Sahte kampanyada pırlanta da var giyim de

Güncelleme Tarihi:

Sahte kampanyada pırlanta da var giyim de
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2023 07:00

Reklam Kurulu, mart ayı toplantısında kampanya ve indirim duyurularıyla tüketiciyi yanıltıcı reklamlar yaptıklarından dolayı çok sayıda firmaya reklam durdurma ya da para cezası verdi.

Haberin Devamı

256 dosyayı inceleyen Reklam Kurulu’nun ceza verdiği firmalar arasında kozmetikten pırlantaya birçok ürünün satışını yapanlar var. 

BURUN DOKTORUN İŞİ

Estetik güzellik merkezlerinin iğnesiz burun kemeri ve burun kaldırma, dudak vitamini reklamlarına hem reklam durdurma hem de 156 bin lira ceza verildi. Gerekçe olarak, “Güzellik salonunda tıp fakültesi diploması olan biri çalışsa bile, tabip yetkisinde olan tıbbi işlemler güzellik salonunda yapılamaz” hükmü gösterildi. İnstagram’dan lazer ameliyatı reklamı yapan çok sayıda doktor, hastane  ile saç ekimi, kalıcı makyaj, zayıflama gibi güzellik merkezleri reklamlarına hem yayın durdurma hem de 156 bin ila 347 bin lira para cezası verildi.

30 GÜN İHLALİ 

LCW’ye kampanyanın sadece seçili ürünlerde geçerli olduğu bilgisini vermediği; Çiçeksepeti’ne ‘yüzde 100 müşteri memnuniyeti’ ibaresini kullanamayacağı, Amazon’a ‘seçili ürünlerde yüzde 50’ye varan indirim, sepette yüzde 7 indirim’ tanıtımları yaptığı gerekçeeriyle reklam durdurma cezası kesildi.

Haberin Devamı

Reklam Kurulu ayrıca, Altınbaş Kuyumculuk’a Altınbaş Halk Günleri kampanyasındaki ‘pırlanta beş taş yüzük’ nedeniyle reklam durdurma verdi. Söz konusu ürün yüzde 57 indirimle 10 bin 830 TL yerine 4 bin 690 liradan satışa sunulurken, stok sayısına ve indirimin başlangıç tarihine yer verilmediği tespit edildi. Ayrıca indirimin başlangıcından önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın tüketiciye ilan edilmemesi yüzünden de reklamları durduruldu.

Koçak Gold’a da ‘pırlantalarda indirim rüzgârı, yüzde 50+yüzde 10’ kampanyasında aynı şekilde stok adedinin belirtilmediği, 30 gün kuralına uyulmadığı gerekçesiyle reklam durdurma cezası verildi. Zen Pırlanta’ya da “baget pırlanta yüzük ürünü 20 bin liradan yüzde 50 ve yüzde 10 ekstra indirimle satışa sunarken stok adetleri ve indirim başlangıç tarihine yer vermediği için reklam durdurma cezası kesildi. Buna gerekçe olarak “İndirim öncesinde gösterilen fiyatların gerçeği yansıtmayarak tüketicileri yanıltıcı nitelikte olduğu ve dürüst rekabet ilkelerine aykırılık teşkil ettiği” gösterildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!