Esgin: 4 milyon dolara ‘Vay be!’ dedirteceğiz

Güncelleme Tarihi:

Esgin: 4 milyon dolara ‘Vay be’ dedirteceğiz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2002 01:41

Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, ‘Robot Çelik’le lanse ettikleri logo değişimini ‘‘Bizim Arçelik'ten, Vay Be Arçelik'e geçiş’’ diye tanımladı.

Esgin, ‘‘Reklam ve mağaza değişimleri dahil 4 milyon dolarlık harcama yapıyoruz. Amacımız, kanıksadığımız Arçelik'i yeniden farkettirmek’’ dedi.

ARÇELİK Genel Müdürü Nedim Esgin, sevimli robot Çelik'le duyurulmaya başlayan kurumsal değişimin ‘‘Vay Be Arçelik!’’ dedirtmeyi amaçladığını söyledi. Reklam bütçesi dahil tüm logodan mağazaların yenilenmesine kadar bu değişimin 4 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleşeceğini belirten Esgin, Arçelik'in yeni stratejisini tek cümleyle özetledi:

‘‘Bizim Arçelik'ten, Vay Be Arçelik'e geçmek’’

Arçelik'in yıllardır ürünleriyle, logosuyla herkese mal olduğunu vurgulayan Esgin, bu yüzden de Arçelik'in dünya çapındaki başarılarının son derece olağan gördüğüne dikkat çekti. Esgin, şöyle devam etti:

‘‘Biz Türk insanı Arçelik'i tanımıyoruz. Yılların Arçelik'i, ürünüyle, logosuyla herkese mal olmuş, bizim bir parçamız haline gelmiş. Arçelik'in sektöre önderliğini, değişmesini, dünya şirketlerine kafa tutmasını, Avrupalı şirketler satın almasını seviyoruz. Ama onu görmüyoruz aslında. Türk insanı olarak bunu olağan görüyor, başarılarının ve ulaştığı noktanın farkına gerçek anlamda varamıyoruz. O kadar benimsendik ki artık yaptığımız önemli değişimler, elde ettiğimiz başarılar artık farkedilmiyor.’’

ARÇELİK'TE NELER OLUYOR?

Kurumsal kimliğini, logosunu ve reklamlarını değiştirerek ‘‘Vay Be Arçelik!’’ dedirtmek ve farkedilmek istediklerinin altını çizen Nedim Esgin, şunları söyledi:

‘‘Yıllardır bize birşeyler oluyor, hem içerde, hem dışarda. Birden fazla dünya markasını çatısı altında barındırıyor. Büyük bir dünya şirketi olma yolunda hızla ilerliyor. İngiltere'de Almanya'da fabrikalar satın alıyor. Çin'de fabrikalar kiralıyor, üretim yapıyor. Dünyada bile yenilik olan pek çok patentli teknoloji üretiyor. Amerika'ya bile teknoloji satıyor. Arçelik hep ileriye gidiyor, değişiyor ama kimse bunu algılamıyor. Artık algılanmak ve farkedilmek istiyoruz.’’

Arçelik'in çok dikkat çeken son reklam kampanyasıyla iki doğumun aynı anda gerçekleştiğini belirterek, şöyle devam etti:

‘‘Bu kampanya ile iki şey birden oldu, hem Çelik doğdu, hem de logomuz. Logo değişimini haber veren ve sempatikliğimizi ortaya çıkaran bu reklamları, daha teknolojik ve daha yenilikçi olduğumuzu gösteren yenileri izleyecek. 'Arçelik demek, yenilik demek' bu kampanyadaki en önemli sloganımız olacak.’’

Arçelik'in logo değişimini duyurmak için ek bir reklam bütçesi ayırmadıklarını, mevcut olanı bu amaçla kullandıklarını belirtti. Esgin, reklam bütçesi dahil, tüm kurumsal değişimin maliyetinin ise 4 milyon dolar civarında olacağını söyledi.

Logo yenilenmesi ve Arçelik'teki değişimi büyük bir kampanya ile duyurmaya başlayan Arçelik, bu hafta başından itibaren mağazalarını da yenilemeye başladı.

Yeni logolu ürünlerin üretim bandından çıkmaya başladığını belirten Arçelik Genel Müdürü Esgin, Arçelik mağazalarının da iç ve dış cephesinin yenileneceğini, bunun bir yıl içinde tamamlanacağını söyledi.

