Türkiye dünyadaki kozmetik endüstrisi için fırsat

Güncelleme Tarihi:

Türkiye dünyadaki kozmetik endüstrisi için fırsat
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2016 14:50

Dünyanın ilk ve en büyük kozmetik fuarı olan Cosmoprof Worldwide Bologna’nın 50. yılı vesilesiyle, İstanbul’da tanıtımı yapıldı. Moderatörlüğünü Ayşenur Yazıcı’nın yaptığı toplantıda, Türkiye’de 2014-2016 yılları arasında kozmetik sektörüne olan talebin %6 artmasıyla sektörün büyüme potansiyeli olduğunun altı çizildi.

Haberin Devamı

Dünyada şirketler, profesyoneller ve distribütörler için kozmetik sanayiinin en son trendlerinin ve ilk’lerinin paylaşıldığı en kapsamlı ve en büyük fuar olan Cosmoprof Worldwide Bologna’nın 50. yılına özel, Türkiye’de ilk kez tanıtım toplantısı yapıldı. 2016’da, 250 binden fazla ziyaretçinin ağırlandığı fuarda, Türk kozmetik sektörünün önemli bir yere sahip olduğu dile getirildi.İlk üreticiden son tüketiciye, saçtan tırnağa, cilt bakımından estetiğe kadar her alanda hizmet veren, distribütörleri ve profesyonelleri bir araya getiren en kapsamlı fuar olan Cosmoprof Worldwide Bologna’da bu yıl ilk kez her ırkların özelliklerine uygun özel ürünler sunulacak. 

The Marmara Otel, Taksim’de gerçekleşen İstanbul Toplantısı, İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı (ITA) İstanbul Ofisi ev sahipliğinde, İtalya Başkonsolosu Federica Ferrari Bravo katılımıyla gerçekleşti. Toplantıya sektörün Aksu Vital, Bebak, Clarins, Cyrene, Esteworld, Gülşah Kozmetik, Hunce, Rossman gibi önemli firmalarının temsilcileri de katıldı. 

Haberin Devamı

Moderatörlüğünü Ayşenur Yazıcı’nın yaptığı toplantıda konuşmacılar arasında, Cosmoprof Fuarı Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Mattia Miglio, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz yer aldı.

Kozmetikte en yeni trendlerin takip edilmesinin önemine vurgu yapan Cosmoprof Fuarı Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Mattia Miglio; “Kozmetik artık yalnızca küresel tüketiciye ya da cilt bakımına hitap etmiyor. Günümüzde kozmetik denildiğinde akla her ırktan, farklı cilt tipine ve rengine, ayrı ayrı hizmet eden ürünler geliyor.” dedi.

Son yıllarda kadınlardan ziyade erkeklerin de kozmetik sektörünü hareketlendirdiğini ifade eden İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, “Kozmetik endüstrisi son 10 yılda Türkiye’de çok farklı boyutlara evrildi. Eskiden erkekler sadece televizyon programlarına katıldıkları zamanlar yüzlerine fondöten sürülürdü. Şimdilerde erkekler kozmetiğin her türlü ürün gamından faydalanıyor. Erkekler için yeni çıkan ürünler bana gönderildikçe, eşimden daha fazla kozmetik bakım ürünüm oldu.” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!