İlginç bir araştırma

Güncelleme Tarihi:

İlginç bir araştırma
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2005 00:00

İNGİLTERE'de Taylor Nelson Sofkus adlı şirket tarafından 10-19 yaş arasındaki çocuk ve gençleri kapsayan, sonuçları bakımından dikkati çeken bir araştırma yapıldı.Bu araştırmaya göre, bu yaş grubunun yüzde 68'i televizyonda futbol izliyor. Atletizmi televizyonda izleyenlerin sayısı yüzde 25, kendilerinin de futbol oynadığını belirtenler ise yüzde 58.Sonuçlara bakıldığında ColaTurka'nın Beşiktaş'ın forma sponsorluğunu alması doğru bir karar olarak gözüküyor. Acaba öyle mi? Önce şunu ifade edelim ki, bu yaş grubunun televizyonda yüzmeyi izleme oranı yüzde 14 de olsa yüzde 45'inin yaptığı tek spor yüzme. Evet, yüzme çocuklar ve gençler arasında en çok sevilen spor. Beşiktaş'ın ise yüzme sporu ile hiç ilgisi yok. Çocuklar çok önemliAraştırmalar derinleştikçe, bu yaş grubundaki çocukların kulüplerin sponsorlarını ebeveynlerinden daha iyi tanıdıkları ortaya çıkmaktadır. Çocuklardan marka sıralaması istendiğinde ilk söyledikleri Nike ve onu takiben Adidas ve Vedafon (cep telefonu operatörü) gelmektedir. Ebeveynler ise Vedafon, Adidas ve Nike firmalarını sıralamaktadır. İngiltere'de Birinci Lige "Premier Lig" adı verildi. Bizde ise benim önerimle Birinci Lig "Süper Lig" olarak federasyonumuzca tanımlandı. Premier Lig'in sponsoru olan Barccay Card, hem çocuklar, hem de yetişkinler tarafından en çok tanınan isim. Futbol Federasyonu Başkanı Levent Bıçakcı da "ligimize marka adı verelim" şeklinde açıklama yaparken sanırım bunu düşünmekteydi. Aynı yaş grubundaki çocuklar TV izleniminde forma üzerinde markaların sadece yüzde 11'ini hatırlıyorlar. Ebeveynlerin ise yüzde 14'ü forma markalarının ne olduğunu biliyor. Ülkemizde futbol çok konuşuluyor. Şirketler, kulüplerin formalarına büyük paralar ödüyor. Acaba bu kararları vermeden önce araştırma yapmaları gerekmiyor mu? Olimpiyatların önemiDünyada en fazla sponsor reklamı Olimpiyat Oyunları'nda alınmaktadır. Bunu FIFA takip etmektedir. Ülke sponsorluğunda ise gene Olimpiyat Komiteleri önde gelmektedir. Çünkü, IOC'nin ülke temsilcisi olarak görevi, Fair play'i ve marka ciddiyetini temsil etmektir. Sponsor ve reklamcı için spor çok önemli bir araçtır. Ancak, sporla yapılan reklamlarda doğru mesajların doğru mecralarda verilmesi gerekir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!