14.5 milyon aile kullanıyor

ARÇELİK
, 5 şehirde 7 fabrikasıyla yılda 6 milyon adet beyaz eşya ve 8.2 milyon adet komponent üretim kapasitesine sahip. Yaklaşık 1 milyar Euro'luk cirosuyla Avrupa'nın ilk on beyaz eşya üreticisinden biri. Türkiye pazarında lider konumunu koruyan Arçelik, 50 milyon ürünüyle, her gün yurt içinde 14 milyon 500 bin aileye, yurt dışında da 5.4 milyon kullanıcıya hizmet veriyor.

Çelik artık klasik Türk erkeği oldu

YENİ
kampanyalarda kullanılan ve birdenbire Arçelik'in sembolü haline dönüşen ‘‘Ben Çelik, Arçelik’’ diyerek kendini tanıtan sevimli robotun reklam ajansının fikri olduğunu belirten Nedim Esgin, şöyle konuştu:

‘‘Kampanyada başlangıçtaki stratejimiz bu değildi aslında, son noktaya kadar gelmişken Çelik fikri ortaya çıktı. İlk stratejiyi rafa kaldırıp, Çelik'le yola çıktık. İlk reklam filminde Çelik, sadece bir robottu. Ama ikinci reklam filminde Çelik artık klasik bir Türk erkeği.’’

İki ayda tasarlandı

ARÇELİK
'in değişimi anlatan yeni reklam filmi, Y&R/Reklamevi tarafından hazırlandı. Sinan Çetin tarafından çekilen filmin tüm 3D animasyonları Anima'ya ait. Sadece Çelik'in kolunun oluşum sahnesi bile, 30 saat süren bir çalışmayla ortaya çıkmış.

Çelik'in tasarlanmasında Arçelik'in güncel ürünlerinden Orbital serisinin genel çizgileri temel alınmış. Y&R/Reklamevi ve Anima'nın ortak çalışmasıyla tasarım iki ayda tamamlanmış.

Robotun gerçek gibi görünebilmesi için filmin geçtiği fabrika, dijital ortamda tekrar üretilmiş ve yapılan animasyon bu ortamın içine uyarlanmış. Ayrıca gerçek mekanın içine Çelik'i yerleştirmek için Hollywood filmlerinde kullanılan, Star Wars'ta görülen özel efektler ve birleştirme tekniklerinden yararlanılmış.

Arçelik'in Çayırova'daki fabrikasında gerçekleştirilen reklam filminde robot Çelik'i Özkan Uğur seslendiriyor. Çelik'in sesi, Özkan Uğur'un konuşmasının dijital bir efektle mekanikleşmiş hali. Seslendirme sırasında Özkan Uğur'un yaptığı jestler ve mimikler de Çelik'in bazı hareketlerinde aynen kullanılmış.

Çelik'in fabrikada konuştuğu Bekçi Sırrı'yı ise Şafak Sezer canlandırıyor. Şafak Sezer de, reklamdaki Bekçi gibi Erzincan'ın içinden. Şafak'ın doğal görüntüsünü bozmamak için, çekimdeki spontan espriler aynen filmde kullanılmış.

40 yıllık sert logo yenisiyle yumuşadı

ARÇELİK
'in yeni logosunu dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tasarladı. Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da yaratan Chermayeff, 1987 yılında da Koç Holding'in yeni logosuna imza atmıştı.

Robot Çelik'li reklam filmlerinde tanıtılan yeni logo, Arçelik'in bir sanayi şirketinden teknoloji üreten global bir şirkete dönüşmesini vurguluyor. Arçelik'in 40 yıldır kullandığı büyük harfli, sert, sanayici Arçelik logosu, yerini küçük harflerin kullanıldığı yenisine bıraktı. Yeni logo küçük harfli, geleceğe doğru eğimli. Müşterisiyle küçük harfle konuşuyor. Sade ve sakin, teknolojik ama yumuşak.

Arçelik'in yeni amblemi, müşteri beklentilerine göre şekil alabilme gücünü, esnekliğini ve kararlılığını gösteriyor. Logodaki kıvrımda, gülen müşteri ve şekil alan çelik gizleniyor.

Çelik 2003 takvim yıldızı

ARÇELİK
, sevimli robot Çelik'in reklam kampanyasının büyük ilgi görmesi üzerine 1400'ün üzerindeki bayisine dağıtmak amacıyla hazırladığı 2003 takvimini yeni yıldızına ayırdı.

Arçelik'in değişen yüzünü simgeleyen sevimli sanal robot Çelik, 6 değişik versiyonuyla yeni yıl için hazırlanan masa ve duvar takvimlerinin yapraklarını süsleyecek. 2003 takviminde robot Çelik, bitkileri kucaklıyor, kayak yapıyor, hulahop çeviriyor, gitar çalıyor, ağırlık kaldırıyor ve 2003'e merhaba diyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!