GeriEkonomi Bunlar işyerinde verimi düşürüyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bunlar işyerinde verimi düşürüyor

Bunlar işyerinde verimi düşürüyor
Abone Olgoogle-news

İşyerinde verimli çalışabilmek için bazı koşulların sağlanmış olması gerekiyor. İşte işyerinde verimi en çok düşürülenler...

Çalışanların ve patronların karşı karşıya kaldığı en büyük sorunların başında iş veriminin düşmesi geliyor. Yoğun, stresli ve uzun çalışma saatlerinde tam verimle çalışma kolay değil ancak alınacak önlemlerle zaman kaybı en aza indirilip daha nitelikli bir çalışma elde edilebiliyor.

Arkadaşlık Ortamındaki Zayıflık

İş yerleri aynı zamanda sosyal ortamlardır. Çalışanlar, bir günün yaklaşık 8 saatini iş yerinde geçirir. Dolayısıyla ofisler, ayrı bir yaşam alanı haline gelir. İş yerlerinde arkadaşlık ve sosyallik ortamı, kişinin kendini iyi hissetmesi açısından son derece önemli. Öğle molalarında ya da iş aralarında arkadaşlık ortamının olmadığı bir ofiste verimin yüksek seviyelerde olması da beklenemez. Dolayısıyla ekip ruhu oluşturmak son derece önemli.

Sosyal Medya Kullanımı

Üzerinde araştırmaların yapıldığı ve uzmanların da net bir şekilde ortaya koyduğu verim düşürücü etkenlerin başında sosyal medya kullanımı geliyor. Bireysel olarak iş saatlerinde Facebook, Twitter, Instagram ve diğer sosyal medya saatlerinde zaman harcayan çalışanların verimlerinin düşmesi nedeniyle stresleri de artıyor. Bu durumu önlemek için bazı iş yerlerinde mesai saatlerinde sosyal medya ve hatta telefon kullanımının yasaklandığı da biliniyor.

Sağlıksız Beslenme, Düzensiz Yaşam

İş yaşamı oldukça yorucu bir süreç. Bu nedenle çalışanların hayatlarını belirli bir düzende devam ettirmesi gerekiyor. Uykusuzluk, sağlıksız beslenme ve hareketsiz yaşam ilk olarak sağlığı sonrasında ise çalışanın verimini düşürüyor. Çalışanların, günde en az 8 saat uyuması, öğle ve akşam yemeklerinde karbonhidrat ağırlıklı besinler yerine protein ağırlıklı öğünler tüketmesi ve az da olsa spor aktivitelerinde bulunması öneriliyor.

Plansız Çalışma

Sabah iş yerine gelip maillerinizi açtığınızda ya da günlük programınıza baktığınızda yapacağınız işlerin önem sırasına göre düzenlemesini yapmalısınız. Hatta bu noktada ajanda kullanımı da çok önemli. Düzenli çalışma, işlerin belirli zamanlarda bitirilmesini sağladığı için son dakikaya kadar yoğun mesai yapma ve stres gibi olumsuz etkenleri de ortadan kaldırıyor.

Aralıksız Çalışma

Uzun süreli ve yoğun çalışma dönemleri, enerjinizi çok daha kısa bir zamanda harcamanıza neden olacaktır. Dolayısıyla çalışma saatlerinde küçük molalar vermeyi ihmal etmeyin. Kendinize bir işi bitirmek için süre verin ve sonrasında başka bir işe geçmeden önce dinlenin.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle