İkinci pilotların isyanı

Güncelleme Tarihi:

İkinci pilotların isyanı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 1999 00:00

Haberin Devamı

Formula 1, ikinci pilotların şampiyonları zorlamasıyla devam ediyor.

Bugün Formula 1'in onuncu yarışı Almanya'nın Hockenheim pistinde yapılacak. Şampiyona lideri Hakkinen sıkıntılı. Ferrari'nin yeni birinci pilotu, son yarışın galibi Irvine iki puan arkasında. Takım arkadaşı İskoç Coulthard da dünya şampiyonluğunu istiyor. O kadar istiyor ki, geçen pazar Avusturya'da hızını kesmemek için Hakinen'e çarpmaktan çekinmedi.

Hakinen, aldıkları puanlarla şampiyonluk iddiası bulunan bu iki ‘‘ikinci pilotla’’ mücadele edecek. Finli pilotun arkasında ‘‘çılgın irlandalı ve en az onun kadar ateşli bir kandan gelen İskoç Coulthard var. Şampiyonada dördüncü ve altıncı sıradaki pilotlar, Frentzen ve Ralf Schumacher de sezon başlarken ikinci pilot konumundaydı.

İngiltere Grand Prix'sinde Ferrari pilotu Micheal Schumacher'in geçirdiği kazada ayağının kırılmasından sonra herkes şampiyonadaki heyecanın bittiğini düşündü. Geçen yılın şampiyonu Finli pilot Mika Hakinen'i zorlayacak kimse kalmamıştı. Ancak Hakinen beklediği rahatlığa o yarışta kavuşamadı. Sol arka lastiği kopunca yarış dışı kaldı. Takım arkadaşı Coulthard birinci, Ferrari'den Irvine ikinci olmuştu. Ama yine de Hakinen 40 puanla Irvine'in 8 puan önünde birinci sıradaydı. Coulthard ise 22 puanla beşinci sıradaydı.

Hakinen'in geçen hafta Avusturya'da liderliğini perçinlemesi bekleniyordu ama olmadı. Daha ikinci virajda takım arkadaşı Coulthard onu fren yapmadan içerden geçmeyi denedi. Ama Hakinen bu atağı savuşturmak için içeriye doğru hamle yaptı. Herhalde takım ikinci pilotun yavaşlayarak kendisine yol vereceğini düşünmüştü. Ancak sezon başında ‘‘dünya şampiyonu olmak için son şansı’’ denen Coulthard hızını kesmedi ve Hakinen'e çarptı. Hakinen spin attı ve 22'inciliğe düştü. Bu, Mclaren'de Coulthard'ın isyan bayrağıydı. Yarışın önemli bir bölümünü önde götürdü. Ancak Irvine daha kısa süreli bir pit yapınca Coulthard'ın önüne geçti ve yarışın son turlarını, kendisine giderek yaklaşan Coulthard'ın önünde kazandı. Hakinen'se her zamanki gibi yılmadı ve üçüncülüğe kadar yükseldi.

Ancak yarış sonrası Hakinen'in yüzünden düşen bin parçaydı: ‘‘Üçüncülükten hoşnut değilim. Hayalkırıklığına uğradım ve çok kızgınım’’. Bunlar buz surat Hakinen'den şimdiye dek duyduğumuz en sert sözler. Coulthard ise ‘‘Hata benimdi ve çarpışma kabus gibiydi’’ diyerek Hakinen'den özür diledi. Ancak ‘‘Ona geçmişte çok iyilik yaptım. Bana birşey borçlu. Bu bir çeşit geri ödemeydi. Ama bana hálá borçlu’’ sözleri şampiyonluk için iddialı ve hırslı olduğunu gösteriyor.

YÖNETİCİLER TEMKİNLİ

Mc Laren'in yöneticileri de şimdilik sürücüleri arasındaki rekabete müdahale etmiyor. Ron Dennis ‘‘Biz iki arabaya eşit şans tanıyoruz. Eğer iki arabanın yarışmasına izin verirseniz böyle şeyler olabilir. Bu motor sporlarının bir parçası’’ diyor. Norbert Haug soğukkanlılığın ötesinde takım içi rekabeti kızıştırıyor: ‘‘Bu çapışma Mika'ya ve takıma dünya şampiyonluğunu kaybettirebilir. Böyle olsa bile sorun yok. Pilotların bu sorunu birlikte halletmeleri, onları sürekli kontrol etmekten iyidir.’’

