‘Kadın futbolu Türkiye’de en az sekiz kat büyür’

Güncelleme Tarihi:

‘Kadın futbolu Türkiye’de en az sekiz kat büyür’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2023 07:00

Galatasaray– Fenerbahçe şampiyonluk maçı kadar gündemde kendine yer bulamasa da Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi’nin final maçı da büyük ses getirdi.

Haberin Devamı

Kadın futbolu Türkiye’de henüz geniş kitlelerin dikkatini yeterince çekebilmiş değil, ancak pek çok şirket buradaki potansiyelin farkında ve kadın ligini ciddi anlamda sahipleniyor. Bu şirketlerden biri de Türkiye’nin önemli spor kulüpleri Galatasaray ve Fenerbahçe’nin kadın futbol takımlarına da 2022 yılından bu yana sponsorluk desteği veren Petrol Ofisi.

Fenerbahçe Petrol Ofisi takımının 2 Haziran’da İzmir Alsancak Mustafa Denizli Stadı’nda Ankara Büyükşehir Belediyesi FOMGET ile oynadığı ve ABB FOMGET’in sezon şampiyonluğuyla sonuçlanan final maçını, Petrol Ofisi CEO’su Mehmet Abbasoğlu ve CMO’su Sinan Seha Türkseven’le birlikte izledik. Türkseven’den şirketin kadın istihdamına yönelik çalşmalarını ve kadın futboluna ilişkin stratejilerini dinledik.

Haberin Devamı

DÜNYA KUPASI İÇİN KIYASIYA REKABET

2022 Avrupa Kadınlar Futbol Şampiyonası finalini 345 milyona yakın izleyicinin seyrettiğini hatırlatan Türkseven, ‘‘Bu bize kadın futbolunun dünyada en hızlı büyüyen spor branşlarından biri haline geldiğini net bir şekilde gösteriyor. FC Barcelona ve VFL Wolfsburg’ün 3 Haziran’da Eindohoven’da oynadığı final maçının da biletleri haftalar öncesinden tükenmişti. 2027’deki dünya kupasına ev sahibi olabilmek için onlarca ülke kıyasıya rekabet içinde” dedi.

‘Kadın futbolu Türkiye’de en az sekiz kat büyür’

Sinan Seha Türkseven

ERKEK FUTBOLUNA YÜZDE 84 KADINA YÜZDE 18 TAKİP

Sinan Seha Türkseven’in verdiği bilgilere göre UEFA en son yayımladığı Business Case Raporu’nda Türkiye’yi, önümüzdeki 10 yıl içinde kadın futbolunda medya haklarını en az 8 kat artırması öngörülen, en yüksek potansiyele sahip ülkeler arasında gösteriyor. Petrol Ofisi Grubu’nun bağımsız bir araştırma kuruluşuna yaptırdığı anketinde ise Türkiye’nin hâlâ bu potansiyeli ortaya çıkaramadığını vurgulayan Türkseven, ‘‘Ankete göre Türkiye’de erkek futbol takibi yüzde 84 seviyesinde iken kadın futbolunu takip edenlerin oranı sadece yüzde 18’’ diyor.

Haberin Devamı

İŞ’TE EŞİT KADIN SERTİFİKASI ALAN İLK ŞİRKET

Petrol Ofisi’ndeki kadın çalışanları da iş yaşamlarında desteklediklerine dikkat çeken Türkseven, “Genel merkez, bölge müdürlükleri, madeni yağ fabrikası, akaryakıt ve LPG terminallerini kapsayan bağımsız denetim sonrası sektöründe İş’te Eşit Kadın Sertifikası almaya hak kazanan ilk şirket olduk’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!