Berlin’de Türkiye rüzgârı esiyor Alman turistte artış görünüyor

Güncelleme Tarihi:

Berlin’de Türkiye rüzgârı esiyor Alman turistte artış görünüyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2010 00:00

Türkiye, bu yıl Almanya’daki turizm fuarı ITB’ye konuk ülke olurken, en büyük pazarı Almanya’dan 2010 yılında ‘konuk’ almada öne geçti. 2010 yılının iyi geçeceği sinyalini alan Türkiye, fuara 100’ün üzerinde katılımcıyla çıkarma yaptı. Alman turist sayısında yüzde 10 artış bekleniyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE, konuk ülke olduğu Almanya’da düzenlenen Uluslararası Berlin Turizm Borsası (ITB) Fuarı’na damgasını vuruyor. Dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan ITB Berlin’in, bu yıl partner ülkesi olan Türkiye, 2010’un iyi geçeceğinin sinyallerini şimdiden aldı. 3 bin metrekarelik stand ve 100’den fazla katılımcıyla Berlin’e çıkarma yapan Türk turizmcilere, Almanya’dan “Bu yıl tatile sizdeyiz” mesajı verildi. 2010’da 5 milyon Alman’ın tatili Türkiye’de geçirmesi bekleniyor. Borç krizindeki Yunanistan’ın da Türk turizmine bu yıl olumlu katkısı yapması hedefleniyor.
Almanya’dan talep artışı
Alman Seyahat Acentaları Birliği’nin (DRV) raporunda, Türkiye’nin 2010 yılı yaz rezervasyonlarında Alman pazarında birinci sırada olduğu görüldü. Türkiye ile Mısır’a olan talebin aralık ayından beri yüzde 9 arttığı, Türkiye’nin Akdeniz bölgesindeki rakipleri İspanya ve Yunanistan’ın önüne geçtiği belirtildi. Antalya’nın İspanya’nın Mayorka’sından daha fazla rezervasyon aldığı belirlendi. Avrupa’nın en büyük seyahat acentesi TUI’den de “Doğu Akdeniz’de Türkiye çok iyi satıyor. Geçen yıla göre Türkiye satışlarında yüzde 11 artış var” açıklaması geldi.
Yunanistan’la el ele
Kültür ve Turimz Bakanı Ertuğrul Günay, Yunanistan’daki krizin bu yıl Türkiye’yi de etkileyeceğini söyledi. Günay, “Fiyat indirimlerinin olacağını ve bunun da Türkiye’yi etkileyeceğini düşünüyorum. Ama sonuçta herkes kendi ekmeğini yer. Biz daha güçlü rakiplerle mücadele ediyoruz. Hedefimiz şu anda ilk beşe girmek” dedi. Yunanistan’ın Turizm Bakan Yardımcısıyla fuar sırasında görüştüğünü ve Türkiye ile Yunanistan’ın ortak destinasyon olarak pazarlanması konusunda işbirliği kararı aldıklarını aktaran Günay, özellikle uzak pazarlarda ortak pazarlama yapabileceklerini kaydetti.
Daha eğitimli turist
Türkiye’yi sadece doğal güzellikleriyle değil, kültürel yanıyla da pazarlamaya başladıklarını aktaran Günay, şunları söyledi: “Hedefimizde artık daha eğitimli, gelir düzeyi yüksek turistler var. Topraklarımızdaki kültürel mirası ön plana çıkaracağız. Ayrıca 2010’da müze açılışlarına da ağırlık verdik. Yurtdışına kaçırılan tarihi eserlerin getirilmesi konusunda girişmlerde de bulunuyoruz. Hattuşa’dan Almanya’ya bakım için getirilen ve burada alıkonulan sfensk var. Türkiye’ye getirilmesi için çalışmalarımız sürüyor.”

Haberin Devamı

Almanlar artık erken rezervasyona yöneldi

Haberin Devamı

BÜNYESİNDEKİ GTI Travel Almanya’dan, Türkiye’ye en çok turist getiren şirketler arasında yer alan Kayı Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, şöyle konuştu: “Yüzde 6-7’lik bir artış bekliyoruz. Geçen yıl Türkiye’nin rakiplerine göre iyi bir yıl geçirmesi Almanları tedbirli olmaya yöneltti. Bu yıl da Türkiye’nin iyi gittiğini gördükleri için ellerini çabuk tuttular. Erken rezervasyonlarda ciddi bir artış var. Grup olarak geçen yıl Türkiye’ye 565 bin Alman turist getirdik. Bu sayıda 2010 yılında yüzde 15 artış bekliyoruz.”

Öger: Türkiye’de hâlâ keşfedilmemiş yerler var

ALMAN pazarının en güçlü gruplarından biri olan Öger Tours’un Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger, 2010 için umutlu konuştu. Türkiye’de henüz keşfedilmemiş destinasyonlar olduğuna dikkat çeken Öger, “Daha henüz boşluk var. Henüz Doğu Akdeniz ve Ege sahilleri keşfedilmedi sayılır. Marmara Denizi bölgesinde de gelişmeler olacak. Akdeniz bölgesinin doğusunda uygun sıcaklık koşullarından ötürü, kışı orada geçiren uzun süreli tatilciler için potansiyel görüyorum” dedi. Vural Öger, Bodrum bölgesini de parlak bir gelecek beklediğini ifade ederek, “Butik otelleri, yüksek kalitedeki gastronomi anlayışı ve özel yaşam tarzıyla Bodrum yarımadası, Türkiye’nin Toskana’sı olma yolunda” diye konuştu. Öger, 2009 yılında Almanya’dan Türkiye’ye 1.3 milyon turist getirdiklerini belirterek, 678.3 milyon Euro ciro elde ettiklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Son dakikacılık Yunanistan’a kaldı

MAGIC Life Center Genel Müdürü Başak Erel, Yunanistan’da yaşanan krizin Türk turizmine bu yıl olumlu yansıyacağını söyledi. Erel, “Yunanistan kriz nedeniyle fiyatlarını indirse bile bize rakip olamaz çünkü zaten onların fiyatları çok yüksekti. Türkiye’deki oteller fiyat-kalite dengesi açısından Yunanistan’ın çok önünde olduğu için Avrupalı bu yıl da bizi tercih edecektir. Türklerin tercih etmediği eylül-ekim dönemlerinde yabancıların talebi çok yüksek. Bodrum, Marmaris’te yer kalmadı” dedi. Erel, bu yıl son dakikacı olarak geçmiş yılların aksine ‘Yunanistan’ın ön plana çıkacağını ifade etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!