Dijitalleşerek büyümenin kuralları

Güncelleme Tarihi:

Dijitalleşerek büyümenin kuralları
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2015 18:45

Dijitalleşerek büyümek için 15 altın kural şöyle sıraladı...

Haberin Devamı

YERLİ ve yabancı birçok yönetim danışmanı ve teknoloji uzmanının kobilerin daha hızlı büyümesi konusunda yaptıkları önerilerden derlediğimiz ortak önerileri şöyle özetlemek mümkün:

*Veri trafiğinizi iyi yönetin: İşiniz için kritik öneme sahip veri trafiğinizi iyi takip edin ve mutlaka düzenli olarak kaydedin. Bu özellikle finansmana erişimde işinize yarayan önemli bir veri seti oluşturacaktır.

*Yatırımdan kaçınmayın: Eğer bedava bir dijital uygulama yerine 10 dolar harcayarak alacağınız bir uygulama size daha fazla zaman kazandıracaksa ücretli olanı tercih edin. Günümüzde artık bazı durumlarda zamanın paradan daha değerli olduğunu unutmayın.

*Ön ödeme ve uzun vadeden kaçının: Şirketinize özel hazırlatacağınız yazılımlarla ilgili anlaşmalarda uzun vadeden ve ön ödemeden kaçının. Öncelikle hazırlanan protipi deneyin, uzun vadeli anlaşmalar nedeniyle yazılımınızı yenilemekte zorlanabilirsiniz.

*E-ticarette basit olun: E-ticaret ile ilgili uygulamalarınızda müşteriniz için satın alma ve ödemeyi mümkün olduğu kadar basitleştirin. Birçok sitede bu tür işlemler oldukça karmaşık hale getirilmiş durumda. bu konuda basitliği sağlayarak fark yaratabilirsiniz.

*İyi bir prototip hazırlayın: Uzun sürecek ürün geliştirme prosedürünüz devam ederken prototipinizi bir an evvel hazırlamayı hedefleyin. Bu hızlı bir şekilde hazırlayacağınız protip ürününüzü bir an evvel pazarda test etmenizi ve erken aşamalarda gerekli düzeltmelerinizi sağlar.

*Etkili pazarlama: Bunun için iyi bir pazar analizi ve iyi bir pazarlama programı gerekir. Bunun için de kamuyoyuyla paylaşılan verileri iyi takip edin. Websitesi ziyaretçileriniz nereden geliyor, profilleri ne, SEO ve kampanyaların müşterileriniz üzerindeki etkileri neler? Bütün bunları takip edebileceğiniz bir altyapı oluşturun.

*Online’da hemen var olun: İşinizi büyütmek için müşterilere ihtiyacınız var. Dünyanın öbür ucunda olsa bile ulaşabileceğiniz milyonlarca müşteri olduğunu unutmayın. Onların sizi bulabileceği yerde olun, onlarla bağlantı kurun. Bu yurtdışına açılmak isteyen bir KOBİ’nin büyümesi ön koşuldur.

Mobilleşin: Eğer bir KOBİ online olarak büyümek istiyorsa o zaman mobilleşmeli. Tüm araştırmalar internet üzerinden satışların içinde mobilin payının sürekli olarak arttığını gösteriyor. Online altyapınızının mobil cihazlarla da uyumlu olduğundan emin olun.

Globalleşin: Günümüz ekonomisi artık sadece iç pazarınıza sırtınızı dayayamayacağınız kadar yoğun rekabetin olduğu bir dönemi dayatıyor. Dolayısıyla daha işin başındayken globalleşme vizyonunuz olmalı. Globalleşmeye uygun bir ürününüz ve tabiki buna uynu bir altyapınız olmalı.

Planla, test et, düşün ve odaklan: Hislerinize değil, elinizdeki delillere güvenin. Kötü fikirleri hızlı bir şekilde öldürüp, yeni fırsatlara hızlı cevap vermeye hazır olun. Unutmayın uzun yıllar süren yoğun çalışmaların ardından başarı bir gecede atılan doğru adımlarla gelir ve bu bir gecede gelecek fırsat bundan sonra ağırlıklı olarak dijitalden gelecek.

Online hedef kitleler: Güven ve farkındalık yaratacak online hedef kitleler yaratın. Hedef pazarınızın dijital sıçaramayı nerede yapacağını öğrenin.

Lansmandan önce pazarı test edin: Bir ürünü sunmak istediğiniz piyasayı önce test edin. Bunun için uluslararası çapta büyük e-ticaret sitelerine ürün vererek ilgiyi test edebilirsiniz. Böylece yeni bir pazarı sıfır maliyetle test edebilirsiniz.

Nakitinize sahip çıkın: Nakitinize mümkün olduğu kadar sahip çıkın. En son teknoloji ve kesinlikle en etkili araçlar başlangıçta hep ya bedava ya da çok ucuz olur. Dolayısıyla mümkün olan en uzun sürede paranızı elinizde tutun.

Websitenizi daha işin başında kurun: Bugün artık bir şirketin webisteinin olmaması, profesyonellik dışı görülüyor. Daha işin kuruluş aşamasında websitesinin planlanmasına başlanmalı ve hatta ilk olarak internet platformunda varlık gösterilmesinin hiç bir sakıncası yok. Böylece çok düşük bir maliyetle hem işinizle ilgili kayıt ve tescil işlemlerini halletmiş olursunuz, hem de tüketiciden ilk tepkileri alma şansı elde edersiniz.

Olduğunuzdan büyük düşünün: Hayatınız için olduğu gibi işiniz için de her zaman bir hedefiniz olsun. İş telefonu olarak hiçbir zaman sadece ev telefonu ya da cep telefonu numaranızı kullanmayın. Size gelen telefonların profesyonel bir şekilde cevaplandırıldığından emin olun. Bu sizinle ilk teması kuranlar açısından önemli bir algı oluşturacaktır. Her zaman olduğunuzdan büyük düşünün.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!