Ufuk Sandık: Doblo'yu dünya basını test etti

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: Dobloyu dünya basını test etti
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2000 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

TOFAŞ'ın Bursa'da üretimine başladığı ve yılda 80-90 bin adedini ihraç edeceği Fiat Doblo, İtalya'da düzenlenen dev bir organizasyon ile tüm Avrupa'ya tanıtıldı. Fiat Auto tarafından Milano yakınlarındaki Stresa'da düzenlenen test sürüşünü de kapsayan tanıtıma, Avrupa'nın tüm ülkelerinden yaklaşık 500 gazeteci katıldı.

Fiat Auto'nun Doblo Ürün Müdürü Claudio Sola, Türkiye'de yıllık yaklaşık 100 bin adetlik kapasite ile üretimine başlanan aracın, önümüzdeki yıl sonundan itibaren, Latin Amerika ülkeleri için Brezilya'da da üretimine geçileceğini açıkladı.

Doblo'nun, hızla büyüyen çok amaçlı kullanıma yönelik segmentin iddialı bir modelini oluşturduğunu vurgulayan Sola, günümüzde dünyada bu pazarın otomobil satışlarının yüzde 1.5'ini oluşturduğunu ve 220 binden fazla aracı kapsadığını söyledi.

Doblo'nun Cargo adlı ticari versiyonunun da hafif ticari araç pazarında ayrıcalıklı bir yere sahip olacağını dile getiren Sola, geçen 4 yıl içinde bu pazarın Avrupa'da yaklaşık yüzde 20 büyüdüğünü, İtalya'da da yıl sonu itibariyle 45 bin araçlık satış toplamına erişileceğinin tahmin edildiğini bildirdi. Fiat Auto Ticari Araçlar Direktörü Antonino Mannina da motor ve dişli kutusu gibi bazı unsurların dışında Doblo'nun tamamının Türkiye'de üretildiğini söyledi.Tüm çarpma testlerinden başarıyla geçen aracın, piyasaya benzinli 65 beygirlik 1.2 Fire ve 63 beygirlik dizel 1.9 JTD motor seçenekleriyle sunulacağını belirten Mannina, bunlara daha sonra 103 beygir güç üreten benzinli 1.6 16V ve dizel 100 beygirlik 1.9 JTD motorlu versiyonların da ekleneceğini kaydetti. Doblo Türkiye'de 14 Kasım tarihinden itibaren satışa sunulurken, İtalya'da ise aracın binek ve ticari versiyonu piyasa çıktı. Doblo, Avrupa ve Güney Amerika'da 2001 yılında piyasada.

Jaguar'ın en ucuz modeli X-Type gençleri hedefliyor

TARİHİNDEKİ en yüksek satış rakamlarına S-Type ile ulaşan Jaguar, şimdi de küçük ve daha ucuz X-Type modelini satışa sunmaya hazırlanıyor. Fiyatının uygunluğu ile dikkat çeken Jaguar S-Type, satış rakamları ile lüks otomobil kategorisinde rekor kırmıştı.

Daha küçük ve uygun fiyatlı olan X-Type, Jaguar'ın mecut XJ serilerini ve S-Type sedanları ile XK serisi spor otomobil yelpazesini genişletiyor. S-Type'ın başarısı ile hız alan Jaguar bugün dünya üzerinde rekor seviyelerde satış gerçekleştiriyor. Bu yıl, Jaguar dünya genelinde 85 bin adetin üzerinde otomobil satmayı planlıyor. Yeni X-Type için de tam olarak üretime geçildiğinde, Jaguar'ın toplam satışlarını iki katından fazlasına çıkarması bekleniyor.

Jaguar'ın İngiltere Coventry'deki merkezinde tasarlanıp geliştirilen yeni Jaguar X-Type; Jaguar'ın Merseyside'daki Halewood fabrikasında üretilecek. Yeni fabrika şu anda, gelecen yılın birinci çeyreğinde üretimin başlatılmasına hazırlık için önemli bir yeniden geliştirme programına tabi tutuluyor. Yeni otomobil; Avrupa'da gelecek yılın ortasında satışa sunulacak ve 2001 yılının ikinci yarısında aşamalı olarak diğer pazarlara sürülecek.

Jaguar'da ilk kez, tüm X-Type modellerde dört çekişli özelliği standart olarak yer alıyor. Bu da X-Type'ni sürüş zevkine dönük bir otomobil haline getiren çevik ve spor sürüş dinamiklerine sahip kılıyor. 2.5 ya da 3.0 litrelik V6 motorların seviyesinde olup daha büyük Jaguar S-Type sedanlarda daha önce başarısını kanıtlamış olan AJ-V6 transmisyonundan geliştirildi.

