Güncelleme Tarihi:
Ancak bu sıfır beden tasarımı ısınma problemlerine yol açtı ve motordan tam anlamıyla verim alınamadı. Japon üretici bu problemleri ardından geçen kış boyunca motorun bazı parçalarını büyütmek için çalıştı.
Aerodinamik avantaj sağlayan bu 'sıfır beden' tasarımına sadık kalmaya devam etse de 2017'den itibaren gelişim puanı (token) sisteminin kalkacak olması Honda'yı daha derin bir analiz yapmaya itiyor.
2017 yılında gelecek hızlı araçlar ile birlikte motorun iki tarafında yer alan Mercedes tarzı turbo ve kompresör yaklaşımının daha avantajlı olacağı düşünülüyor.
Honda'nın F1 başkanı Yusuke Hasegawa, her şeyin mümkün olduğunu söyledi.
"Gelecek sezon her şeyi değiştirebiliriz. Henüz tam özelliklere ve düzene karar vermedik, ancak tasarımın daha geniş olması daha iyi olabilir.
Yepyeni bir motor tasarımı yapıp yapmayacakları sorusuna Hasegawa "Evet. Elbette. Bu oldukça mümkün" yanıtını verdi.
Hasegawa, 2017'de yapılacak değişiklikler ile beraber Mercedes'e daha yakın olmayı umuyor.
"Motoru geliştirmek için her şeyi yapmalıyız. Ne yapacağımıza henüz karar vermedik ancak ihtiyacımız olan her şeyi yapacağız."
Kararın ne zaman verileceği sorusuna Hasegawa "Sezon sonuna kadar karar vermemiz gerekiyor. Her takım Eylül/Ekim aylarında tasarımı düzeltmeye çalışır" dedi.