Yılbaşı alışverişinde ‘indirim mağduru olmayın’ uyarısı

Güncelleme Tarihi:

Yılbaşı alışverişinde ‘indirim mağduru olmayın’ uyarısı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2023 07:00

Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, yılbaşı alışverişinde mağazalardaki ‘indirim’ gibi çeşitli kampanyalarla fiyat aldatmacasına, internet üzerinden yapılan satış işlemlerinde sahte sitelere, ‘çekiliş’ vaadiyle sosyal medya reklamları veya telefon dolandırıcılarına karşı dikkatli olmaları konusunda tüketicileri uyardı. Gündüz, “Yılbaşı alışverişinde kampanya mağduru olmayın” dedi.

Haberin Devamı

Yılbaşı alışverişinde ilgi çekmek için mağazalarda ‘sürpriz indirim’ gibi çeşitli sloganlarla kampanyalar arttı. Özel günlerde satışların artması için düzenlenen kampanyalarla tüketicinin artan alışveriş isteği, kötü niyetli satıcıları, dolandırıcıları da cezbediyor. Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, mağazalarda düşük fiyat aldatmacası, internet alışverişlerinde sahte site, sosyal medya reklamlarında sahte ürünlere karşı tüketicileri uyardı. Gündüz, telefon ve internet dolandırıcılığında kötü niyetli kişilerin kimlik ve banka bilgilerini ele geçirmeyi, kendi hesaplarına para göndertmeyi hedeflediğinden bahsetti.

DÜŞÜK FİYAT OYUNU VAR

Gündüz, yılbaşı nedeniyle hediyelik eşya ve konaklama, seyahat gibi hizmetlere talebin arttığını hatırlattı. Bu dönemde internet üzerinden yapılan mal ve hizmet alışverişlerinde yoğunluk yaşandığını anlatan Gündüz, artan fiyatlar nedeniyle tüketicilerin daha uygun rakamla mal ve hizmet satan işletmeleri tercih ettiğini belirtti. Gündüz, tüketicileri internet üzerinden yapılan alışverişlerde kötü niyetli bazı satıcılara karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Haberin Devamı

'FİYAT ARAŞTIRMASI YAPIN'

Mal ve hizmet fiyatlarını düşük göstererek tüketicilerin ilgisini çeken, sonrasında daha az kaliteli ya da farklı ürün gönderen firmalara yönelik şikayetleri anımsatan Gündüz, tüketicinin internet üzerinden alışverişte kurumsal firmayı tercih etmesini önerdi. Gündüz, tüketicilere, kötü niyetli satıcıların düşük fiyat oyununa gelinmemesi için fiyat araştırması yapmasını tavsiye etti.

'CAYMA VE KARGO ÜCRETİ ÖDEMEDEN İADE HAKKI'

Gündüz, internet üzerinden yapılan alışverişlerde, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince 14 gün içerisinde cayma hakkı bulunduğuna dikkati çekti. Bazı firmaların, mal iadelerinde kargo ücreti talep ederek tüketicileri mağdur etmeye, iadelerde zorluk çıkarmaya çabaladığını anlatan Gündüz, “Mevcut yasal düzenlemeler gereğince cayma hakkının kullanılması halinde tüketicilerin kargo ücreti ödeme mecburiyeti yoktur. Ürün iadelerinde kargo ücreti ödenmemelidir. Tüketiciler, kargo ücreti talep eden firmalar hakkında şikayette bulunabilir. 60 bin liraya kadar maddi zararlarının tazmini için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabilir” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!