Daha önce sadece motor kod adı ile bilinen, X400, dört kapılı X-Type; Mercedes C sınıfı, Audi A4 ve BMW 3 serisi ile rekabet edecek olan, oldukça hızlı gelişen kompakt sedan pazarında Jaguar'ın oldukça rekabetçi ilk girişi olma özelliği de taşıyor.

Otomobil Oscarları 2000 sahiplerini buldu

HAFTALIK otomobil dergisi Oto Haber'in geleneksel yarışması ‘‘Türkiye'nin 1 Numaralı Otomobilleri 2000’’ sonuçlandı... 18 bin Oto Haber okuyucusunun oylarıyla belirlenen ve otomotiv dünyasında ‘‘otomobil Oskarları’’ olarak nitelendirilen yarışmada 13 kategorideki birinciler belli oldu. Sadece Oto Haber okuyucularının katıldığı bu yarışmada ithal otomobillerde Peugeot 206 (En İyi Küçük Sınıf), Ford Focus ve VW Golf (En İyi Kompakt Sınıf-Bu sınıfta oylar birbirine çok yakın olduğu için iki birinci belirlendi), BMW 3 serisi (En İyi Orta Sınıf), BMW 5 serisi (En İyi Üst Orta Sınıf), Mercedes S (En İyi Lüks Sınıf), Ferrari F 550 Maranello (En İyi Spor Otomobil), Peugeot 206 GTI (En İyi GTI), BMW X5 (En İyi Arazi Aracı), Renault Scenic (Tek Hacimliler) kategorilerinde birinci oldular. Yerli otomobillerde ise Opel Vectra (Orta Sınıf), Renault Megane (Kompakt Sınıf), Renault Clio Symbol (En İyi Küçük Sınıf), Fiat-Tofaş Palio Weekend (En İyi SW) seçildi.

CNR Auto Show 2000 Fuarı'nda yapılan törene katılan otomobil firmalarının üst düzey yöneticileri ödüllerini aldılar. Bu arada yarışmaya katılan bir Oto Haber okuru da noter ve Milli Piyango'nun denetiminde yapılan çekilişle Renault Megane sahibi oldu.

Continental Türkiye'de

CONTINENTAL A.G. ve Güriş Holding işbirliği başladı. Continental A.G.'nin Türkiye Distribütörü olan Güriş Pazarlama, bünyesinde bulunan lastik markalarına Continental'i de kattı. Bu işbirliği ile Alman Continental lastikleri Türkiye'de satışa sunuluyor. Her türlü otomobil lastiğinden motosiklet lastiklerine, kamyon lastiklerinden endüstriyel lastiklere kadar çok geniş ürün yelpazesi Türkiye'de Güriş Pazarlama güvencesi ile sunuluyor.Continental A.G. lastik sektöründe 125 yıldır faaliyet gösteriyor. Bugün 30'u aşkın ülkede 62 çalışanı ile Avrupa'nın ikinci, dünyanın dördüncü büyük lastik üreticisi konumunda bulunuyor.

Auto Show'a rekor ziyaretçi

BU yıl 8'incisi düzenlenen Auto Show 2000 Uluslararası Otomobil Fuarı, kapılarını ‘‘rekorla’’ kapattı. İstanbul Fuarcılık ve İthal Otomobil Türkiye Mümessilleri Derneği işbirliği ile düzenlenen Auto Show 2000, 10 gün boyunca otomobilseverlerin uğrak yeri oldu. Büyük ilgi gören Auto Show 2000, 8'inci yılında ‘‘ziyaretçi rekoru’’ kırdı. Bu yılki fuarı yaklaşık 320 bin kişi ziyaret etti. 1996 yılında 120 bin ziyaretçi Auto Show'u izlerken, 1997'de bu sayı 185 bine, 1998'de 220 bine, 1999'da ise 242 bin kişiye yükselmişti.

Hyundai, Kore'nin otomotiv devi

HYUNDAI Motor Group, Daewoo Motor'un iflasını açıklamasıyla birlikte Kore'nin tek otomotiv üreticisi olmaya hazırlanıyor. .Kuruluşunun 33'üncü yılını kutlayan Hyundai Motor geçen yıl Kia'nın da satın alınmasıyla birlikte Kore otomotiv pazarının yüzde 70'ini eline geçirmişti. Dünyanın 7'inci en büyük otomotiv şirketi olan Hyundai Motor, 2000 yılı satış hedefini 2.8 milyon adete çıkardı. Hyundai Motor'un 2010 yılında 5'inci dünya devi olması hedefleniyor. Bu arada Hyundai Group'un içerisinde bulunan Hyundai Engineering&Construction'ın yakın zamanda yaşanan hisse değişimleri sebebiyle hükümete yeniden yapılanma planı sunduğu bildirildi. Hyundai Engineering&Construction Hyundai Motor Group ile ilişkisi olmayan bir şirket olarak varlığını sürdürüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!