Ziylan, İtalyan ayakkabı markasını alıyor, kapıyı yeni fırsata açık tutuyor

Güncelleme Tarihi:

Ziylan, İtalyan ayakkabı markasını alıyor, kapıyı yeni fırsata açık tutuyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2011 00:00

Ülker’in Godiva’yı alarak açtığı yoldan giden Türk şirketleri, global markaları bünyelerine katmaya devam ediyor. Flo ve Polaris’in sahibi Ziylan Grubu, bir İtalyan markayı satın alıyor. Ziylan Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “41 ülkede 51 mağazası olan İtalyan ayakkabıcıyı alıyoruz” dedi.

ÜLKER’in Godiva’yı alarak Türk şirketlerinin global markaları büyesine katabileceğini güçlü bir adımla göstermesinin arkası gelmeye başladı. Şimdi benzer bir örnek de ayakkabı alanında geliyor. Flo ve Polaris’in sahibi, Türkiye’nin ayakkabı alanında en büyük gruplarından Ziylan, ismini açıklamadığı İtalyan bir ayakkabı markasını satın alıyor. Ziylan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, alacakları markanın henüz Türkiye’de mağazalaşmadığını ama satıldığını ve herkes tarafından tanındığını söyledi. Ziylan, “Görüştüğümüz marka İtalya’da gençlere yönelik üretim yapıyor. Dünyada 41 ülkede, 51 mağazası var” dedi. Soysal Danışmanlık’ın Hürriyet Gazetesi ve CardFinans sponsorluğunda düzenlediği Perakende Güneşi Ödülleri sohbet toplantısında, Ziylan’ın İtalyan marka alacaklarını açıklaması üzerine Derimod’un sahibi Ümit Zaim, eliyle bir “Atma” manasına gelen bir işaret yaptı. Bunun üzerine Ziylan, “Sen bana markadan haber ver” diyerek şakalaştı.

Altı ayda tamamlanacak

Görüşmelerin 6 ayda sonuçlanacağını ifade eden Ziylan, tam alım bedelini açıklamadı. Mehmet Ziylan markayı sadece Avrupa’da büyümek için almadıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: “Marka Flo ve Polaris gibi grup markalarımızdan biri haline gelecek. Onu hem Türkiye’de hem de Avrupa’da büyüteceğiz. Ama Flo ve Polaris için de yurtdışında büyüme planlarımız var. Bunları askıya alıyor değiliz.”

Başka markalar da alacak

Son 3 yılda büyümelerinin yüzde 50’nin altına inmediğine dikkat çeken Mehmet Ziylan şöyle konuştu: “Geçen yıl yüzde 62 büyüdük. Bu yıl yüzde 55 büyüyeceğiz. 2012 hedefimiz ise yüzde 35-40. Kimse 2012-2013’te mağaza açmayı durdurmayacak. Belki ayağımızı gazdan çekeriz ama frene basmayız. 1974’de Almanya’da organize perakendenin toplamdan aldığı pay yüzde 74’dü. Bugün organize perakendenin Türkiy’deki payı yüzde 35’lerde. Bu da gidilecek çok yol olduğunun göstergesi. Başka markalar almak konusunda fırsatları değerlendireceğiz.”

‘Mutluluk borsası’ düşerse, çalışana çikolata dağıtıyor

PERAKENDE Güneşi Ödülleri kapsamında ‘En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması’ ödülü kazanan DeFacto’nun Eğitim ve Mutluluk Müdürü Gülbeniz Akduman, nisan ayında başladıkları bir uygulamayla çalışanlarının mutluluklarını ölçtüklerini ve bir nevi mutluluk borsası kurduklarını söyledi. Akduman mutluluk artırıcı önlemlerini şöyle anlattı: “Çalışanların ekranlarına belirli butonlar koyduk. Onlar ‘Ah şu yöneticim’, ‘Ah şu mesai” gibi butonlara basıyor. Biz de mutsuz olduklarını anlayıp anlık vitaminler uyguluyoruz. Mesela gitarla yanına gidip çikolata dağıtıyoruz.”

Kamer: Biz açız, bir marka patlatsak gerisi gelecek

EN Beğenilen Perakende Kuruluşu Kuyum, Mücevher Mağazaları dalında ödül alan Atasay’ın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cihan Kamer, şunları dile getirdi: “Türkiye’den çıkacak 10 global marka arasında neden Atasay da olmasın. 3-5 yıl öncesine kadar fasoncuyduk. Kendi özgün tasarımlarımız olmadan markalaşmak zor. Yurtdışında marka satın almayı düşünüyoruz. Bundan gurur da duyuyorum. Ülker’in Godiva’yı alması bu anlamda bir devrimdi. Tiffany’yi alırız diye şaka yaptım ama gerçekten bunu yapabilecek güçteyiz. Avrupalılar yüzyıllardır markalara alışkın. Biz açız bu konuda; bir tane patlatsak ne iş çıkacak. Gerisi mutlaka gelecek. Önümüzde yürüyecek değil, koşacak yollar var.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!