İrvine'ın isyan bayrağı ise Ferrari'ye çok daha pahalıya mal oldu. İrvine sezonun ilk yarışını Scumacher ve Mc Laren'lerin sorunlarından faydalanarak birinci sırada tamamladığında kariyenin ilk Grand Prix birinciliğini elde etmişti. Schumacher'le eşit şans istediğini şampiyona için iddialı olduğunu söylemişti. Ondan sonraki yarışlarda da, geçen sezon bazı yarışlarda yaptığı gibi Schumacher'den daha iyi start alarak önüne geçti. Bir süre sonra da yol verdi. Böylece ‘‘Ben de onun kadar iyiyim’’ mesajını pistte de vermiş oldu. Kanada'da Micheal Scuhamacher duvara toslarken o üçüncülük kürsüsüne çıkarak Ferrari'nin markalar şampiyonasındaki liderliğini korudu ve kendisi de sürücüler şampiyonasında iddialı konuma geldi.

İngiltere Grand Prix'si öncesi Schumacher oldukça huzursuzdu. Otomobilin ayarları bir türlü istediği gibi olmuyordu ve performansı da oldukça düşüktü. Yine kötü bir start aldı. Yine Irvine'a geçildi. Irvine'ı geçti ama Irvine gaz kesmiyordu. Bu arada start alamayan iki otomobil yüzünden yarış durdurulmuştu. Ancak Schumacher bunu bilmiyordu. Biraz sonra yapacağı kazayı dramatik kılan da bu oldu. Schumacher, bir virajda içten geç fren yaparak geçmek istedi. Büyük ihtimalle Irvine'ın bu kez geçişe izin vereceğini düşünüyordu. Ancak Irvine kılını kıpırdatmadı. Schumacher bu yüzden çok geç fren yaptı ve tekerleklerin kilitlenmesi sonucu duvara çarptı. Schumacher bacağını altı hafta süreyle, şampiyonluk umudunu da bu sezonluk yitirmişti. Ferrari yarıştan sonra, kayıp bir vidanın Schumacher'in sağ arka lastiğinin fren hidroliğinin boşalmasına ve bunun da kazaya yol açtığını açıkladı. Ancak herkes biliyordu ki, Irvine o kadar ısrarcı olmasa Schumacher o kadar geç fren yapmayacak ve kaza olmayacaktı. Belki de yarış sonrası Ferrari'nin tek kozu olarak kalan Irvine'ın moralini bozmamak için bu düşünce pek dile getirilmedi.

GENÇ SCHUMACHER

Irvine, ‘‘Schumacher bir daha geri dönmeyebilir’’ diyerek takımdaki birinci pilot konumunu sağlamlaştırmak istiyor. Bir yandan da birinci pilot olmanın ne demek olduğunu yeni yeni anlıyor. Takım ve İtalyan basını tüm umudu kendisine bağlamış durumda. Yarış liderliğinin gerilimini de Avusturya Grand Prix'sini saniyenin üçte biri farkla kazandığında anladı: ‘‘Yarışın sonuna doğru otomobilimden çıkan duman büyük olasılıkla beynimden geliyordu aslında. Aynı anda çok fazla şey düşünmek zorundaydım. Yakıt, lastikler ve frenler konusunda hep endişeliydim ve Coulthard arkamdan hızla geliyordu. Damalı bayrağın olması gerekenden erken sallanmasını çok istedim’’.

İşin ilginç tarafı şampiyonada dördüncü ve altıncı sıradaki pilotlar, Frentzen ve Ralf Schumacher de sezon başlarken ikinci pilot konumundaydı. Jordan'da Frentzen dünya şampiyonu Damon Hill'in kötü performansı sonucu birinci pilotluğa terfi etti. Zaten Hill de bu sezon sonunda Formula 1'i bırakacağını açıkladı. Willams'a büyük umutlarla Indy Car'dan gelen Alex Zanardi de bekleneni veremedi şimdiye kadar. Formula 1'in en genç pilotu Ralf Schumacher takımı adına puanları birer ikişer toplayan isim oldu.

Pilotlar Şampiyonası’nda

son durum

1-Hakinen 44

2-Irvine 40

3-M. Schumacher 32

4-Frentzen 29

5-Coulthard 28

6-R.Schumacher 19

Takımlar Şampiyonası’nda son durum

1- Ferrrari 74

2- Mc Laren 72

3- Jordan 34

4- Williams 19

5- Benetton 16

6- Stewart 12

Kalan Yarışlar

1 Ağustos Almanya (Hockenheim)

15 Ağustos Macaristan (Hungaroring)

29 Ağustos Belçika (Spa Francorchamps)

12 Eylül İtalya (Monza)

26 Eylül Almanya (Nurburgring)

17 Ekim Malezya (Kuala Lumpur)

31 Ekim Japonya (Suzuka)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!