu ve hızla geliÅŸtirmeye baÅŸladığı So Chic maÄŸaza konseptinin de sektörde ilk olduÄŸunu söylüyor ve şöyle anlatıyor: ‘BaÅŸta Avrupa ülkeleri olmak üzere gümüş takıya yoÄŸun ilgi var. Bu ilgi birkaç yıldır ülkemizde de kendini göstermeye baÅŸladı. Altının yatırım özelliÄŸini yitirmesi yüzünden büyük ÅŸehirlerde kadınlar gümüş takıyı çok tercih ediyor. Gümüş sektörü de son dönemde işçilik kalitesini, üretim teknolojisini çok geliÅŸtirdi. Gümüş sektöründeki 55 yıllık toptan satış tecrübemizi perakendeye yaymak istedik. Ä°stanbul’da 3, Antalya’da 2, Ankara ve Bodrum’da 1’er tane olmak üzere 7 So Chic maÄŸazası açtık. Amacımız 2006 sonuna kadar 30 maÄŸaza olmak. Sadece bu yıl 10 maÄŸaza daha açacağız. Yurtdışında da yaymayı planlıyoruz. Türk Cumhuriyetleri’ne, Rusya’ya ve Balkan ülkelerine yönelik temaslarımız baÅŸladı.’SEZGÄ°N Mücevherat’ın sahibi Hakan Sezgin, ‘So Chic’leri tasarlarken öyle bir konsept yaratmalıydık ki gümüş alanında daha önce hiç yapılmamış bir ÅŸey olmalıydı. Tabii ki bu konsepti ortaya çıkarırken, dünyanın en ünlü markalarının gümüş mücevher distürübitörü olmamız da büyük bir avantaj saÄŸladı. Yurtdışında bu konsepte benzer maÄŸazalar var ama hiçbirinde So Chic’lerde olduÄŸu kadar ürün ve marka çeÅŸitliliÄŸi yok. Fiyatlar da öyle; So Chic’lerde 10 YTL ile 500 YTL arasında herkesin zevkine ve kesesine uygun gümüş takı bulmak mümkün. Hem kendi ürünümüz hem de ithal gümüş takılar satılıyor’ dedi.Cironun yüzde 60’ı ihracattan geliyorSEZGÄ°N Mücevherat, bu sektörün tasarım ve marka merkezi olan ülkelere de ihracat yapıyor. Ä°talya, Almanya, Fransa, Amerika, Kanada, Güney Afrika, Hollanda, Ä°ngiltere, Japonya, Karayipler önemli ihracat pazarları olmuÅŸ. Toplam 60 ülkeye ihracat yapabilen firma, 10 milyon dolar dolayındaki cirosunun yüzde 60’ını da ihracattan yapıyor. Firmanın gümüş takıda Türkiye ve bölge ülkeleri için distribütörlük aldığı ünlü markalar arasında United Colors of Benetton, Sisley, Mexx, Esprit, Pierre Cardin, Joop, Marc O’polo, Chiemsee, Thomas Sabo ve Elle gibi devler var.Dünya liderleri, Forum Ä°stanbul için geliyorEKONOMÄ°DEN siyasete, teknolojiden stratejistlere kadar alanında dünyada genelinde söz sahibi olan uzmanlar Forum Ä°stanbul çatısı altında Ä°stanbul’da bir araya geliyor. BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan’ın da katılacağı 4-6 Mayıs tarihleri arasında Swiss Otel’de gerçekleÅŸecek Forum Ä°stanbul’da; Türkiye’nin önündeki fırsatlardan ne kadar haberdar olduÄŸu, Türkiye’nin AB’ye katılımının dengeleri nasıl etkileyeceÄŸi, bilgi toplumunun önemi ve bölge istikrarının nasıl korunacağı, bilim ve teknoloji politikalarının kalkınmaya etkisi, tarımsal teknolojiler ve gıda güvenliÄŸinin nasıl saÄŸlanacağı gibi konular tüm ayrıntılarıyla ele alınacak.Gümüş ve altın draje üretiminde iddialıyızHELÄ°S Draje Gadı Sanayi ve Ticaret Limited Åžirketi, gümüş ve altın draje üretiminde uzmanlaÅŸacak. 2004 yılında üretime baÅŸlayan ÅŸirket, ilk yıl 200 milyar lira ciro yaptı ve 5 kiÅŸilik ekibiyle draje sektörüne odaklandı. Åžirketin sahibi Mahmut Demiryol, ‘Biz vizyonumuzu draje üretimi üzerine kurduk. GaziosmanpaÅŸa Küçükçöy’de 200 metrekarelik imalathanemizde üretim yapıyoruz. 22 ayar altın ve isteÄŸe baÄŸlı olarak farklı ayarlarda gümüş draje de üretiyoruz. Türkiye’de draje üreten firmalar aslında çikolatacı firmalardır ve çeÅŸit olsun diye draje üretirler. Biz ise sadece draje üzerinde uzmanlaÅŸmak için yola çıktık. Ayda 2 ton üretim yapıyoruz’ dedi.Ä°stihdamla imtihan tehlikeli kavÅŸaktaÄ°STANBUL Tekstil ve Konfeksiyon Ä°hracatçıları BirliÄŸi (Ä°TKÄ°B) BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu, binlerce küçük ve orta boy iÅŸletmenin yer aldığı tekstil ve konfeksiyon sektöründe bir süredir devam eden ‘maliyete baÄŸlı rekabet sorunu’ için uyardı. Ä°stihdamın lokomotifi sektördeki iÅŸ kaybının bütün toplum için önemini vurgulayan OrakçıoÄŸlu, ‘Artık filmlerde görülen türden ÅŸehir suçları ara sokaklara kadar girdi. Ä°ÅŸsiz ve eÄŸitimsiz kitleler kentlerin içinde gettolar oluÅŸturmaya baÅŸladı. Ä°nsanınıza çalışarak kazanma hakkı vermediÄŸiniz sürece suçun önüne geçemezsiniz’ dedi. Ä°TKÄ°B BaÅŸkanı OrakçıoÄŸlu, Türkiye’nin istihdamını sırtlayan sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalınamayacağını belirterek, ‘Ülke ÅŸehir suçlarıyla çalkalanıyor. Türkiye’nin istihdamla imtihanı tehlikeli bir kavÅŸakta’ dedi. Ekonomist’ten giriÅŸimciiçin ‘500 Yeni Ä°ÅŸ Fikri’EKONOMÄ°ST Dergisi tarafından hazırlanan ve giriÅŸimcilere yeni fikirler veren ‘Yeni Ä°ÅŸ Fikirleri’ dergisi çıktı. Garanti Bankası’nın ana sponsorluÄŸu ve Cisco Systems’in katkılarıyla hazırlanan dergi, Ekonomist’ten bağımsız olarak 5 YTL fiyatla satışa sunuldu. Gıdadan ayakkabı maÄŸazacılığına, giyimden saÄŸlığa, teknolojiden mobilyaya kadar çok sayıda iÅŸ kolunda verilen bayilik ve francising imkanlarının bulunduÄŸu dergide çok özel bazı iÅŸlerle ilgili uzman analizleri de yer alıyor. Son dönemlerin en gözde iÅŸ kolları arasında gösterilen ‘çay evi’, ‘zeytin butiÄŸi’, ‘evlere ütü hizmeti’, ‘özel dedektiflik bürosu’, ‘ekstrem sporlar’, ‘kozmetik ve güzellik salonu’ bunlardan sadece birkaçı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!