Lafarge: Zor günlerde buradaydık inşaat sektörü patladı, memnunuz

Güncelleme Tarihi:

Lafarge: Zor günlerde buradaydık inşaat sektörü patladı, memnunuz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2005 00:00

Türkiye’de çimento sektöründe yüzde 10 pazar payına sahip olan Fransız Lafarge’ın Türkiye Başkanı Pierre Damnon, ‘16 yıldır iyi giden yılların arkasından hep kriz geldi. Ama bu defa umarız öyle olmayacak. Biz ülkenin zor zamanlarında burada olduysak, iyi günlerde de burada kalmak istiyoruz. Şimdi inşaat sektörü çok canlandı, mutluyuz’ dedi.

TÜRKİYE’de 400 milyon Euro’luk yatırımı bulunan Fransız inşaat malzemeleri devi Lafarge’ın Türkiye Başkanı Pierre Damnon, inşaat sektöründe son dönemde yaşanan gelişmenin kendilerini memnun ettiğini söyledi. Damnon, ‘Bir çimento üreticisi olarak inşaat sektöründeki büyümenin canlı tanığıyız. Türkiye’de stratejik projeksiyonlarımızı yaparken şuna inanıyoruz ki, bu büyüme devam edecektir’ dedi. Damnon, özel sektör ve resmi kuruluşlarca desteklenen konut projelerinin de Türk ekonomisindeki olumlu atmosfer devam ettiği müddetçe süreceğine inandıklarını vurguladı.

PAZAR BÜYÜYOR:

Damnon, 4 çimento fabrikası ve 4 öğütme tesisi ile çimentoda Türkiye’nin 4’üncü büyük grubu olan Lafarge’ın pazardaki payının da yüzde 10 civarında olduğunu belirtti. Türkiye’deki çimento satışının 2004’te bir önceki yıla göre yüzde 10 artarak 32 milyon tona ulaştığını bildiren Damnon, pazardaki büyümenin 1998’deki 34 milyon tonluk rekor satışı zorladığına dikkat çekti.

TÜRK GİBİYİZ:

Türkiye’de 16 yıldır bulunan ve daha uzun süre bulunmak isteyen bir kurum olarak, iyi giden yılların arkasından krizlerin geldiğine de tanık olduklarını hatırlatan Damnon, ‘Bu defa umarız ki öyle olmayacak. Biz ülkenin zor zamanlarında buradaysak, iyi günlerde de burada kalmak istiyoruz. Zaten, kendimizi Türk gibi hissediyoruz’ dedi.

UZANLAR’IN FABRİKALARI:

Uzan Ailesi’nin kamu borcuna karşılık el konulan 9 fabrikanın satılmasının Türk çimento sektörü için de iyi olacağına inandığını vurgulayan Damnon, ‘Şu bir gerçek ki, bu fabrikalar çimento sanayiinde uzman yeni sahiplerince yönetildiğinde daha da gelişecekler. Üretim hatları, teknik olanakları iyileştirilecek. Ayrıca daha iyi yönetilecekleri için ülke ekonomisi adına da olumlu katkı sağlayacaklar’ diye konuştu.

ÇİMENTODA DÜNYA LİDERİ:

1833’ten beri yapı sektöründe faaliyet gösteren Lafarge, çimentoda ve çatı malzemelerinde dünya lideri konumunda. Geçen yıl 6.8 milyar Euro’luk çimento satışı yapan Fransız şirketinin, 43 ülkede 114 çimento fabrikası var. Lafarge ayrıca, agrega ve betonda dünya 2’ncisi, alçı ve alçı levhada ise dünya 3’üncüsü durumunda. 75 ülkede 77 bin çalışanı bulunan grubun 2004 yılı küresel satış hacmi 14.4 milyar Euro. Türkiye’ye 1989 yılında Aslan Çimento Fabrikası’nı alarak giren şirket, 2004’te 200 milyon dolarlık ciro gerçekleştirdi. Türkiye, Lafarge’ın çimento, agrega ve beton, çatı malzemeleri ve alçı-alçı levha sistemleri olmak üzere 4 ana faaliyet dalında da yatırım yaptığı ender ülkelerden biri.

Türkiye’den yönetici ihraç ediyoruz

LAFARGE Grubu içinde 20’den fazla Türk yöneticinin değişik ülkelerde görev aldığını hatırlatan Pierre Damnon, ‘Türk yöneticiler grupta üne sahip. Çünkü şirketimizin performans programlarının Türkiye’deki uygulamaları çok başarılı oluyor. Bu yüzden Türk yöneticileri yurtdışına bu gibi görevlerde süreli olarak çalışmaları için gönderiyoruz’ diye konuştu. Lafarge’ın kendisinden önce Türkiye Başkanlığı’nı yapan Erdoğan Pekenç’in Filipinler Başkanlığı’na, Türkiye İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı Ahmet Kumbasar’ın da Kuzey Amerika İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne getirildiğini hatırlatan Damnon, Türkiye’den yurtdışına yönetici ihracı gerçekleştirmeye başladıklarını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!