Jet-Pa'ya 10.8 milyarlık yanıltıcı reklam cezası

Güncelleme Tarihi:

Jet-Paya 10.8 milyarlık yanıltıcı reklam cezası
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 1999 00:00

Haberin Devamı

Sanayi Bakanı Metin Şahin, Jet-Pa'nın sahibi olduğu Caprice Otel'inin reklamlarına, ‘‘din farklılığı yaratıldığı ve gerçeğe aykırı reklam yapıldığı’’ gerekçesiyle Reklam Kurulu tarafından verilen 10.8 milyar liralık cezayı onayladı.

JET-PA Holding A.Ş'ye ait Caprice Otel reklamında, ‘‘din farklılığı yaratıldığı ve gerçeğe aykırı reklam yapıldığı’’ gerekçeleri ve 4 yıldızlı olan otelinin 5 yıldızlı gösterilmesi nedeniyle, Reklam Kurulu tarafından verilen toplam 10.8 milyar liralık ceza, Sanayi ve Ticaret Bakanı Metin Şahin tarafından onaylandı.

BTV'de yayımlanan Didim Akbük'teki Caprice Otel reklamında, ‘‘Müslüman kadının özgürlüğü, Müslüman erkeğin rahatlığı’’ gibi ifadeler kullanıldığı ve bu ifadelerin din farklılığı yarattığı gerekçesiyle 5.4 milyar lira, yine bir diğer reklamda sözkonusu otelin 4 yıldızlı olmasına rağmen 5 yıldızlıymış gibi gösterilmesi nedeniyle yanıltıcı reklam yapıldığı gerekçesiyle 5.4 milyar lira olmak üzere, toplam 10.8 milyar liralık para cezası verilmesi, Reklam Kurul'u tarafından istenmişti. Sanayi ve Ticaret Bakanı Metin Şahin, Jet-Pa Holding A.Ş'ye ait Caprice Otel reklamı nedeniyle, Reklam Kurulu tarafından verilen cezayı onayladı.

Reklam Kurulu, bazı haber programları ile yarışmalarda, örtülü (gizli) reklam yapıldığı gerekçesiyle de bir inceleme başlattı.

Yetkililer, hem Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), hem de 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ile gizli veya örtülü reklam yapılmasının yasaklandığını belirterek, bazı televizyon programlarında bu yasağa aykırı hareket edildiğini kaydettiler. Sözkonusu yasaklamanın amacının ise tüketicinin haber ve yarışma gibi programların arasına alınan ve örtülü olarak gerçekleştirilen reklamlarda, sözkonusu yayının reklam olduğunu anlamaması halinde reklamı yapılan ürüne ihtiyatlı yaklaşmayı ihmal ettiği ve dolayısıyla zarara uğradığını belirten yetkililer, böylece tüketicinin yanıltılmış olacağını bildirdi.

Aynı yetkililer, bu nedenden dolayı bütün dünyada örtülü veya gizli reklamın yasaklandığını belirttiler ve şöyle konuştular:

‘‘Tüketici bir reklamın reklam olduğunu bilmeli. Birtakım kliplerin arasına tüketicinin aklında kalması, bilinç altına işlenmesi amacıyla gizli reklamlar konuluyor. Bu tür reklamlar için gerekli işlemler yapılacak.’’



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!