Pizza Eat'ten yanıt: "Bu bizim yasal hakkımız"

Güncelleme Tarihi:

Pizza Eatten yanıt: Bu bizim yasal hakkımız
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2013 11:15

Pizzasını beğenmeyen müşterisine ihtarname gönderen Pizza Eat yetkilileri kendilerini 'Bu bizim yasal hakkımız' diyerek savundu.Firma, konuyla ilgili gönderdiği yazılı açıklamada durumun yalnızca müşterinin iddiasına karşı şirketin yasal hakkını kullanmasından ibaret olduğu ifade etti.

Haberin Devamı

Türkiye'de Pizza Eat olarak bilinen İtalya'nın en büyük pizza zincirlerinden Pizza.it, pizzasını beğenmeyen müşterisine ihtarname göndermesiyle  ilgili yazılı bir açıklama paylaştı.

Geçen hafta, gelen siparişi beğenmeyen müşterinin, Yemeksepeti’nin kullanıcı yorumları bölümüne “İtalyan pizzası hakkında en ufak bir fikre sahip olduğunuza emin misiniz?” ve “Pizzanızın altı yanmamış direk kömür olarak geldi, hem param boşa gitti hem aç kaldım kutusuyla birlikte kömür yığınının fotoğrafını çektim paylaşıyorum” şeklinde iki adet yorumda bulunması üzerine müşteriye dava açmakla tehdit eden bir ihtarname göndermişti. 

Haberin Devamı

İhtarnamede, ilkinde beğenilmeyen pizzadan bir kez daha sipariş verilmiş olmasının kasıtlı bir davranış olduğu değerlendirmesi yapılmış, yapılan yorumların eleştiri sınırlarını aşan, marka değeri ve ticari itibarı zedeleyen asılsız bir karalama olduğu ileri sürülmüştü.

Firma, aynı ihtarnamede yer alan sonuç ve istek kısmında, olumsuz eleştiri silinmediği takdirde, saygınlığı ve ticari itibarının zedelenmesi sonucu uğradığı tüm maddi zararın tazmini için müşterisi aleyhine dava açılacağını bildirmiş, söz konusu olay sosyal paylaşım sitelerinde büyük yankı uyandırmıştı.

"YASAL HAKKIMIZI KULLANDIK"

Olayın ardından ısrarlı aramalarımıza rağmen bir açıklamada bulunmayan firma avukatı, günler sonra yolladığı açıklama metninde şu ifadeleri kullandı; "Gündem konusu haber, müşterinin iddiasına karşı şirketimizin yasal hakkını kullanmasıdır, bu durum olağanüstü değildir, asıl olağanüstü olan yazılı ve görsel basının yasal hakkın kullanılması karşısındaki  tutumudur, zira tüketici  de olsa hiç kimsenin yalnız işini yapmaya odaklanmış bir işletmeyi mizansen oyuncusu gibi göstermeye ve çalışanların emeğine haksızlık yapma yetkisi olmamalıdır."

Konunun yazılı ve görsel basında bugüne kadar yaşanan en önemli tüketici sorunuymuş gibi ele alıp incelemesini de ilginç bulan firma avukatı açıklamasına,  "Bahse konu olayla ilgili şirketimizin  iyi niyetli problem çözme ve müşteriyi kazanma arzusu da sekteye uğratılmıştır, özellikle böyle bir yöne doğru ısrarla sürdürülmüş ve  mağdur edilmek istenmiştir"sözleriyle devam etti.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!